tirsdag 29. november 2011

En liten start på julepynting.

En julemus og hennes julenisser kom seilende inn i stua i kveld.
Minstejenta fikk møte igjen sine Maileg nisser. Og for en gjensynsglede. Hun hadde glemt ut den store juelgrisen hun fikk i fjor så den var det jo ekstra stas å få igjen.
Hvor har de vært henne mamma? Å, de har husnissen passet på, sammen med all den andre juelpynten. Men jeg vil ha de her hele tiden. Nei er de framme hele året så falmer de. Hva er falme mamma? De mister fargen. Da så...
Nå ligger grisen, et par nisser og den glade eier og sover under samme dyne.

Julemusen veier for og imot. du finner henne i nettbutikken her: http://www.wallas-verden.no/?PageID=182&ItemID=4468


Jeg kjenner at jeg har fått kjempelyst til å pynte til jul. Jeg har startet med å henge opp "julekuel"-svibler. Seinere skal jeg fylle hele vinduet. Tenk for en duft det blir i stua. Jeg bare elsker den duften. Ingen jul uten. Også skal jeg ha en Maile-nisse til, en 2011 nisse;)

4 kommentarer:

  1. Et sjarmerende juleinnlegg. Så fine de er på kjelken. Har lyst på en maileg-nisse!

    SvarSlett
  2. Hengende svibler er gøy å lage og veldig artig å se hvordan de strekker seg feil vei :-) Gledelig førjulstid :-)

    SvarSlett
  3. Svibler er en av mine julefavoritter også, men jeg liker de aller best når de ikke er sprunget ut
    god tirsdag videre til deg

    SvarSlett
  4. Nah.. dette kan du! Herlig Ragnhild. Skjønne mus & ikke minst svibler i en tråd * ler * den må nok kopieres;)

    Ønsker deg en knallfin 1 des:)
    klem

    SvarSlett