søndag 11. september 2011

Jeg liker rødt.

Jeg har oppdaget at jeg egentlig har sansen for litt rødt i interiøret. Og i går, når jeg gikk forbi et spann med nelliker ned på Ultra så var det de røde som fikk bli med hjem. Etter å ha leitet huset rundt etter en passende vase har jeg oppdaget at jeg mangler en som kan lage små rudne buketter;) Den der sopelimen som jeg endte opp med var ikke slik jeg hadde tenkt. Så det får jeg gjøre noe med.
Skal ikke så mye til før en har en "rød trå".
Den gamle duken var vel den det startet med. Gir meg litt sånn 1700 talls asosiasjoner når den ligger på det bordet. Også fant jeg fram den gamle barne-vannekannen som får være der bare forde den er rød.

De røde fuglene i tapeten kommer bedre fram med litt annet rødt også. Så kan jeg fokusere på det grønne eller rosa på våren og sommeren.

Gammelt kjøkkenhåndkle med en brodert "R" i rødt fant jeg i skapet. Perfekt.

Denne broderte platen er et lokk til kanne med vann fra et katolsk kapell i Frankrike. Nydelig Fransk antikvitet og kvinnearbeid. Skal ta godt vare på den.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vi har vært og hentet den nye sjenken i dag, som skal inn i spisestua vår. Ja den er jo gammel såklart. Stor og tung og vi trenger hjelp til å få den inn. Så nå har den strandet i carporten. Måtte det komme et par muskelbunter å hjelpe min mann. Nå.

En frihelg er over og jeg er superklar for en ny arbeidsuke og ikke minst Askerdagene som begynner på torsdag. Da er det langåpent i butikken og supergode tilbud på alt.
Jeg sier bare; følg med, følg med.

10 kommentarer:

  1. Lekkert med røde detaljer. Så flott den kanna var! :)

    SvarSlett
  2. Åhh så stas! Jeg liker oxo rødt, og gleder meg til det kommer mer "farger" i interiøret enn natur! Nærmere jul f.eks :) * smiler * Jeg kommer innom deg i helgen jeg, gleder meg. Klem fra Klaffen

    SvarSlett
  3. Hei..

    Så mange fine røde detaljer du har! Nydelig den tapeten, så lekkert med røde broderier også. Den duken på bordet var bare nydelig...

    Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Jeg og! Jeg har sittet her å talt på knappene om jeg skal ta frem putetrekk med røde detaljer eller om det blir missforstått å blir for julete. Når du har gjort det så gjør jeg det:)Jeg elsker rødt og hvitt og dette her var flott :)

    Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  5. Ja, rødt er en frisk fargeklatt i interiøret. Kombinert med beige blir det ekstra lekkert synes jeg. Jeg har plutselig blitt litt mer fargesugen merker jeg.

    SvarSlett
  6. ja, de små detaljene skaper helheten...jeg skal ut å samle høstens jordfarger og detaljer i lilla...røslynglilla..:-))

    kos deg

    SvarSlett
  7. Vi er visst flere som liker røde detaljer, ja:-) Hadde innlegg om mine gamle tekstiler på lørdag og et nytt i dag og ble gjort oppmerksom på ditt innlegg:-) Frem med røde detaljer!!
    En riktig god kveld ønskes deg fra Hjørdis:-)

    SvarSlett
  8. Hei igjen. Takk for koselig hilsen! Du har rett i at hurtigbåten fra Sauda en sjelden gang kommer innom Nord-Hidle. Og vinterstid har vi mulighet for å reise via hurtigbåten opp i trekket i Sauda.

    Puten din var så skjønn. De var flinke å brodere før i tiden. Kjekt å ha det fremme.

    Ha en fin dag!
    Klem:-)

    SvarSlett
  9. Rødt er en fin og frisk farge!

    SvarSlett
  10. Nydelig!!
    Du har så mange fine røde detaljer, et er jo så vakkert mot hvitt:)
    Jeg fant en rød liten fiiin parafinlampe i bruktbutikken som jeg bare måtte ha:)
    Klem Hanne

    SvarSlett