tirsdag 5. juli 2011

Rosekos og katteliv

Å som jeg koser meg med mine roser. Ikke bare ute i hagen, men også inne. Her sitter jeg og planlegger neste rosekjøp, blar i rosebøker. leser og noterer. 4 nye sorter er nettopp kjøpt og da må merkelappene inn i permen. Så vet jeg, forever, hva jeg har kjøpt. Og det er viktig når jeg skal kjøpe flere.

Hei! Her kommer du med boka di, sier roseforhandleren når jeg kommer på besøk. Jeg kjøper alle rosene hos Hesleberg Gartneri nede på Vollen i Asker. (her går ikke ann å linke eller lime inn, så dere må bare google det) Og blir som et barn i gottebutikken når jeg kommer dit. Han har et stort utvalg av historiske roser og er for meg et skattekammer. Han har også et stort utvalg av vindruer, og andre planter. Men speialitetene er historiske roser og vindruer.

Pusi har fått bjelle på.

For noe dyreplageri greier, tenker kanskje du. Det gjorde jeg også før. Og det tenker kanskje pusi der hun løper rundt med dingeling hele dagen. Hun sitter stadig vedsiden av meg og ringer og ringer med bjellen sin. Men det hjelper ikke. Den må være på. Begge kattene mine har bjeller på når de er ute nå. Så håper jeg at fuglunger og ekornbarn ikke blir fanget av katteklør. Dingeling her kommer jeg smygende:)) Jeg syns jo det blir litt sært å henge opp fuglekasser og legge ut fuglemat, for så å slippe ut to katter. Oppfordrer alle katteiere å gjøre det samme. Musene klarer de å ta alikevel. Lurer på om mus er helt døve, eller om de bare er over alt.

Ha en super dingelig kattesommer alle pusekatter.

Og en fin uke til dere andre;)


7 kommentarer:

  1. Så lurt og omtenktsomt av deg å ha bjeller på katta! Helt sant, mus fanger de lett.

    Jeg har også laget meg en bok så jeg vet hvilke blomster jeg har i hagen, men kun for å vite hvilket stell de skal ha...ikke noen grønne fingre her i gården! ;)

    Ønsker deg en fin sommer! :)

    SvarSlett
  2. En bra idé som jag aldrig förr har tänkt på det där med att göra en bok om mina växter i trädgården - jag glömmer alltid bort vad jag har för något där...

    Min katt skulle nog vara glad ifall den fick springa lös i trädgården men han har alltid varit innekatt.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvarSlett
  3. Roser er nydelige:)Så flott TV stuen din ble...bare kjempestilig alt sammen...flink er du...
    ha en fin fin sommer Ragnhild..
    klemklem

    SvarSlett
  4. Herlig pus... min nabo har to søte små kattunger... men de er så redde... jeg går ut hver kveld og gir de litt godmat... så nå kan jeg klappe de...

    Lurt å ha bjelle på..

    ha en fin sommer Ragnhild

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  5. Å, jeg skal jammen meg ta en titt på den rose(godte)butikken din. Planlegger et rosebed til neste år! At Pus har fått bjelle er helt greit! Den venner seg fort til det. Mine katter har alltid hatt bjelle på, og jeg har som regel skiftet ut den lille som sitter på en del kattebånd med en større kjøpt i sømbutikk. Neida, musa er ikke døv, bare litt dum, stakkar. Den blir jo helt stille når den blir redd, mens fugler vil jo helst opp, opp! Ha en toppers kveld. Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  6. Åh, det gartneriet vil jeg også på!!! Har sett på sortslistene der, og de har MYE! Men det er litt langt unna... En vakker dag blir det nok rosehandletur dit på meg :)
    Så pen katt :) Spesiell farge. Og den tar vel ikke skade av bjellen, vil jg tro.

    Nyt rosene dine, håper de ikke regner bort, det kommer stadig regn her, så jeg plukker inn for å kunne kose meg med noen av dem, i alle fall!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  7. Hei kjære Ragnhild!

    Lenge siden sist. Har kost meg lenge på bloggen din. TV kroken ble knallfin! DU er så kreativ og flink og samtidig skriver du så morsomt og inspirerende :)

    Det en kjempegod idè med kattebjelle. Jeg hadde to veldig ivrige jegere tidligere og da hadde jeg definitivt hatt brukt for slike.

    Må komme innom butikken din snart!!!!!!

    Mange sommerklemmer

    SvarSlett