onsdag 29. juni 2011

Hippy-Fabric-Chic

Nå er tv-kroken endelig ferdig og klar for tv-slavene. Her i huset finnes to forkjellige tv-slaver. Det er en gruppe som skal se på nyheter, dokumentarer og noen talkshow som Tomas og Harald o.l. Også har vi den andre sorten som skal se på Disney, Disney og Disney. Hanna Montana og litt musikk. Og disse to gruppene holder ikke ut å se noe av det den andre gruppen liker. Joda det finnes programmer som begge grupper liker. F.eks. farmen. Men stort sett så funker det dårlig med bare en tv her i huset.
Ja, jeg vet. Jeg skulle jo ikke hatt tanker for tv nå i disse sommertider. En skulle bare vært ute i hagen, på stranden eller på ferie. Men sånn er det jo ikke hele tiden. Og et liv uten tv her i heimen er nok ikke aktuelt.
Og når TVen på spiserommet takket for seg, så fant vi ut at vi kanskje heller skulle ha en slags tv-stue i kjelleren. Ikke så smart å la unger se på tv når de skal spise. Det har vi prøvd ut, og det fører jo til at de sitter og tygger i sneglefart om de husker å putte mat i munnen i det hele tatt.

Så da var det bare å rydde plass på arbeids og hobbyrommet vårt. Det var umulig å en sofa ned den smale og kronglete kjellertrappen så ideen om en pallesofa var veldig lys. Det er jo i tillegg gratis og trendy.

Jeg har hengt opp en walstickers med en syngende tekst. Passet fint sammen med den gamle skjorta. Hippie skjorta hang i skapet mitt og komme ut. Den fant jeg på loftet i et hus jeg bodde i for noen år siden. Den har nok tilhørt husets sønn, og fortalte meg at her har det bodd en ordentlig hippie. Den er jo bare helt fantastisk. Og jeg har faktisk brukt den jeg også;)

Jeg har hengt den opp på en gammel hagekrafse. Praktisk å rote opp ugress i bedene med, men denne er gammel, rusten og pensjonert.


Bordet er veldig spennende. Det er laget av gamle husmaterialer fra Kina. Flottere materiale kan jeg ikke tenke meg. Det er nydelig kompakt og glatt etter å ha vært i bruk i mange mange år. Og supert at det kan gjennbrukes når huset allikevel ble revet. På bordet har jeg satt fram noen kunstglass fra 60-tallet. Det heter grønnland og er laget av Arne-Jon Jutrem for Hadeland.

Av puter er der noen fra Jeanne D'Arc Living. Den digre puta er egentlig en golvpute og tenkt at den kan brukes på gulvet når der ikke er plass til alle tv-titterne i benken. Men mest interessang er den gamle skipssekken. Den har jeg kjøpt på auktion på et loppemarked, og nå kom den virkelig til sin rett. Stappet med to gamle dundyner var det bare himmelsk å legge ryggen ned på den. Tenåringen som var prøvekanin sa bare: wow, så deilig. Godtatt med andre ord:)

Denne oppbevaringsboken er en av høstens kommende nyheter. Den er laget av avispapir og med peasmerket sklir den rett inn i tv-kroken min. Den blir bare så fin på bordet og super å ha fjernkontrollene i.

Jeg syns faktisk det var så deilig å sitte her at vi voksne også garantert kommer til å bruke tv-kroken. Dessuten så er pallebenken 220 x 90cm og med en god madrass på toppen så har vi en fin seng til sommergjestene.

Er det noe bra på tv i kveld mon tro? Å, nei det var sant, vi må kjøpe tv først:O)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Bordet, walstickers, taklampe og puter finnes her www.wallas-verden.no

11 kommentarer:

  1. For en herlig tv krok ! Blir vanskelig å klare seg med bare en tv her også :-) Her har vi enda flere kategorier : en stk sportsidiot, en som bare ser dokumentarer, reiseprogrammer og historie, en som bare ser på serier som frustrerte fruer og mor som helst vil ha ro og fred når hun ser på nyhetene ;-)

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Utruleg stileg! elska quiltet som var på pallane. Såh herleg ut å kose seg der.. litt dumt at det ikkje passar inn hjå meg. men fiiiint var det! Klem!

    SvarSlett
  3. ....så stilig Ragnhild!

    Tusen takk...jeg kommer gjerne å hilser på deg og dine pioner. Det hadde vært kos! Jeg er hjemme de første ukene som kommer... :)

    Ha en flott kveld!
    KLEM fra Hanna

    SvarSlett
  4. Så fint det blev ragnhild! Tror Milan vill bli med då det ær disney på kinon :)

    SvarSlett
  5. Fy flate hvor stilig det ble....hjelpes meg så lite som skal til for og få et unikt og lekkert resultat :)))

    Du er jo kreativ til tusen :)))

    SvarSlett
  6. Blev verkligen så läckert :) ingen skulle bli gladare än jag om du står utanför min dörr i sommar, ska hålla utkik efter dig, är det så att du har vägarna förbi så hör av dig, har min mans syster som jobbar i butiken en dag i veckan, vill ju vara hemma i så fall, kram VIOLA

    SvarSlett
  7. Dette var råstilig... herligehet så tøft altså...

    jammen er du kreativ og flink..

    klemmer og god helg =)

    SvarSlett
  8. Hei, Herlig TV-krok. Sendte deg mail angå produkt i din nettbutikk - vil du sjekke:-) sommerklem Siv

    SvarSlett
  9. Dette ble jo knalltøft!! Så smart å bruke en gammel hagekrafse som oppheng...det hadde jeg aldri i verden tenkt på selv!! Det var flotte bidrag fra deg i Sanselig Sommer boken, helt nydelig! Ha en fin uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  10. Så stilig! Herlig trekk på putene, knalltøft bord også! :)

    SvarSlett
  11. Kul pallesofabenk. Den likte jeg godt.
    Ja, ikke alltid tv-ønskene er helt forenelig her i huset heller. Godt vi har 4 tv-er tilgjengelig da!
    Og jeg ser nesten ikke tv i hele tatt....hadde fint klart meg uten!

    SvarSlett