lørdag 9. juli 2011

Batikk Takk

Saken er at jeg har handlet meg en digg jogge-haremsbukse til ferien. Den fant jeg hos Millea inne på Trekanten i Asker og buksa er veldig kul. Så måtte jeg ha noen til da. Jeg suste rundt i alle butikkene for å finne en passende topp. Kan jo ikke akkurat matche denne med blonder og romantikk fra egen butikk, og siden det er stort sett det (i tunikafasong) som henger i skapene mine så måtte jeg kjøpe en teskjorte eller noe. Men alt var enten for dyrt, for langt eller bare ikke slik jeg så for meg. Jeg skulle jo på bobilferie og ville da være litt sånn hippie chic;) Bobilferie er jo pitte litt hippieliv syns jeg. Så bare vent til jeg får lov å ha store blomster på bilen og perlesjalusi i døren:)) Tapetsere og male og gjøre den ordentlig "happy". Men Robert er ikke helt med på det, enda;) Nok om det, tilbake til toppen som jeg ikke fant. Jeg endte til slutt opp med to kjedelige topper fra Kappal, en til en 50 lapp og en til 100,- Nesten gratis. Jeg tenkte at jeg fikk lage toppen selv. Og da var det bare full fart innom Meny for en flaske klorin før det bar hjem for å knytte knuter og surre.Den brune ble oransj, ikke så uventet, men at den grønne skulle bli rosa-aprikos hadde jeg aldrig regnet med. Kan tro det var spennende å gå der og titte i bøtta og følege med på forandringen. Og, ikke for å snakke om, å knytte opp knutene. Wiiiii!! Så morsomt, at jeg angret på at jeg ikke hadde kjøpt flere trøyer.

Skinnvelsten er fra Wallas Verden, Vintage by Fe, og den er min favoritt. Jeg digger den vesten og bruker den ofte. Den rocker ethvert anntrekk, og er i mykt, nydeig lammeskinn. Ja, jeg vet den er litt dyr, men nå er den på salg;)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Nå driver vi og pakker i bobilen og i morgen kjører vi mot sørlandet. En overnatting der, før vi skal gjennom Danmark og videre til Frankrike. Først noen dager i Paris også er planen å komme oss til Syd Frankrike. At jeg skal på markded er helt klart men mye annet står også på planen og dette er først og fremst en familie og ferietur;) Skal prøve å få laget blogginnlegg underveis. Det er jo en super måte å få dokumentert turen for engen del også;)
I butikken og nettbutikken er det Ida og Siv som styrer. Pakking av ordrer og slikt går som normalt. Jentene har pakket mange ordrer de, så det har de full kontroll på;)
Nå må jeg pakke:)

3 kommentarer:

  1. åh, så kult!!! det er jammen mange år siden jeg prøvde meg på batikk!

    god tur! vi har nettopp vært på bobilferie i sverige. digg med bobil! jeg drømmer også om å pimpe en bobil. hvorfor i all verden er alltid interiøret i slike biler brunt??? og setene mønstrete??

    klem beate

    SvarSlett
  2. Stiligt. Jeg må prøve:))
    Hvor mye klorin hadde du i vannet?
    God ferie
    Tine

    SvarSlett
  3. Åhhh nå ble jeg rent nostalgisk! Batikk var jo rene høydaren i min ungdom, og det gikk i ett med både farging og bleking... Superflotte jumpere du har fått! Det er jo en liten kunst å surre riktig også ;-)

    God ferie, og nyt turen! Blir sikkert en opplevelse! :)

    SvarSlett