lørdag 14. mai 2011

Ut i min hage



Har dere lyst å være med ut i hagen min. Tenkte å vise dere hva jeg har gjort i hagestua. Det er jo bare en overbygget terassekrok og vi har litt mer ambisiøse tanker om hvordan det skal se ut her. Taket må rives og snus andre veien slik at vi får inn kveldssolen også hadde det vært veldig praktisk med en dør direkte inn på kjøkkenet. Men nå er det ikke denne kroken som står øverst på prioriteringslisten, så enn så lenge, så får vi gjøre det beste utav kroken sånn som den er.


Jeg har bært ut sittebenken, bord og hengt opp gardiner. Kjøkkenbenken er den som sto på kjøkkenet når vi kjøpte huset og den kan jo fint gjøre nytte som et slags utekjøkken. Tanken bak gardinene er å stenge ute myggen. Jeg har vært på flere loppiser og leita men enn så lenge har jeg ikke kommet over mer enn disse. Jeg trenger nok til å dekke hele åpningen slik at vi kan sitte ute på kvelden også etter at myggen virkelig går inn for landing. Her er mye skog og mye mygg og jeg akter ikke å måtte gå inn for å slippe å bli spist opp. Det ser sikkert fjollete ut med gardiner der og naboene har vel muligens dradd litt på smilebåndet. Men nå håper jeg de alle leser Budstikka og skjønner at dette er en romantisk og billig utgave av myggnettning. Jeg elsker nemlig å sitte ute sommerkveldene.



Staudene gror bra. Bare tulipaner og andre løkplanger som blomstrer i beddet mitt enda. Jeg har laget store klokker av hønsenetting som jeg har over tulipanene. Ellers så hadde de vært i magen på et rådyr for lenge siden.




Nå gleder jeg meg over å pussle rundt i hagen og ha superdeilige kvilepauser i hagestuen min. Med stor fare for at kvilepausene blir ekstra lange.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer. Er så glad for de:)
Må alle ha en fantastisk helg.

24 kommentarer:

  1. Kjempekoselig der i kroken din Ragnhild.Er jo ikke noe som er deiligere enn og være ute om kveldene...
    Ha en kos lørdag..
    klemklem

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig i utekjøkkenet! Her er jeg også igang med hagestue/kjøkken:)
    så jeg sluker alt av inspirasjon:)
    Smart det med hønsenettingen!
    Ha en fin lørdag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Så fint du har det i hagen din:) Klem

    SvarSlett
  4. Det var et koselig hjørne dere har som utestue.Smart med slike gardiner for å holde myggen unna også er det jo romantisk og skjønt på samme tid. Smart med hønsenetting over tulipanene. Enn så lenge er rådyrene utenfor hagen her...håper i det lengste at dem holder seg der. God søndag. Merethe

    SvarSlett
  5. Sååååå fint du har det!☺ Herlighet so koseleg det må vere å sitte der ute☺
    Nyt det☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  6. Hei Ragnhild
    Kjempekoselig utekrok du har her ♥ og planene hørtes veldig fint ut… Roma ble jo ikke bygd på en dag, hihi… Jeg også ønsker masse ting som enten skal kjøpes eller bygges, men må nok ta en ting av gangen :) Herlig å kunne sitte ute en varm og deilig sommerkveld, og skjønner godt at du ikke ha myggen på besøk :) Herlig kjøkkenbenk du har her også, lurt å ta vare på den gamle som var… skikkelig koselig ♥ Ønsker deg en herlig søndag videre, stor klem fra Mette

    SvarSlett
  7. Hei, Koselig utekrok du har laget. Herlig å ha et sted å finne roen litt. God 17. mai til deg og dine. klem Siv

    SvarSlett
  8. Kjempefint og koselig,naboene kan bare smile så mye de vil......dette var bare fint Ragnhild :) Synes blondegardinene var helt rett,jeg......hva er vel en myggnetting,sammenlignet med disse ??? Nei,ha det slik.....og om pausene blir lange,så er det sikkert ikke krise :) Du skal jo kose deg her.......og det gjør du nok,selv om du vil ha ting anderledes,med tanke på kveldssol ;) Ønsker deg en superduper 17 mai,med både is og brus....hihiiiii :)

    SvarSlett
  9. Likte utestuen din veldig godt - og gardinene er jo geniale - super ide for myggbeskyttelse :)

    Er så deilig å¨sitte ute. Jeg pakker meg inn i pledd og sitter ute uansett vær og vind - til naboenes forlystelse - men jeg kommer fra nord - og da benytter vi de fine stundene som er :)

    Ha en riktig fin 17. mai!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  10. Hei Ragnhild. Syntes kroken din var veldig koselig som den er! Gøy med stauder - liksom litt mer ok å betale for plantene som kommer tilbake neste år. Stauder kan deles og byttes med naboen også :-)

    SvarSlett
  11. Innom for å si at jeg ønsker deg en deilig 17. mai!
    Alt godt fra Eirin. ;-)

    SvarSlett
  12. For en skjønn utestue du har - kan virkelig tenke meg at du får nyte mange flotte stunder der :o)

    Ha en fortsatt fin uke - vi får krysse fingrene for at solen kommer tilbake...;o)

    KLem fra Hildegunn

    SvarSlett
  13. Gud for et nydelig hjem du har :D

    SvarSlett
  14. Utrolig koselig!! Blir vanskelig å matche denne...!
    Lykke til!!:)
    Janni

    SvarSlett
  15. mmmm så koselig du har det!

    SvarSlett
  16. Hærlig uteplass..Lykke til i NIB utfordringen:)

    SvarSlett
  17. Så koselig en liten krok du har ordnet. Kjekt med kjøkkenbenk ute da. Og du gardinene ser slett ikke dumme ut. Bare veldig rommantisk. Håper vi får mange fine utekvelder.
    Klem Anki

    SvarSlett
  18. Koselig! Lykke til i utfordringen
    Klem Tonje

    SvarSlett
  19. Åhh.. Ønsker meg en slik krok, med kjøkken ute! Hærlig! Lykke til i utfordringen.
    LenaE

    SvarSlett
  20. Utekjøkken må være helt fantastisk! Gratulerer!

    Ellers syns jeg stilen er alt fror feminin, og kanskje litt barnlig?

    God helg!

    SvarSlett
  21. Hei hei snuppa!

    Ikke lett å slå den uteplassen der , for såååå mange fine detaljer og masse jeg selv kunne tenkt meg!

    LYKKE til!

    Velkommen på besøk hos meg også!

    klem klem

    SvarSlett
  22. Kjempekoselig uteplass ;-)
    Jeg fikk virkelig lyst til å sette meg ned der ;-)

    Ha en god helg:-)
    Klem Hilde på Sjarm og Glede

    SvarSlett
  23. Koselig og flott utekrok du har:=)
    Lykke til
    Klem

    SvarSlett
  24. Herlig utestue du har. Ha fine dager her.

    SvarSlett