torsdag 19. mai 2011

Historiske Roser i hagen

Her sitter jeg og titter på bilder ifra i fjor. Og det er så fantastisk med disse rosene at jeg ble litt ovverfeldet av å se mine egne bilder:) Rosene har jo ikke sprunget ut enda men som dere ser så har jeg litt å glede meg til. Om jeg på noe område skulle lide av litt samlemani så må det være å samle historiske roser. Skulle gjærne hatt 2000 av de. Med hensyn til plass så skulle ikke det være helt umulig, så jeg jobber nå med saken.
Over her ser dere Maiden Blush som er den mest kjente av de gammeldagse og har en nydelig svak rosa farge.
Maiden Blush, 1 år gammel busk.



Isis.


Isis, 1 år gammel busk.


Mm Boll, 2 år gammel busk.


Liker at de krever lite og blir fort store busker. Men det beste med disse rosene er jo at de dufter. Gleder meg.

¤¤¤¤¤¤¤

Skulle så gjærne gått ut i hagen og jobbet litt med rosene. Laget nye rosebedd og buskparitier. Men neida, her må jeg sitte inne. Halsbetennelse, feber og en real hodeverk + alt annet som følger med. Til å bli sprø av. Tygger paracet og håper det går fort over. I butikken jobber Ida og Siv så det er ikke noe krise, men jeg skal på kurs til helgen. Lappekurs med Mia og da skal jeg ikke være syk. Derfor må jeg bare sitte her og nøye meg med å titte ut vinduet. Rododendronene blomstrer nydelig ute nå:)
Klem

6 kommentarer:

  1. For noen nydelige roser du har!
    Jeg er helt "grønn" på dette feltet men plantet 3 roser i det "nye" bedet mitt i år.
    I fjor plantet jeg 2, så nå gleder jeg meg til masse fine blomster i år.

    Ønsker deg god bedring og en fortsatt hyggelig dag.

    klem Lykkeliten

    SvarSlett
  2. Nydelige roser!
    I dag kom Sanselig Sommer i posten. Den var så flott og tusen, tusen takk for dufteposen med den nydelige duften som du hadde lagt ved. Så hyggelig gjort av deg.
    Ønsker deg god bedring, ikkje noe særlig å være sjuk.Håper du blir bra igjen til lappekurset og ha ei flott helg. Klem fra Sigfrid.

    SvarSlett
  3. Hei! Enig med deg at historiske roser er flottest og ikke minst duften er viktig!Blir litt "snurt" jeg når jeg lukter på en rose som ikke har noe duft. God bedring til deg og det blir helt sikkert lappekurs på deg! Hege

    SvarSlett
  4. Helt enig med deg. Det var virkelig en lykke for meg når jeg oppdaget disse. Nå fikk ikke jeg noe særlig blomstring i fjor - siden det var en rådyrbukk som koset seg med nettopp disse. Alle har klart seg kjempefint i vinter - i motsetning til Austin-rosene. De har jeg måttet klippe helt ned. Jeg gleder meg noe innmari til blomstringen - og Revira er strødd ut og de har ikke vært der etter det. Rådyrene altså. God bedring! Det blir alltid tid senere. God økt når den kommer - ups... lang, lang kommentar!

    SvarSlett
  5. Hei snille:)

    Er dette bilder fra hagen din??...jeg er grønn av misunnelse her jeg sitter!
    Er nok derfor jeg styrer så mye ute i den lille gården min for jeg ELSKER nydelige uteplasser og savner en stooor hage:)

    Så herlig oppmuntring fra deg på innlegget mitt i går!
    Enig i at bloggerne skulle stemt...og Halvor Bakke stemmer nå aldri på slike som oss uansett:)


    Stilen vår er nok litt på vei "ut" og jeg er gald til for det skiller "snørr og bart" hvis du skjønner hva jeg mener.
    Nostalgi og gjenbruk handler jo om så mye mere og jeg hater når noen kommer til meg og tror jeg har kjøpt den antikke lysekronen min på Bohus *ler*
    Men samtidig kan jeg til en viss grad skjønne at de ikke ser forskjell:)

    Nei, jeg bryr meg mest om hva likesinnede mener....nemlig sånne som deg <3

    Stooor klem!

    SvarSlett
  6. Hei på deg :)
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg :)
    Var sikker på at jeg fulgte deg fra før, men nå har jeg ivertfall lagt meg til :)
    Kjempefin hage du har med nydelige roser, har div prosjekt på gang denne sommeren jeg også, men har ikke helt kommet i gang enda !!

    Håper du får ei fin helg og masse god bedring til deg :)
    Klem Mette :)

    SvarSlett