lørdag 8. januar 2011

Nytt i stua mi

Jeg har lenge ventet på gardiner fra Jeanne d'Arc. De har stått som rest der nå i evigheter. Nå har jeg hengt opp metervis med eføy istedet. Den var så lang da jeg kjøpte den, og nå henger den i taket i en gammelt rustent sinkspann.
Skapet mitt er et gammelt franska tannlegeskp. Og det inneholder ikke noe annet enn en stabel med gamle bøker. Liker fargespiller i de.
Lampen er kjøpt hos Ølen Møbel. Og det var faktisk min mann som ville ha den. Gu!! så gøy!! tenkte bare jeg. Bordet er et pallebord fra Nordal og det kan bestilles. Har hatt flere av det i butikken, men er utsolgt akkurat nå. Det finnes i hvidt sånn som her, også med grønnt metall. Etasjefatet som skal stå på bordet og lage litt høyde der, er på vei;)

Jeg elsker den eføyen der, og håper jeg klarer å holde liv i den. Den store grønne glassballongen som står under, inneholder vann som jeg håper skal gi planten et litt mer fuktig miljø i en ellers så typisk tørr stue.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ute kommer det bare mer og mer snø så jeg tenker det er en smule kaos ute på veiene og i sentrum. Men snø klan jeg leve med. Gjærne i store mengder. Minusgrader nede i mer enn -4 derimot, liker jeg dårlig. Så jeg er bare så glad det er blitt litt mildere i temperaturen. Herlig.
Nå må jeg løpe. Ida er i butikken og trenger kanskje hjelp der. Seinere i dag skal vi feire elvisburdag her. Min skjønne Aurora blir 11 år og venter en hel gjeng med festglade venner i ettermiddag.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ha en deilig helg da:)

12 kommentarer:

  1. Wow for en eføy..største jeg har sett....da har du nok grønne fingre Ragnhild..
    Kos deg i butikken og med bursdag..
    klemklem

    SvarSlett
  2. Hvem trenger vel gardiner når man har en så flott eføy. Synes det var lekkert jeg :-)

    God helg
    Jorunn

    SvarSlett
  3. Så koselig hos deg=)! Og den eføyen var jo bare imponerende!!! Jeg kommer fra en liten plass ikke langt fra Ølen;). Hvis vi snakker om samme sted da;)!?

    Ha en herlig helg=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  4. Flotte bilder du viser oss, likte både skapet og lampa. Hvilken mann, hvilket triks brukte du? hihi... God Hælg! Klæm:)

    SvarSlett
  5. Så artig=)! Jeg kommer fra Vikebygd, som ligger mellom Skjold og Bjoa! Flyttet når jeg var 16år for å gå på skole og kom meg ikke tilbake;). Men har all familien min der! Så gøy at du likte forvandlingen av spillet=)! Jeg har for mye konkuranseinstinkt... og derfor spiller ikke jeg så mye;)!

    En god helg til deg også=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  6. WOW for en eføy du har da..trenger ikke gardiner du... smart å ha vann i flaksen under for å gi litt fuktigere luft..veldig lett for at det blir for tørr luft inne om vinteren..

    Likte bordet ditt og skapet også.:lekkert =)

    God helg

    klemme r

    SvarSlett
  7. ...så fint og hyggelig du har det.
    Det er utfordring å holde liv i en eføy...
    Håper alt er bra så langt i det nye året. Når skal jeg komme? :) :)

    KLEM fra Hanna
    p.s. til lykke med din datter

    SvarSlett
  8. stilig lampe, stilig ellers i stua di...!!ღ


    takk for responsen på bildene fra egypt, så gøyt at du også har vært i kairo.. det var mange intrykk, bla kaoset i trafikken...

    ha en fin ny uke..
    klem,magnyღ

    SvarSlett
  9. He he.. hva skal du med gardiner frøken? Du som har så grønne fingre oxo klarer godt å holde denne i huset:)

    Kos deg med butikken og familien, kan vel kanskje puste litt ut igjen nå!?

    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. hei,
    så fint du har det :-) utrolig fin den eføyen din også, håper du greier å holde liv i den. Jeg var også innom og tittet i butikken, masse masse fint!
    Ha en deilig dag.

    SvarSlett
  11. hei,
    så fint du har det :-) utrolig fin den eføyen din også, håper du greier å holde liv i den. Jeg var også innom og tittet i butikken, masse masse fint!
    Ha en deilig dag.

    SvarSlett
  12. Så stor eføy, er nok bare de med "grønne fingre" som klarer å få den så flott! ;) Virkelig koselig i stua di! :)

    SvarSlett