mandag 15. november 2010

Kreativ 5 åring

Det var på torsdag, når jeg skulle sette meg til bords med middagen, det var da jeg bare ble stående og måpe.
Akkurat der jeg skulle sette fra meg tallerken, der hadde de vært noen og lagt igjen sin signatur. Med kulepenn.
TEEEELMAAAAA!!! Kom her.....
Hva har du gjort? hvorfor har du skrevet på bordet vårt? Jo for at pappa skal skjønne at det er min plass, sier 5 åringen, og skjønner ikke at hun har ødelangt bordet.
Dere skal vite at de trappetrinnene hun har tegnet der, ja de går over hele bordet. Sukk!
skønner hun at det ikke falt i smak hos sine foreldrer. Men mener at det ikke er noe problem, for mamma kan jo bare male det. Siste forslag var at vi kan ha blått bord. Hun kan lage hele bordplaten blå, for da syns det jo ikke. Sukk...igjen.

Det er bra jeg har duker. Denne er fra Chic Antique.
Og for at jeg skulle komme over det, så har jeg endelig fått hengt opp hylle over bordet. Hyllen er fra Jeanne d'Arc og knaggrekken er fra Anouska. Den var egentlig grå, men jeg malte den med hvit grunning. Du finner det i nettbutikken.

Skal sikre meg noen av de fine voksdukene jeg har i butikken også. De er jo ekstra greie å ha på bordet når en har småbarn i huset. (ja for vi voksne, vi søler jo aldrig;))
Voksduken fra Bloomingville med juleevangeliet den skal jeg sikre meg noen meter av nå med en gang.

Tuddelidu!
Ha en fin dag alle sammen og pass på bordplatene deres.
(også håper jeg alle forstår at Thelma ikke har fått kjeft, at hun blir sett og forstått og vi bare ler av det hele;)

7 kommentarer:

  1. Forstår mamma. Samtidig forstår jeg Thelma.

    Dette er hennes måte å fortelle dere at hun er blitt alvorlig krenket på. Det må mamma og pappa ta på alvor. Thelma er et menneske som ikke har vært her mer enn fem år, og trenger litt mer tid på seg til å opparbeide seg ordforråd til å argumentere på like fot med de voksne!

    I det store perspektivet er bordet tross alt, bare et bord:)

    Morsomt at du forteller dette. Det er ikke alltid like lett å være fem år bare. Håper dette går over, og at Thelma og pappa blir enig om at Thelma må ha et ord med i laget!

    SvarSlett
  2. Dette var nå litt skjønn historie da... ( men jeg skjønner mammaen også da9).. det var vel hennes måte å fortelle pappa...at det var hennes plass...

    Klemmer 09))

    SvarSlett
  3. Thihi... så søtt!!
    Beundringsverdig at du ikke ble sint. Jeg hadde nok spyttet litt gruff, tror jeg (in the heat of the moment) ;)

    At slikt tyder på at barnet har blitt "alvorlig krenket" (som anonym her skriver) synes jeg er å ta litt hardt i. Men at det er en form for kommunikasjon er jeg jo enig i - kreativ kommunikasjon. Typisk barn. Herlig!

    SvarSlett
  4. Dette løste du jo på en flott måte! Og bordet ble flott med den fine duken! Veldig fint med den hylla over bordet! Hadde jeg hatt plass skulle jeg fått en slik! Likte at noe kunne henge også! -Margit-

    SvarSlett
  5. :) artig historie. Typisk unger...
    Fint "bordkort" det der vel ;)

    SvarSlett
  6. På Nille har de en type viskelær eller skurepads som er utrolig kjekke å ha når podene går amok med kulepenner og tusjer...

    SvarSlett