torsdag 2. september 2010

Nå er loppesesongen i gang.

Hei på dere!
I dag kommer det noen bilder fra nips på hytta vår. Den er jo fyllt opp med saker og ting etter bestemor og bestefar. Apotekerflasker fra Sauda Apotek og gamle familiebilder. Mine svigerinner på Åbø i Sauda. Ja, jeg aner ikke hvem damene er, men hun lille jenta som sitter på fanget til bestafaren sin, og får være med og vende høy, ja det er meg. Husker godt den hesten, Blakken så klart, selv om vi hadde den bare fram til jeg var 5 år.
Gammle flasker er morsomme de. Og jeg har en hel samling med blekk og diverse andre mer eller mindre flytende vesker, som jeg ikke aner hva er. På fatet skulle det egentlig stått et sukker og fløtesett, men det tror jeg står i vinduskarmen med blomster i;) Nå starter høstens loppemarkeder så da er det mulig å komme over noe lignende. Håper jeg får tid til noen loppemarkeder selv om jeg har butikk. Nå er jeg jo heldig å ha fått på plass en butikkhjelp som er kjempefling. Merete jobber hver 2. lørdag og da kan jeg jo gå på loppis de første timene i alle fall.
Klem:)

6 kommentarer:

  1. De vakreste flasker!
    Har slike høyt på ønskelisten!
    LOVE!!
    Klem, J

    SvarSlett
  2. Ja - nå er det loppemarkeder framover! Gleder meg - gleder meg - gleder meg .... Så fint at du har fått tak i butikk hjelp da - det gjør det jo litt mer levelig for deg også.

    SvarSlett
  3. Ja, det skal nok lykkes for os at komme på loppemarkedet alligevel, butik eller ikke!! Kender det godt!

    Hav en dejlig helg, klem Helle

    SvarSlett
  4. Masse nostalgi her hos deg!
    Flotte gamle flasker,vakkert ble det på brettet:))
    Mye finere de gamle flaskene enn de man finner på dagens apoteker...
    Ønsker deg ei flott helg!

    SvarSlett
  5. Loppis er både gøy og slitsomt, men klarer aldri å la være hvis jeg har fri.. Og jeg MÅ få kommet meg ut i butikken din engang - har lest og fulgt med - en dag jeg har fri og tid så kommer jeg - og gleder meg masse!♥ God helg, klem Cecilie

    SvarSlett
  6. går rykter om at min kjære søster har vært entur innom butikken din i asker og der var det visst masse fint!!!

    skroller meg nedover her og så den nyyydelige gamle krakken-herlig!

    god helg der nede, skjønner det må være travle dager og loppiser i tillegg ;)

    Klem fra trøndelag

    SvarSlett