lørdag 6. februar 2010

Nye funn.

Her kommer en hilsen fra Herning og Formland.
Danmark er hvitt og vinterlig. Ikke noen naturlige tegn til vår i naturen her heller.
Masse vår inne på messen er det nå.
Messen er som alle enten vet eller kan tenke seg, mye større en den i Norge. I dag skjønte vi ingen ting. Hver gang vi prøvde å komme til en annen hall, så endte vi opp ved Nordals digre to etasjers stand. Selv om vi har oversiktskart og alt skulle være såre enkelt så mister en retningssansen og blir helt lost innimellom.
Jeg har fått meg en ny gammel benk. Lenge har jeg vært på jakt etter en til spiserommet mitt. Slagbenkene hjemme har vært så dyre, også er det litt vanskelig å sitte på når en ikke får beina under benken, syns nå jeg. Derfor ble jeg overlykkelig over å finne en som ligner den på bildet over. Litt mer utsmykning på min.
Likte du putene på det øverste bildet? De er sydde av gamle linsekker og bare helt skjønne. Også kommer de for salg i butikken. Det skal også komme gamle skoleplansjer.
Så det er bare å glede seg.
¤¤¤¤¤¤¤
I gårkveld var vi ute og spiste sammen med min bror og frue. Anita med bloggen Myhome.
Det var en aldeles herlig resturang i et gammelt hus litt utenfor Herning. Der var nydelig mat og vi koste oss skikkelig. Musikk og mye støy gjorde at en mått snakke høyt for å bli hørt. Og selv om jeg godt kunne kjenne at halsbetennelsen min fortsatt var tilstede så snakket jeg akkurat så mye som jeg er født til å gjøre. Når jeg la meg var stemmen brukt opp. Og jeg var blitt hvesende, viskende og fortvilet. I dag har jeg hørt ut som en pipende trompet. Det er ikke morsomt. Spesielt ikke når en er på messe og skal snakke mye med mange. Dette er bare helt typisk meg. Ikke første gang jeg er på tur og dette skjer. Tydeligvis utstyrt med stemmebånd som ikke tåler noe. Ja, ja.. det går bra. Er ferdig med messen nå, så i morgen er det bare å fylle bilen med varer og kjøre hjem.
Og jeg er, tross dårlig stemme, kjempefornøyd.
Ha en superduper lørdagskveld alle sammen.

9 kommentarer:

  1. Nydelige puter...Når man hører at dere går dere vill så forstår man at denne messa er STOR...Ha en fin reise hjem..

    SvarSlett
  2. Nydelige puter. Liker den litt grove stilen på de, og den benken var bare helskjønn :)
    KLæm Susanne

    SvarSlett
  3. Flott benk! Ble litt misunnelig nå gitt...*smiler - ønsker meg veldig en slagbenk, jeg da! Men elsker patinaen på din, passe slitt.

    Har en venninne som også er på den messa. Gleder meg til å høre om det og ikke minst se hva de har bestilt!

    SvarSlett
  4. Det var flotte puter, og kjempefin benk! Er ikke så lenge siden jeg satte inn benk i stedenfor stoler på kjøkkenet vårt, og jeg er strålende fornøyd. :)

    SvarSlett
  5. Oooo, ja, de putene digger jeg virkelig!! :D

    Si veeeldig gjerne fra før du legger ut The Friendly Village i butikken så jeg kan sitte klar å kjøpe det opp!! Jeg skal ABSOLUTT ha det altså!! :D Og gjerne en skoleplansje med det samme! ;)

    SvarSlett
  6. Flotte puter:)
    Og benken var bare nydelig!
    God søndag og ny uke til deg!

    SvarSlett
  7. Kan tenke meg det var mye lekkert på messen i Danmark. Jeg jobbet på messen i Lillestrøm og jeg syns den var stor! Standen jeg jobbet på skulle også videre til messen i Herning. Håper hals og stemme blir bedre. Håper du har hatt en fin helg og så ønsker jeg deg en god start på uka.

    SvarSlett
  8. dette høres herlig ut..så spennende så spennende, nordahl har s å my elekkert.. men det ser ut som du har vært på bruktfunn også, eller loppis... herlig, så heldig du er!!
    kommer etterhvert en pakketil dge i posten <3 men tar småtingene innimellom de store bestillingene.
    klemklem

    SvarSlett
  9. Nydelig benk du har funnet.. Herlig å ha en benk på kjøkkenet.. og de putene var nydelige..
    Klem Ingunn

    SvarSlett