tirsdag 2. februar 2010

Et dukkehjem.

Jeg simpelthen elsker perleblomster.
Ikke så mange dagene siden jeg kjøpte disse, og i dag var de så skjønne at jeg bare måtte blogge de;)
Egentlig så har jeg mest lyst til å vise bilder fra Gave og Interiør Messen. Men det er ikke lov å fotografere der. Jeg har sett at andre bloggere viser egenfotograferte bilder derifra og tok det derfor opp med messeledelsen. Men det er ikke lov. De klarer ikke å kontrollere at noen tar bilder. Det er jo så lett med kamera på mobilen. Men det er altså ikke lov og jeg kommer ikke til å gjøre det.

Innimellom bestilling av nye varer og messebesøk skjer det faktisk litt i heimen også.
Jeg har malt et gammelt bord. Hadde egentlig tenkt å selge det. Men så har vi hatt rydde og omorganisering på min eldste datters rom. Hun er 15 og ikke så oppslukt av dukkehuset sitt lenger. Hun vil ha det men ikke på rommet sitt.

Bordet passer perfekt til dukkehuset. Huset er stort og større skal det bli. Der er en underetasje med forretningslokaler og fortau også. Og den er så dyp at det ikke var plass til den på kommoden huset sto på. Nå er det bare å begynne og male og montere. Som dere ser så er ikke huset heller ferdig. Dette er et byggesett i tre og mdf-plater, og ingenting er montert eller malt ved kjøp. Jeg har malt alt og det er litt av et puttel. Alle vinduene er i mange, mange små deler og hver del må males for seg. Siden jeg nå har fått huset ned i stua nå så må jeg bare se og gjort det ferdig.

Heller ikke inni er det helt ferdig. Tapeten er på plass. Plukket ut av eieren for mange år siden. Ikke helt mine valg. Men ganske så fine allikevel.

Ja, ja... og for dere som ikke vet det så har jeg et påbegynt dukkehus selv også. Et som bare er mitt og som står på stedet hvil, på is, på vent.... Kanskje det blir ferdig når jeg har vært pensjonist en stund. Huset er en tro kopi av et Bergenshus og ganske søtt.

Men det søteste i verden akkurat nå er perleblomster. Ja nå gleder jeg meg virkelig til våren. Jeg prøver å ikke legge merke til at snøen daler ned ute. Hvitt og iskaldt.....og skikkelig vinter.

Ønsker alle en herlig uke.

13 kommentarer:

  1. Elsker perleblomster jeg også.....nydelige og så herlig duft av dem!!
    Så skjønt med slike dukkehus....her kan du kose deg med småputl!!

    Ha en fin dag :o)

    SvarSlett
  2. Du Ragnhild - hvis huset ditt forsvinner i nattens mulm og mørke - så er det Brocante som har vært på ferde!!!! Har alltid ønsket meg et dukkehus - så gøy!

    SvarSlett
  3. Var ett nydelig dukkehus, og stort var det og...Var veldig sjarmerende malt og, så gøy å gjøre alt selv..

    SvarSlett
  4. Sjarmerende dukkehus......
    hilsen elinanita

    SvarSlett
  5. ja perleblometsr er vitaminpille i disse dager, når snøen står en meter i hagen og vi venter på vår... nydleig bor og søtt dukkehjem...
    klem til deg¨¨*

    SvarSlett
  6. Love these bulbs!
    Federica
    xoxo

    SvarSlett
  7. Perleblomster er søte vårblomster og veldig koselig å pynte med inne nå når snøen laver ned. Dukkehuset til din datter var kjempesøtt. Jeg laget et stort barbiehus til mine døtre for mange år siden, men vi ga det bort da vi fikk for liten plass etter flytting. Angrer nå når barnebarna ahr kommet :) men kan bygge et nytt da. :)

    SvarSlett
  8. Heisann.
    Fine bilder!
    Jeg syndst den lille rosa koppen var knallfin!
    Hvordan går deg med det nye foto utstyret?
    Kristine
    Shabby Chic og Fransk Landstil.

    SvarSlett
  9. Å... bordet ble kjempe fint!! Hvitmaling altså!! ;O)

    Og jeg SKAL LETT ut og kjøpe perleblomster snart!!! Har ikke kommer i butikkene jeg har vært innom enda.... Hmf!!! Jeg ser jo at det er så mange her inne som har fått tak i.

    Jeg vil og!!!!

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  10. Hei Kristine.
    Joda jeg har montert opp lampene og bruker de. Men kurset har jeg ikke hatt tid til enda. Så jeg gjør det sikkert ikke etter boka. Men lyst blir det:)

    SvarSlett
  11. Disse nydelige perleblomstene gav en deilig vårfølelse:))
    Snøfritt Danmark?? Hoho..det er meldt 20-50 cm med snø der i går og i dag. Antar at det blir forsinkelser i flytrafikken viss det vedvarer..Men det er bare å krysse fingrene på at alt er i rute. Vi ringes når vi kommer frem:)) Og god tur nedover!! Så snakkest vi!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Er så enig med deg. Den er bare helt skjønn. Så er det noe med det at den er det aller første tegnet på at vi beveger oss mot vår.

    Koselig å treffe deg på messen!

    Nå trykker vi Inspirasjonsguiden i neste uke. :)

    Klem fra Maia

    SvarSlett
  13. For et nydelig dukkehus! Klem til deg og god helg!

    SvarSlett