fredag 4. desember 2009

Wallas Verden på Folkemuseets Julemarked.

Hei på dere!

Jeg har bevilget meg en liten pause i julemarkedspakkingen. I morra er det klart for julemarkedet på Folkemuseet. Selv om jeg har prøvd å forberede meg lenge så er det alltid en masse siste liten ting. Og med sommerfugler i magen og mange rare tanker i hodet så er det vanskelig å konsentrere seg. Jeg flyt hit og dit og opp og ned, og hva var det jeg skulle her??

Jeg har pakket silkepapir og poser, hammer og spiker, kjetting og kroker. papir og penn, osv osv. Det eneste jeg mangeler er stifter til stiftepistolen. Så da blir det innom Binders på vei til markedet i morra. Mens jeg sitter her og pauser så er min kjære mann på Smartklubb og kjøper voksen parkdress til meg. Jeg syns disse termodressene er noe av det grimmeste en kan ha på seg, men siden det er meldt regn i morra så må jeg vel bare finne meg i å se litt Harry ut.
Heldigvis ser værmeldingen for søndag og neste helg veldig mye bedre ut.

Jeg har så klart ikke bare pakket verktøy. Jeg har pakket en stor trillekoffert og en stor kasse med varer også. Men jeg har nå fått det for meg at jeg har altfor lite varer. Svibler er kjappe å stelle til noe av. Så derfor gikk jeg til innkjøp av noen som jeg skulle surre inn i mose. Det var da all snøen kom. Den har lavet ned i hele dag og begravd mosen godt. Jeg hadde bare mose til halvparten og måtte være kreativ med resten. Egentlig så syns jeg disse sviblene i bergeniablader i glass er enda finere. Galssene er telysglass fra Affari og derfor gleder en slik gave lenge etter at svibelen er avblomstret.

Lurer på om jeg kommer til å sove i natt. Klokken er alt 23.00 og jeg føler meg lys våken og helt propell. Skal jeg sy hjerter, kremmerhus eller puter. Det blir strykemerker på gamle putetrekk tenker jeg.
Ha en fortreffelig helg alle sammen.
Også håper jeg å se noen av dere på Folkemuseet.
Ja det var sant, kanskje jeg skal lage et slags skilt eller noe, så de som ikke har truffet meg før kan se hvilken bod som er Wallas Verden. Det er jo ikke mindre enn 100 boder så det kan jo være lurt.
Tuddelidu:)

21 kommentarer:

  1. Lykke til i morgen, jeg er sikker på at det går bra. Varene dine ser nydelig ut i allefall. Jeg skulle gjerne stukket innom hvis jeg var i nærheten men tror nok det er for langt å kjøre:)
    ha en fin helg.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    For en herlig blogg!!!!!!!!! Her skal jeg kose meg nå..og nettbutikken! Ha en fin helg og lykke til på marked:)
    Klem fra
    Lotta:)

    SvarSlett
  3. Hehe så søt du er!! styrer og steller. Slapp helt av! du har så mye nydelig at du ikke trenger bekymre deg!! Masse lykke til i morgen:D

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild!

    Så moro at du skal være der og ikke minst at du har med deg så mange fine varer. Jeg kommer å besøker deg!!!!

    Mange klemmer fra Maia

    SvarSlett
  5. Så spennende det blir i morgen...ehh i dag:)
    Ja....kanskje jeg skal prøve og få tatt meg en tur...
    Uansett Masse masse lykke til Ragnhild:)
    klemmer fra meg

    SvarSlett
  6. Hei.
    Kos deg på Folkemuseet i morgen da. Får håpe at litt dårlig vær ikke legger demper på folks besøkslyst :-)
    Og, ha en fortsatt fin førjulstid!

    SvarSlett
  7. Åååå der skulle jeg ha vært hadde jeg bodd nærmere!! Kjenner meg godt igjen når det gjelder spenning før messe! Har vært med på to stk i høst og det er travelt og gøy på en gang! Ønsker deg all verdens lykke til! Dette må gå unna som bare det, så mye vakkert du har laget! Disse sviblene ble lekkre med både blader og mose! Så smart!
    Ha en riktig flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Lykke til Ragnhild -håper du får fine helger og at det ikke blir for kalt (det ser bedre ut nå enn i fjor. Det var såååå kalt i fjor) Jeg kommer innom å hilser på.
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  9. Åh, så heldig du er som skal på julemarked i dag! Du er heldig du :-). Det er så gøy.

    Lykke til!

    SvarSlett
  10. Stilig med svibler i glass på den måten!
    Igår fikk jeg klokken fra deg, den er bare helt skjønn! Korsene var også kjempefine!
    Takk for det nyyydelige kortet og den søte tøyposen, ble sååå glad!
    Skal blogge om det senere idag eller imorgen....

    Klem fra Lenemora

    SvarSlett
  11. Så mycket sött du gjort !
    Lycka till med försäljningen.
    Ha en fin kväll.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  12. Håper du fikk sove godt i natt og at dagen ble slik du forventet!
    Skulle ønske jeg var der å fikk se alt "live"
    Klem Grete

    SvarSlett
  13. Masse lykke til... det kommer nok til å gå super bra...

    klem Kerstin

    SvarSlett
  14. Skulle jo gjerne ha vært innom og hilst på. Jøss som du har ordnet og laget i stand.Håper du får solgt masse fint!
    Lykke til!

    SvarSlett
  15. Happy Sunday!
    Don't miss a gorgeous Christmas giveaway next week on Sweet as a Candy!

    SvarSlett
  16. Hallo. En ting er i allefall sikkert Ragnhild. Det er at de som har sett dette blogginlegget kjenner deg (og varene) igjen når de ser den flotte standen din. Loved it!
    Nå er det bare å merprodusere frem til neste uke.
    Snakkes! Hilsen fra Kjersti

    SvarSlett
  17. Håper alt gikk bra:) Det virket jo bare så spennnede. Så heldig du er som får holde på med dette. Nyt det!

    SvarSlett
  18. - og gøy var det ikke sant? Neste helg er det full fart igjen!

    SvarSlett
  19. Hei du skjønne!

    Håper helgen din ble bra:)
    Det ligger en liten sak til deg i bloggen min;)

    Ha en flott mandag!
    Klem:)

    SvarSlett
  20. Hei!
    Håper du har hatt en bra helg! Regner med at du fikk solgt alt det vakre du har laget!
    Ha en fin uke,klem Hanne

    SvarSlett
  21. Så nydelege bilete! Håpar du hadde det supert:)
    Klem Anne

    SvarSlett