onsdag 2. desember 2009

Kjøkken

Kakedamer til førjuls moms.
Jeg kan desverre ikke komme med noen oppskrift her. Har nemlig på god gammeldags Ingrid Espelids vis. Jukset litt. Jeg har kjøpt hjemmelagde julekaker på skolens julemarked. Det er minst like gode som mine også så lettvinte;)
I år skal jeg ha kaker i dette skjønne glasset hele julen. Tenker at det ikke er så lurt å gjemme kakene bort i kakebokser. Utav syne, utav minne er det noe som heter. Og jeg syns ikke det er så morsomt å kaste julekaker lenge etter jul. Så nå prøver jeg med å la kakene være på glass. Så kan de stå der og friste. Dette er det største glasset av de to størrelsene som finnes i nettbutikken (nå på salg) og det rommer mye. Et supert julegavetips er et slikt glass fyllt med dine hjemmelagde julekaker eller hjemmelaget konfekt. Namm...
Her ser dere litt av kjøkkenet mitt. Det eneste jeg angrer på er spottene i hyllene. Også vil jeg finne noen passende hylleknekter å sette på. Selv om hyllene er slike som henger på veggen uten knekter så gjør de jo ikke det om jeg har veldig mye tunge kopper og kar oppå. Min mann legger ikke merke til så mye nytt i interiøret. Han prøver så godt han kan for han vil jo ikke høre at han har oversett noe nytt i mange dager. Men sånn er han bare. Det han derimot alltid legger merke til, er når det en sprekk i en murvegg hav vokst en halv cm. eller at kjøkkenhyllene er begynt å sige litt. Og det skal jeg love dere at slike ting legger jeg aldri merke til.


I går var jeg og veslejenta en runde på Sandvika storsenter. Jeg skulle på Jernia og ha kjetting. Og hun skulle på død og liv ha en liten minipepperkakeform. Klart vi skal bake pepperkaker.


Tuddelidu:)

14 kommentarer:

  1. Så fint kjøkken du har! Utrolig koselig:)

    SvarSlett
  2. Sååå koselig!

    Skulle önske jeg også kunne ha kakene i ett glass fremme...Det går ikke, da er det borte på to dager.....Det finns flerei familien som ikke kan holde seg...

    Ha en koselig förjulstid!

    Irene

    SvarSlett
  3. Så koselig!! Og må le litt med foholdet til mannen .. menn er rare de ser det de vil se.. hehe.. Kjekt å kjøpe baksten!!! lureste juletipset er å gjøre minst mulig selv:p da får man masse tid til å kose seg og nyte

    SvarSlett
  4. Wow, så flott kjøkken, men absolutt ikke noe for meg. Klarer nok ikke å holde det så ryddig - og så var det stekeosen da...
    På de lysene har jeg brukt strykejern, ja :)
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  5. Ja, mannfolk og interiør ;) og så deilig å se at flere "har juksa litt" hihi

    Så fin en juekalender dere har da, her går det på lego iår, mor ahr vært for travel sjø...

    SvarSlett
  6. Hei og takk for det. Koselig du har det på kjøkkenet. Du er velkommen når det skulle passe, bare gi meg et vink om det er utenom åpning. Kos deg. klem Kristin

    SvarSlett
  7. Herlig Ragnhild.. her blir det også litt juks , men noe hjemmebakt...
    Det er noe med den lukten i huset også..
    Vi9rkelig flott kjøkken du har.. Og jeg legger merke til alle de fine tingene på hylla di...


    Nyt dagene...
    Klem kerstin

    SvarSlett
  8. Koselig kjøkkenhylle!
    De kakene så gode ut...mmm

    SvarSlett
  9. Flotte kjøkkedetaljer♥

    Ønsker deg en fin helg.

    Klem fra J

    SvarSlett
  10. Ååååh, de eggeglassene var vel søte!!! Kjempekoselige og julete. Når jeg blir stor, skal jeg jammen begynne å samle på et juleservise. Har tenkt på det i så mange år, men så har jeg ikke klart å bestemme meg fo rhvilket jeg vil ha. Så der står jeg foran bordene på januarsalget hvert år, og kommer ikke lenger ;)

    Syns det var fint med kombinasjonen av gamle ting og den tøffe &'en. Stilig.

    ANgrer du på spot'ene altså? Vi fikk lagt inn spotter i hyllene våre også, en ganske dyr og komplisert affære. LED lys oggreier...kjempedyrt. Men de er så utrolig koselige, har dimme rpå de og de fungerer både som arbeidslys og stemningsbelysning...

    Nei, nå ble dette litt langt ;) God helg!

    SvarSlett
  11. Så mycket fint du har att vila ögonen på, önskar dig lycka till på julmarkanden och ha en skön helg, klemmer

    SvarSlett
  12. Så flotte bilder du viser! Du får til og med julekaker til å bli den lekreste interiørartikkel:o))
    Eggeglassene var supersøte-passet skikkelig inn i stilen:o) Nydelig kjøkken!
    I morgen skal vi bake kakemenn her i huset. Juhu!
    Den nydelige klokken jeg bestilte fra deg, gikk rett i hjertet:o) Takk for kort og søt tøypose:o) Du er bare god du da!
    Ha en flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett