søndag 29. november 2009

Nytt fra mitt veksted.

Heisann!
Jeg har hatt så og si barnefri i dag. Dvs. barna har vært med pappan og jeg har jobbet. Jeg har fått gjort nesten alt på dagens liste.
Først skulle jeg sy julestrømper. Det har tatt lang tid å til noen jeg ble fornøyd med. En ble for lang, en for trang, og en lang og trang på en gang:O) Så har jeg gitt opp og dagene har gått. Men i dag ble jeg fornøyd.
Sydd og fyllt duftmedaljonger har jeg også fått til i dag. Her måtte jeg også lage mønster først. Og det er all prøvingen og feilingen før en blir fornøyd som tar tid.

Men disse duftmedaljongene mangler hempe ennå. Hempe og gammel knapp skal alle ha i tuppen sin.

Til slutt har jeg fått lagt ut nye varer i butikken. Skodder og gamle bøker. Det kommer mer i morra.

Lenge skulle jeg ha vært i skogen og hentet mose. Det fikk jeg også gjort i dag. Så nå har jeg en pose med mose. Det er ikke bra nok. Det skulle jo være til adventslysene. Men her er altså mosen i en pose, og lysene i en eske. Nå har jeg en uke på å alt på et fat;) Jeg kunne jo heve meg rundt nå og fått til noe. Men nå kjenner jeg at jeg heller vil blogge litt. Surfe rundt og suge til meg av alt det vakre og inspirerende bloggene byr på. Oppdaget forresten en ny blogg i dag. Den inneholdt så mye vakkert at den forsvant rett inn i rollen min. Sadie Olive heter den om du fikk lust å ta en titt.

Ønsker alle en stressfri førjulsuke.

Bloggklem fra Ragnhild.

18 kommentarer:

  1. Skal si du er produktiv:)
    nyydelige ting du har laget:)

    SvarSlett
  2. For noen nydelige julestrømper! :) det er jo så utrolig flott med slike hjemmelagede ting. Du har forresten en kjempeflott nettbutikk! Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  3. Wow, her har du hengt i fælt i dag. Må si du har stort sett hatt koseoppgaver da:) Resultatene av både julestrømpe og duftmedaljongene ble kjempe fine. Slapp av og kos deg,

    SvarSlett
  4. WOW! Så effektiv du har vert da!
    nydelige julestrømper!

    Ønsker deg ei strålande førjulstid!

    SvarSlett
  5. Som alltid er det flotte ting å se hos deg! Dette er de vakreste julestrømpene jeg har sett. Du er kjempeflink! Forstår godt at det har gått med tid her.
    Herlige duftmedaljonger også. Så flott at du lager ting på din måte:o))
    Bloggen du viser til er virkelig inspirerende-takk for linken.
    Ha en flott og kreativ uke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  6. Så nydelige strømpene var :))
    Så flink du er !!!
    Jeg skulle ut å kjøpe mose idag, men de var utsolgt !!!!
    Så min stake er heller ikke ferdig ;)

    Ha en fin førjulstid Ragnhild :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Ser ingen feil med noe her jeg ..
    Ser bare NYDELIGE TING du har sydd..du er jo kjempe flink..
    Ønsker deg en ny kreativ uke!
    Klæm Linda

    SvarSlett
  8. Nydelige julestrømper og duftmedaljonger du har laget!!!
    Så flink du er :)))
    Adventstaken min ble slumpet sammen på 2 minutt, greit å gjøre det enkelt i en ellers travel tid:)
    Syns det høres flott ut med snø denne 1.adventshelgen! Kan tenke meg at jentene dine ble glad for å se snø:))
    Ha en fin adventuke!
    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Oj ...jammen har du vært flink og produktiv... de medaljongene var skjønne...


    Det vi ikke får tid til i dag får vi tid til en annen dag..

    ha en fin uke...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  10. Ååå, så mye flott du har sydd, Ragnhild!! Nyyydelige julestrømper!! Så flink du har vært!! ... da får det heller være om ikke adventsstaken er helt klar ennå?! *smiler*

    Ønsker deg en strålende førjulstid!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild, så fin blogg du har!
    Her kommer jeg til å kikke innom ofte! Så flotte julestrømper du har sydd. Jeg tenkte på det samme og tegnet mønster i helgen, men er redd for å få de enten for lange eller trange - måtte le da jeg så du skrev det samme... :) LOL

    Derfor sydde jeg hjerter i første omgang...

    Er det lavendel du har i medaljongene? Lager du egne strykemerker? Kan man bruke dekoupage? - Litt nysgjerrig da??

    Ha en fortsatt fin dag, Klem Lillian ;)

    SvarSlett
  12. Så flink du er. De julestrømpene var jo nyyyydelige!
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  13. Utrolig flott blogg!!! Men vannvittig masse flott!!!
    Jeg har noe til deg på sy-bloggen min!
    Klem Monica.

    SvarSlett
  14. Du har vært så dyktig Ragnhild...-og så mye FINT du har laget. Strømpene og medaljongene er kjempefine!
    Du kan være superfornøyd med deg selv!
    Stor klem fra Hanna

    SvarSlett
  15. Helt nydelig. Liker veldig godt fasongen du fikk på duftmedaljongene.

    SvarSlett
  16. De var fine! Ååå som jeg gjerne skulle sittet ved symaskinen og tryllet frem vakre julegreier.

    Det blir så alt for lite tid!

    SvarSlett
  17. Så fina, mycket jag skulle kunna tänka mig här hemma, ha en fin tisdag, kram

    SvarSlett
  18. Just love this!
    greetings from Holland,
    Ineke

    SvarSlett