lørdag 21. november 2009

Håndlagede vintage tags.

Jeg blir veldig inspirert av gamle bøker og ark, fotos, broderier osv.
Nå har jeg satt noen av de gamle skattene sammen på kartong og laget store tags. De er 15,5x23cm og ganske store.
Tanken var å ha de med til salgs på Folkemuseet. Men nå har jeg lagt de ut i nettbutikken så får dere første mulighet til å eie et. Siden her er gjenbruk av diverse ting, så er det naturligvis ikke mange av hver. Faktisk bare et stk. og noen 2.

Denne er laget på en førsteside i en notebok og helt klart bare et eksemplar, da jeg ikke har scannet og kopiert opp arket. Det kunne jeg så klart ha gjort, men da forsvinner jo muligheten for å eie noen originalt og unikt.


Noen vakre sannhetsord er også kommet med. Alle har blondesnor + annen snor. Noen har fått perler på snorene.

Og som dere ser så har jeg ryddet litt i skuffen min med heklerier. Jeg plukket ut de små bestemor rosene og prøvde å sortere litt etter størrelse. Det ble en helt nydelig budde. Den skal nok ikke ned i skuffen igjen.

I dag har det vært rigging og pynting for skolens julemarked. Den vanskeligste oppgaven er alltid å prise alle de flotte håndlagede produktene som kommer inn. Alt skal jo selges i løpet av en dag og det er mange hensyn å ta. Når jeg kom hjem var det så å prise mine egne håndlagede tags. Og det er ingenting som er mer vanskelig enn å prise sine egne ting. Mange timers arbeid som jeg ikke kan ta hensyn til. Bare anskaffelsen av materialene er jo en historie i seg selv. Mange loppemarkeder og samling i årevis. Det eneste jeg tar hensyn til er min egen glede over å skape noe unikt og håpet om at noen får lyst å kjøpe tingene;)
Nå blir det sosialt familiesamvær i sofaen og litt blogging. Her skal alle tidlig opp og gleder seg til julemarkedet. Ha en kos lørdagskveld alle sammen:)
Klem fra Ragnhild.

17 kommentarer:

  1. Nydelige tags du har laget!

    Så koselig med julemarked - det skulle ha vært et her i området hvor jeg bor. :o)

    Ønsker deg og dine en fortsatt riktig fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  2. Nydelege! Skulle ynskt da va kort veg til julamarknaden dykkar..

    SvarSlett
  3. Å Gurimalla så flink du er. Nydelige tags, helt spesielle.
    Disse går nok unna som varmt hvetebrød.
    Lykke til med salget.
    Klem!

    SvarSlett
  4. Nydelige, du er bare så flink!
    Ha en fortsatt fin helg, klem Hege.

    SvarSlett
  5. Nydelig Walla!!! Og for en herlgi bunke heklerier ;)

    Har selv to sekker med hekleduker og brikker etter mine bestemødre og min manns bestemødre, lurer på å bruke de til noe...Jeg bruker jo ikke duker og brikker slik som de gjorde ;) Kanskje et sengeteppe.

    Kos deg videre og regner med salget av disse kortene går fort!!!

    Klem GundaM

    SvarSlett
  6. Var innom reportasjen under her, du er flink Ragnhild!!!

    Lykke til videre!

    SvarSlett
  7. Så mye flott du har laget! Flotte kort og merkelapper.

    SvarSlett
  8. Hei Ragnhild!

    Å jeg ble så Inspirert av dette Inllegget, tagsene er supervakre!! Både unike, nostalgiske og helt spesielle, hver eneste en av dem.

    Må også få gratulere med reportasjen! Har vært inne og tittet på bildene. Så flott alt var arrangert, og du bor så fint og personlig. Moro at ens eget hjem kan Inspirere andre. Håper du har hatt mange fine tilbakemeldinger :)

    Ja så var det straks natt da, ville bare si et lite hei og takke for alle vakre Ideer du deler. En herlig Entusiastisk følelse og sitte igjen med!

    God natt!
    Klem Aina

    SvarSlett
  9. Så morsomt med den reportasjen :D Kunne ønske det var flere oversiktsbilder, er så nysgjerrig på hvordan du har det hjemme!

    Stine

    SvarSlett
  10. Sååååå utruleg lekkert da:)
    flink du er da:)
    ønskar deg ein flotte dag:)
    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  11. Nydelige ting du har laget, unikt og vakkert!
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  12. Du er kreativ om dagen du også ser jeg... Har fått helt dilla jeg også, og lager litt hver dag! Klem fra meg!

    SvarSlett
  13. Du er så flink! blir virkelig fasinert av alt det vakre du klarer å mekke sammen! ha en super thanksgiving!

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett