onsdag 30. september 2009

Preget mønster.

Noen ganger kommer det varer inn til butikken som jeg bare har bestilt utfra et bilde. Da er det ekstra morsomt når det er finere i virkeligheten enn forventet. Jeg innbilte meg at disse jerntagsene var mindre. Men så pakker jeg opp de skjønneste tags med flott preget mønster også i en størrelse som gjør de enda flottere. Disse blir helt klart en prikk over i'en som blir lagt merke til.

Slike jernplater er blitt brukt som fliser en gang i tiden. Kan vel tenke meg at det er en 20-30talls greie. Og de dekket altså vegger med slike plater. Har ikke sett det her hjemme, men nedover i Auropa og i USA var det (og er det) vanlig.

Nå ser jeg disse gamle platene blir brukt til dekorasjon og gjenbruk i vintage og shabby chic hjem. Tagsene i butikken min er fra Chic Antique og ny produserte for å se gamle ut. Skjønne er de i alle fall.

Kremmerhus av en gammel håndbrodert duk har det blitt. Er ikke helt ferdig med de enda, så de kommer ikke i butikken før uti neste uke.

Også måtte jeg ha med et bilde av dette skiltet/bildet også. Siden det er samme greia som tagsene. Nydelige ting å ha i sammen. Og bildet som var utsolgt en stund, er ikke det lenger. Jeg har fått inn flere;)
tagsene og bildet med tekst ligger i nettbutikkens "nyheter".
Nå må jeg hjelpe til med pakking av ting og tang som skal være med på hyttetur. Etter arbeidsdag i morra drar vi over fjellet. Føler ikke akkurat at det er ordentlig hyttetur da hytta ligger i boligområde og er et gammelt bolighus. Men samme styret med pakking av bagasje er det jo.
Det som er litt dumt er at jeg blir sittende 5-6 timer i en bil på bursdagen min. Liten jubilant er jeg visst også. Hele 45år skal feires. Ikke det at jeg tenker så mye på det, annet når jeg og min mann var på Sadvika storsenter i går. Da var det helt perfekt å falle for en Odd Molli tunika samtidig som min kjære lurte på hva jeg ønsket meg til bursdagen. Tada... Jeg er så fornøyd med den.
Ønsker dere alle mine skjønen bloggere som legger igjenn like skønne kommentarer (tusen takk), en problemfri og herlig ukselutt.

18 kommentarer:

  1. gratulerer så masse med dagen & ny odd molly tunika!

    moaklem

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen imorgen Ragnhild, 1.oktober!
    Jeg falt pladask for disse metallskiltene...tror jeg må ha noen hos deg.
    Ha en fin og travel kveld.
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  3. Ett stort grattis i förväg på din födelsedag, sänder över en jättestor kram, din vän VIOLA och ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Gratulerer så masse med morgendagen Ragnhild! Du får nok en fin dag selv om den tilbringes i bil. Dessuten kan du jo feire tre dager til ende. Fine damer gjør det vet du ;-)

    SvarSlett
  5. så fantastisk mye fint!!! :) nå tror jeg at jeg må titte innom blogshoppen din :O)
    så koselig med bursdag.. - heldige deg, Odd Molly tunika :O) ønsker meg et slikt plagg jeg også.. aner ikke hvor det er å få kjøpt det merket i Trondheim og omegn..
    Kos deg masse i kveld og på dagen din i morgen :)

    klem fra Lisa

    SvarSlett
  6. Så nydelige tags :) Klikket meg inn på Pernilles, der var det masse fint! Akkurat slik jeg vil ha det, uten at det blir for shabby! Ha en fin kveld!
    Stine

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen, også så fine tags! Ordentlig lekre.
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  8. Gratulerer så masse med dagen, Ragnhild! Og med ny OddMolly, mannen din er bare så snill!!!
    Synd vi jobber hele helgen, skulle heller kommet og ferie bursdagene:)
    God tur, og kjør forsiktig!!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Hæppy Bursdag :) Disse gamle kjøkken "flisene" likte jeg. Jeg har en selv som i sin tid prydet taket på en gammel staselig bolig i Amerika, men jeg har ikke helt visst hva jeg skulle gjøre med den. Men nå fikk jeg jo en glimrende idè :)

    Håper du får en fin fin dag søte Walla...

    SvarSlett
  10. Hæppy Bursdag :) Disse gamle kjøkken "flisene" likte jeg. Jeg har en selv som i sin tid prydet taket på en gammel staselig bolig i Amerika, men jeg har ikke helt visst hva jeg skulle gjøre med den. Men nå fikk jeg jo en glimrende idè :)

    Håper du får en fin fin dag søte Walla...

    SvarSlett
  11. Gratulerer så masse med dagen... HIPP HURRA for deg...
    Håper du får en fin dag..
    Så masse fint du har fått inn... De gamle flisene var så skjønne...
    nyt dagen min venn...
    klem Kerstin

    SvarSlett
  12. Gratulerar så mykje med dagen!
    Håpar du får ein flott dag med folk du er glad i, god mat og fine presangar:D
    Nydelege bilete av vakre varer:)

    SvarSlett
  13. Gratulerer med dagen, kjære du! Måtte du få en kjempeflott dag:o)
    Så flotte prega plater du viser. Må en tur innom denne butikken din skjønner jeg:o) Alltid noe font og inspirerende her hos deg.
    Kos deg da:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  14. Grattis på födelsedagen, hoppas att du har haft en fin dag!

    De där järntagsen var verkligen jättevackra!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvarSlett
  15. Hei og hå, gratulere med Odd Molly og bursdag. Kos deg på tur. Kristin

    SvarSlett
  16. Gratulerer med dagen! 45 år er jo så nær man kan komme rund dag uten at det er skikkelig rundt, det! Håper du har hatt det koselig på dagen din og at turen er hyggelig :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  17. Gratulerer så masse med dagen igår!
    Det bildet/skiltet var så nydelig at jeg bare MÅTTE bestille det. Ha en fin helg!

    SvarSlett