lørdag 8. august 2009

Stikket klut.

Vi er på hyttebesøk på Idse. Da er det greit med litt håndarbeid, så jeg var innom Rimi på Jørpeland og kjøpte to nøster bomullsgarn og strikkepinner. Jeg valgte å strikke med dobbelt garn slik at kluten ble skikkelig tykk og myk. Vil du også ha en slik klut så gjør du bare slik:
Legg opp 55 masker med dobbelt garn på pinne nr. 3. Strikk at og fram til alle sider er like lange. Ca 90 rekker. Fell av og hekle en hempe.

Sett deg ut på terrassen og nyt naturen sammen med latte og strikketøy. Er du heldig med været er kluten ferdig på 2 dager:)
I dag har værtskapet prøvd å lokke med en tur til Preikestolen. Desverre så kom Tor med hammaren og gjorde slutt på de planene. Kluten er ferdig for lengst og jeg skulle bare hatt med meg mye mer garn.
I morra flyr jeg hjem til Asker.
God helg alle sammen:)

9 kommentarer:

  1. Heia Ragnhild!
    Årre,du er flink da!!Så fort gjort å strikke for deg..hmhm:-))
    Eg og strikker klut,men eg finn på så mykje anna eg at min blir aldri ferdig..hihihi
    Men no er det så lenge sidan eg har besøk deg ser eg..huff Å du har vist såååå mykje vakkert da!!
    Men på desse sommer tider blir det litt sånn bob bob med blogging,eller:o)
    Kom Tor med hammaren til deg ja...ja ikkje send han hit til Møre da;)))Det var meld hit og!Å her er det 24 gr no å ei kjempe klamm luft,så eg trur han er på vei hit:((( Ja.Ja.....
    Ha ein fin laurdagskveld,kos deg!!
    Klemmer få meg,Randi

    SvarSlett
  2. Så koselig med strikke tøy , det liker jeg også..slipper å følge med så mye pådet...Går liksom av seg selv..Har strikket noen slike små håndkle i sommer.. Kjekt å ha de på kjøkken og bad...

    Nyt lørdags kvelden...
    Klem =)

    SvarSlett
  3. Ja det er ikke noe særlig å gå opp til Preikestolen i det været jeg hørte dere har hatt i dag.
    men det er jo en opplevelse i fint vær. Ikke at jeg har vært der. Til det har jeg for mye høydeskrekk.
    Ønsker deg en god kveld på Idse :)
    Fine kluter. Godt å ha noe mellom fingrene når en må holde seg inne.

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild....og her sitter jeg og strikker en klut.Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  5. Hyggelig med et lite håndarbeid. Prosjekter som en også kan se slutten på innen rimelig tid er en også glad i!

    SvarSlett
  6. Jeg og synes det er veldig kjekt å sitte med et håndarbeid.. blir litt rastløs hvis jeg "bare" sitter der liksom, merkelig det der.

    SvarSlett
  7. Så koselig! Tar gjerne med meg oppskriften, jeg. Er også en som bare MÅ ha noe å henge fingrene i :-)

    Ønsker deg en flott søndag!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Skjønn strikkeklut, en herlig farge!
    Håper dere koser dere masse på hytta!!!
    Her har vi brukt helgen på å pakke i bilen, og idag reiser vi.
    Hils alle sammen fra meg og Bjørn:)
    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Oi så mye nytt som har skjedd på bloggen din siden jeg sist var innom! Herlig stil ute i hagen, og GARDEN skiltet var kjempetøft! Så heldig du er som er så god til å strikke, jeg klarer til nød å lage et skjerf! Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett