mandag 13. juli 2009

På besøk.

God morgen. Ja for det er jo ferie, og da er det morgen her i huset til langt ut på føremiddagen. Siden jeg har en tenåring i familien så må dere vite at ikke alle har stått opp enda:)
Jeg har lyst å vise der hvor vi var i går. Vi var på besøk, hos min familie, som bor en times kjøring fra Sauda, nemlig Ølen. Der driver Far og sønn, kone og svigerdatter Ølen Møbel. Det har de gjort siden jeg var ganske liten. Så der hadde jeg mine første sommerjobber. Der har jeg skrudd sammen møbler og pakket inn småvarer. Veldig spennende var det å være med å levere møbler. Da ble det ofte å kjøre på smale grusveier og besøke gårdstun vi ikke visste fantes. Bære på plass møbler, drikke kaffe og spise kake før det bar videre til neste stue.
I går var vi i familieselskap i anledning en bursdag, og koste oss skikkelig. De har et aldeles nydelig hjem. Huset er gammelt og staselig. Det er pusset opp i lyse herlige farger, og blitt så lekkert. Nå er dere så heldige at Anita, som bor her har blogg, Myhome. Bildene er fra hennes hjem og alle er lånt fra bloggen. Den er virkelig verdt et besøk.


Nå sitter jeg på hytta iført maleklær. Jeg driver jo og maler og maler på gjesterommet. Jeg syns jo aldri det blir hvitt nok og siste strøket er enda ikke tatt. Egentlig så er det ikke så farlig. Ute siler regnet ned og da er det godt å ha noe annet å gjøre enn å sitte i godstolen med laptoppen på fanget:))

18 kommentarer:

  1. Hei....høres ut som et koselig selskap i et vakkert hjem du har vært..Smakte du foresten på min Pavlova..ryktene går vøttu...Fortsatt go`ferie til deg der borte i Sauda:O)

    SvarSlett
  2. Hørtes kjekt ut, de hadde et koselig hjem! Jeg la meg til som følger med deg, en koselig og inspirerende blogg du har :)

    SvarSlett
  3. Oh, vilken mysig blogg jag snubblade över! Återkommer gärna //Mia

    SvarSlett
  4. Ja Anita har et nydelig hjem :)
    Så heldig som fikk oppleve alt dette i barndommen :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. God kväll, tack vare dig fick jag besöka en ny vacker norsk blogg och så klart lämnade jag ett par rader efter mig..hoppas du har kommit ur målarkläderna nu och att det slutat att regna, ha en fin kväll, klemmer din VIOLA

    SvarSlett
  6. Hei Walla!

    Må si jeg ble hodestups forelsket i bildene fra din venninde! ååh den fine Jielde lampa skulle passet perfekt inn her hos meg. Nydelig satt sammen både på kjøkken og i stue.

    Jeg kjenner meg så godt igjen i din beskrivelse om kamp med mannen. Vi har det jo likedan her, noe mindre nå enn før. Men stadig oppstår det diskusjoner om hva som bør være pent eller praktisk. Klart du sørger, terasse guvlet er helt nydelig og jeg ville også tatt vare på det. (det er vel ikke rottent det også?) Du kunne kanskje velge ut en plankesort som du kunne beiset med en grå finnish? Ellers må en jo vente lenge for denne fine patinaen. Hva med gjenbrukssentraler, utsalg for gamle byggmaterialer, kunne de hatt noe til et nytt gulv? Eller er det bare denne råe følelsen din mann ikke liker? Æsj, de gjør det så vanskelig av og til...

    Håper du hadde en flott dag du og, klem

    Aina

    SvarSlett
  7. oi, er det virkeig noen som bor der?? Trodde nesten det var bare til utstilling jeg, nydelig!! :D

    SvarSlett
  8. Vakre bilder! Og for et koselig kjøkken :)

    Malerklær er ikke det dummeste antrekket som finnes, i alle fall ikke når man er i det produktive hjørnet :) Det blir sikkert kjempekoselig på hytta di!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  9. For et flott hjem!!! Ville bare stikke innom en snarttur og ønske deg en flott sommer! Klem

    SvarSlett
  10. Herlige bilder!! Masse inspirasjon!!
    Klem Lena

    PS: det ligger en award til deg hos meg :)

    SvarSlett
  11. Takk for sist!
    Så koseligt det var i går!
    Oi, så overaskende og flott innlegg med mye ros om mitt hjem og min blogg!!! Jeg setter stor pris på at du har satt av tid til et helt innlegg om mitt hjem, nå som du har det så travelt med mange prosjekter på gang! Tusen takk, så snill du er!!!
    Vi snakkes!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. hei hei Ragnhild. Nå er pakken du vant i Konkurransen min endlig på vei til deg i posten, håper den faller i smak. Utrolig vakkert hjem ja. Mange flotte bilder du viser fra hytta også. Ble rååå elkkert i den hagestua. Kjekt å finne så mange skatter da.
    kos dere videre med ferien.

    Klem

    SvarSlett
  13. Så moro at du nettopp har vært på besøk hos Myhome der jeg nettopp har vært og tittet på de samme bildene fra bloggen hennes! Det ligger en utmerkelse inne på bloggen min. Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  14. Hei igjen.
    Jeg hadde kjettingen hengende ute enda, så om du trenger den så får du bare gi meg et vink..
    Hvor lenge er dere i Sauda denne gangen da???
    Begynte på jobb i går jeg, og forsov meg nesten i dag. Må nok vende meg til å ta litt tidligere kvelder igjen ja...
    Ha en flott kveld.
    Klem fra meg :o)

    SvarSlett
  15. Hej Ragnhild, viket underbart hem du visar ojoj vilket snyggt kök. Förstår att det var spännande att få jobba på somrarna där och leverera möbler och annat.
    Kram och lycka till med målandet.
    /Ingela.

    SvarSlett
  16. For et vakkert hjem- me like!

    Ja, den pakken fra Sea-Angels var er noe av det nydeligste jeg noensinne har fått- ble skikkelig rørt! Har aldri hatt vinnerlykke men denn pakken oppveier alle gangene jeg ikke har vunnet :)

    Koselig at du la igjen noen ord hos meg!

    klemmer

    SvarSlett
  17. masse skrivefeil ser jeg nå!
    ja ja....satser på at du forstår hva jeg mener :)

    SvarSlett