onsdag 1. juli 2009

Nymalt hagestue




Jippi, hagestuen er ferdig malt. Det måtte 3 lag med maling, så det tok 3 dager. Og jeg kan ikke si annet enn at det var vert hvert strøk.

Når det var klart for pynting, så tok jeg turen til uthuset og fant et gammelt melkespann. Perfekt til de lange rosegreinene. Jeg er jo heldig som bare kan gå i hagen og klippe av sånne lange greiner. Busken er diger og legger noen av greinene helt ned på bakken. De klarer jeg å klippe av. Men ellers så sitter det langt inne å klippe i buskene mine. De blir jo aldri store nok, syns jeg.
Den gamle sengen er en sammenleggbar feltseng som jeg også fant i uthuset. Har faktisk en til helt lik. Mulig det har vært bestemor og bestefars senger en gang i tiden. Den har springfjærer i bunnen, så en tynn madrass og et teppe er nok for at jeg skal ligge som en dronning der. Noe jeg helst gjør hele sommeren.


Klokken til bestemor hang i stua hennes og sa tikk, takk og ding dang så vi hoppet i stolene. Men den har vært stille lenge nå. Og det er helt greit. Akkurat nå skulle jeg ønske tiden sto stille.



Ønsker dere alle en skjønn sommerdag og husk å ikke sove bort hele sumarnatta.

41 kommentarer:

  1. Nyyydelig!
    Sommerlig og lekkert!
    Så vakkert du har innredet!
    Likte veldig godt melkespannet!
    Og så flott klatrerosen vokser rundt!
    Må inn og se snart, skulle fått hentet bålfatene, men må vente litt, mye jobbing nå...
    snakkes!
    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Vilken förändring! Helt otroligt! Tänk vad den vita färgen kan förvandla..det blev så fint...här kan du verkligen sitta nu och njuta..lyckos dig...hoppas dagen din är fin...här har vi fortfarande vackert sommarväder...är i vattenhålet och har det så gott, klem VIOLA

    SvarSlett
  3. Så helt fantastisk nydelig! Skjønner hvor du skal tilbringe sommeren :)

    SvarSlett
  4. Så fint det ble. Blir nok mange og lange sommerkvelder der.. Fantastisk!
    Klem i solen.

    SvarSlett
  5. WOW...for en herlig plass du har der...Ja hvitmaling gjør underverker du..hi-hi...Skal si du er sprek som orker å male i denne varmen..Alltid inspirerende å titte innom deg Ragnhild...Kos deg i go`sengen:O)Klem fra Maliva

    SvarSlett
  6. så herligt, bedårende....

    skulle gjerne holdet meg der hos deg i varmen...
    phuh...

    go`klem, magny**'

    SvarSlett
  7. Hei Ragnhild :)
    SÅ NYDELIG uteplassen din vart :):)...ja kvitmalinga gjorde virkelig susen. Du har pynta så fint..melkespann...seng m/teppe ...rosebusker...ja der ser ut som en drøm :):)

    Har ikkje gløymt gåvekortet ;);)...kjekt å ha noko SÅÅ koselig på lur :):)gleder meg :):)

    Ha det fint vidare :):) Livet er hærlig :) stor sommerklem

    SvarSlett
  8. Åhhhhhh....kjære deg,så fint det ble......for en kosekrok !!!! Nydelig med melkespann,med roser oppi......sukk :) Ja,her kan du nok kose deg,tenker jeg...enten du ligger rett ut,på senga,eller nyter god mat og drikke :) Morsomt skrevet om klokka....bestefar hadde en helt lik,og jeg skvatt hver gang den gav seg til kjenne..... Kos deg videre,i ditt nymalte paradis :) Her er det grått og varmt idag,så jeg klipper og limer.... Klem fra nord.

    SvarSlett
  9. helt utrolig lekekrt ute i utestuen din, nydelig vakkert. Den bestemorklokken var bare ehslkjønn og ja jeg vet hvordan de er når de tikker. Jeg er oppvokst med en slik en hjemme fordi min far samlet på antikk og før likte jeg ikke lyden av slagene og tikkingen men når jeg flyttet ut klarte jeg mesten ikke sove for jeg savnet lyden slik hihi dete r rart hvor avhengige vi blir selv om vi kanskje ikke er helt klar over det selv. Ønsker deg en videre fin sommerdag og nei jeg skal ikke sove bort sumarnatten;)

    Klem monica

    SvarSlett
  10. Så koslig!! Kjenner bittelitt misunnelse her jeg sitter..hihi :)

    SvarSlett
  11. Så koselig Ragnhild. Du skal vel flytte ut nå kanskje? Herlig sted å tilbringe late dager!

    SvarSlett
  12. Beautiful pictures. I really enjoy coming here.

    blessings,
    Barbara jean

    SvarSlett
  13. Sååå lekkert det ble.. Helt nydelig :))
    ja her kan du kose deg masse :)))
    Jeg vil og ha....;)

    Sommerklem fra Kari

    SvarSlett
  14. Å himla fin hagestue !!!

    Jeg fatter ikke at dere får det til:)) sååå koselig !!!

    SvarSlett
  15. Så flott det har blitt. Deilig å tilbringe sommerkveldene her, tenker jeg. Kos deg masse.
    Klem Yvonne

    SvarSlett
  16. Så flott hagestuen ble! Og så mye koselig pynt du finner fram. Du kan virkelig kunsten å gjøre det fint omkring deg.

    Har sett litt nedover bloggen din og sett mye gammelt og vakkert. Skjønner godt at du ikke maler de møblene som har "spor" etter din bestemors hender. det ville ikke jeg heller gjort.

    Vakre roser har du også.
    Ha det godt. Hilsen Margit.

    SvarSlett
  17. Åh ! så fint, där kommer ni verkligen att kunna mysa och koppla av.
    Du är såå inspirerande.
    Goklem från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  18. Hei
    Så flott det ble i utestuen din. Fine lyse vegger og sjarmerende ting.
    Her kan dere få mange hyggestunder i sommer!

    Takk for koselig hilsen hos meg. Grillen er fin i bruk...til to personer! Når vi er flere må nok den sorte...mindre sjarmerende frem.

    Ha en fortsatt fin uke, klem

    SvarSlett
  19. Det ble veldig fint! Verd å jobbe litt for å få det sånn :)

    Historiske roser er så flotte. Tror jeg samler litt jeg også, men har ikke så store samlingen enda. Men den vokser stadig :)

    God natt!

    SvarSlett
  20. Den hagen din altså! Det ble nydelig :-) Skjønner godt at du vil at tiden skal stå stille.

    På et eller annet vis tror jeg ikke at en hagestue på Skrova ville blitt like frodig... Noe med klimaet :-) Men bloggtreff kunne vi hatt allikevel, med rødvin i termokopp og ullpledd!

    SvarSlett
  21. Hei!Du hadde en virkelig spennende og flott blogg så jeg følger deg jeg. Hilsen Kristin

    SvarSlett
  22. Hei Ragnhild, takk for den gode sommerklemmen! Du får en tilbake! :)

    Men har du sett så flott det har blitt hos dere i sommerstua!! For en herlig landlig følelse du har skapt der med både planter og dekorasjoner. Det gamle store melkespannet var kjempelekkert med roser i! Og så likte jeg duken din så godt. Hekleduker er vel noe av det mest romantiske jeg vet om, helt nydelig.

    Håper du hadde en deilig dag, varm klem!!

    Aina

    SvarSlett
  23. L-E-K-K-E-R-T!!!!
    Håper du får være dronning så mye som mulig i disse dager!
    Jeg husker også en sånn klokke fra min bestemor....pussig egentlig, disse klokkene før i tiden, som man skvatt til av.....
    Kanskje ikke så dumt i grunn...skulle hatt det når jeg sitter og blogger, for tiden går jo så fort!
    Nå er det BORT fra blogg og UT i solen!
    Klem,M

    SvarSlett
  24. ÅÅÅÅÅÅ så vakkert!!!!
    Håper vi kan ha et lite.....som vi pratet om der til høsten hvis det passer for deg :)

    Nyt dagene,
    go'klemmer fra meg

    SvarSlett
  25. Er jo bare fint for oss som kommer også at du har MASSE varer :)
    Jeg gleder meg allerede!

    Nå skal jeg ut i hagen og spraye rosene med lusepray, har fått lus på ALLE jeg har...gruff!! Godt det kan fikses da!

    SvarSlett
  26. hei ragnhild -
    så flink du har vært...!
    dette ble jo bare så nydelig - du har skapt en stemning som var så rolig, sakralt og delikat...Dette likte jeg kjempegodt!
    ..nå reiser jeg på ferie - og vil ønske deg fortsatt fin sommer!

    moaklem

    SvarSlett
  27. Fantastisk stemning. Så flott sommerstue du har. Det var virkelig litt av et rom.

    Fortsatt god sommer.

    SvarSlett
  28. Så flott det ble! Skikkelig romantisk og landlig sommerstemning:) Rart hva litt maling kan utrette? I tillegg er jo du kjempeflink til å stasje og pynte!

    Ha en flott sommer:)

    SvarSlett
  29. Sååå himla mysig blogg du har...=))
    O fiina bilder!
    Härligt med gamla saker med lite HISTORIA bakom sig!
    Kan tänka mej att du ligger skönt i bestemors säng!
    Ha en häärlig dag i solen!
    Kraaamizar Git

    SvarSlett
  30. Hei,Ragnhild.Har du orket å male i varmen?? Resultatet er blitt helt nydelig.Ønsker deg en fortsatt fin sommer.

    SvarSlett
  31. Nydelig hagestue! Der får dere nok mange fine sommerstunder!
    Kos dere i varmen!

    SvarSlett
  32. Så nydelig hagestue dere har!! Her var det virkelig innbydende!

    Kos deg på varme sommerdager!
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  33. Fant deg via NIB sn utfordring, nydelig hagestue du har♥
    Så kjempedeilig ut her på varme sommer dager :)♥

    God natt,
    klem fra Jatte♥

    SvarSlett
  34. Såå flott uteplass du har !!!
    je her skjønner jeg godt at du koser deg :))

    Lykke til i konkurransen :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  35. Såå flott uteplass du har !!!
    je her skjønner jeg godt at du koser deg :))

    Lykke til i konkurransen :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  36. Rå flott..Tenk å ha det så flott...Drømmeuteplass nr 1..klems

    SvarSlett
  37. Kjempelekker uteplass :) Skjønner godt at du tilbringer mykje tid der :) Ønsker deg kjempeflotte maidagar.

    Godklem :)

    SvarSlett
  38. Nydelig uteplass du viser, her koste
    jeg meg :o) mange flotte detaljer.

    Ha en fortsatt fin uke, og lykke til
    i konkurransen...
    Klem fra Mette

    SvarSlett