lørdag 20. juni 2009

Gammle skatter

Midt mellom to happnings er jeg sånn kjapt innom bloggen. Jeg ville ta meg tid til å vise dere bilder av de siste nyhetene i butikken. Mange herlige gamle skatter. Sengen over er vel min favoritt. Og tenk den har sin orginale gamle halmmadrass. Det er mange år siden folk her sov på madrasser fyllt med halm. Den er ikke bare fin til dukker. Den kan også være den perfekte seng til en søt liten hund eller katt.

Her er steinene jeg hadde med meg hjem fra Danmark i fjor. Hadde bobilen full, og skulle egentlig hatt enda flere, så fine de er. De er ikke til salgs, men det er spaden.


Det som er ekstra spennende med slike gamle gjenstander er at de er så gode konverseringsgjennstander. De står der og er fine til pynt, men skaper også gode samtaler. Hos meg er det veldig ofte slik. Gjester lurer på hvor jeg har fått tingen fra, hva det er osv. Eller de husker og kjenner tingene igjen fra sin barndom, også forteller de historier fra barndommen. Om bestemor eller bestefar som hadde en slik osv. Og jeg elsker det. Da er det vann på mølla her i gården:))

Gammel dukkeseng, barnekommode, spade i jern, patentflaske i treramme og husnummerskilt i emalje fra Wallas Verden.
I dag har vi vært på stranden sammen med familier med link til samme skoleklasse. På Konglungen der det er en stille og rolig strand. Ender som svømmer forbi og blomstrende ville roser. Fy søren så heldige vi er som bor i dette vakre landet. Helt nydelig ramme rundt glade unger som badet og matet endene.

Nå skal vi slappe litt av her hjemme, få ungene i seng, også skal vi voksne treffes for å hygge oss videre utover kvelden.
Ønsker der alle en herlig, morsomm og hyggelig lørdagskveld.

22 kommentarer:

  1. Du har en sjusärdeles ljuvling till blogg!! Mina komplimanger!!

    Agneta från Österlen & Sverige

    SvarSlett
  2. Alltid så ljuvliga bilder hos dig !!
    Sängen sååå fin !
    Ha en underbar kväll !
    Klem från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  3. Vilka ljuvliga sakerr du har i din butik..här har vi som sagt firat midsommar som du sett och faktiskt så hade vi tur med vädret igår...men ännu ingen vidare sommarvärme men i veckan lovas det värme och sol, hoppas verkligen att väderprognosen stämmer för en gångs skull, tack för alla dina rara ord min vän, klem din VIOLAN

    SvarSlett
  4. Hei, Ragnhild! I dag lå det pakke i postkassen min - så overraskende og hyggelig! Tusen hjertlig takk!Jeg synes den sengen du viste var aldeles skjønn... Må titte innom butikken snart igjen, skjønner jeg - blir vel noen kroner fattigere antar jeg. Nå får jeg huset fullt av min datters venninner på bursdag, så hejdå! Klem fra Gro

    SvarSlett
  5. Herlighet så flott den sengen var ! Kjempelekker :-)

    Alltid masse flott hos deg, kos deg videre i kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  6. Så koselige ting du viser, og skulle bare hatt mye mer ledig plass :o)

    Kos dere i kveld, hørtes ut som dere skal ha det trivelig.

    SvarSlett
  7. Hei!
    Skulle gjerne hatt en pus som kunne bo i en så fin seng!
    Jeg bor i leilighet, så her er det et hundeliv for katter....vil forskåne en katt de for det...
    :D!!
    Jeg har kost meg i nettbutikken din ..(..igjen..)
    Jeg synes du har veldig generøse priser, i forhold til mange andre jeg har sett som selger "gamle skatter".
    Holder på med oppussing, så interiør må komme etterhvert her!
    Nr.3 er mitt lykketall, så kanskje jeg skulle hatt det skiltet ditt!
    Klem, M

    SvarSlett
  8. Nydelig seng!!
    Jeg syns også det er artig når noen har historier knyttet til ting ;)
    Kos deg i kveld;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  9. Du verden hvor glad jeg er for å slippe å ligge på halmmadrass og i stedet nyte min Wonderland... ;-) men senga er herlig...skikkelig god gammel årgang!

    Det er så sant det du skriver om å være takknemlig for å bo i et vakkert land, og kanskje ikke minst det å bo i et trygt land... hvor folk attpåtil kan shoppe i nettbutikker ;-)

    I dag kom de siste bokstavene mine (stensilene) E og C tror jeg det var. Tusen takk for kjempegod service!!! Jeg kommer tilbake vet du. Klems

    SvarSlett
  10. Hei, så vakre ting du viser. Sommerklem Siv

    SvarSlett
  11. Så nydelig seng :) Den var lekker!

    Ha en fortsatt god helg. hilsen Margrethe

    SvarSlett
  12. Halmmadrass er tingen..nydelig seng. Likte den tapeten i bakgrunnen, hva heter den? Håper dere har hatt en hyggelig lørdagskveld;) Natti natt!

    SvarSlett
  13. Hei, for en nydelig seng du har der.
    Du er steinsamler som meg ser jeg:) Jeg samler fra alle land og strender jeg kommer over:))
    Ønsker deg en nydelig sønag,klem:)

    SvarSlett
  14. For en flott dukkeseng - herlig! Du har mange fine ting i butikken din nå.

    SvarSlett
  15. hei ragnhild -
    ..for en skjønn seng...
    den skulle jeg hatt til min lille felix...nydelig var den!
    håper du nyter det herlige været vi endelig har fått...

    moaklem

    SvarSlett
  16. wow den sengen var råstilig..og med halm madrass... masse flotte saker du har...

    Ønsker deg en fin sønda..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  17. Her var det mye fint...men sengen og kommoden var bare helt bedårene!

    Ønsker deg en fin uke, klem

    SvarSlett
  18. Hadde ikke hunden min hvert full størrelse skulle jeg kjøpt denne sengen til han, hehe. Nydelig! Så mye fint du viser. nå skal jeg rett inn i nettbutikken din å oppdatere meg litt:) Håper helgen har hvert fin. Kos

    SvarSlett
  19. Ja du har virkelig et poeng der med gamle ting og den gode samtale!

    Jeg har lenge ønsket meg den runde sinkbollen du viser. Mon tro om jeg skal skaffe meg den snart!

    Jeg ser at du har skrevet lenger ned om pioner. Jeg elsker pioner, og gleder meg villt til mine mange unge pioner blomstrer (bare en i år)! Dagens innlegg fra meg må vel nesten kunne karakteriseres som et innlegg om pioner, for jeg viser borddeking til sommerfest med masse pioner :-).

    SvarSlett
  20. For noen fine ting du har lagt ut bilder av, sengen var utrolig fin!! Takk for kosli kommentar hos meg! Jeg følger deg jeg! Klem L

    SvarSlett
  21. Den sengen var jo supersjarmerende da!
    Og du har mange fine ting i blogshop`en din altså!

    Ha en fin sommerkveld!
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  22. Ååååå vilka fina saker du visar!
    En sån där stor flaska i träram har jag oxå...=))
    Jag ÄÄÄLSKAR gamla flaskor i olika storlekar!
    Kraamizar Git

    SvarSlett