tirsdag 9. juni 2009

Bålkorg

I butikken selger vi denne bålkorgen. Og det er jo forde jeg ønsket meg en selv. Jeg såg for meg hvor koselig det ville bli å sitte på de små stubbene rundt bålet. Være ute om kvelden og bare ha det hyggelig. Og det gjorde vi på søndag. Det var akkurat så kos som jeg ønsket. Fin måte å roe ned ungene på før de skal i seng. Spise kveldsmaten rundt bålet, lese et eventyr eller bare være stille, og lytte til naturen.

Vi har litt overgrodd hage vi også. Her er en god del av tomten som er naturtomt. Og der syns jeg det passet å ha bålkorgen. Det var forbausende lite aske og glør som drysset utav. Men det skal jo bare en glo til for å lage brann, så jeg skal få tak i en skiferhelle til å ha under bålkorgen. En kan bruke et stort fat eller bare sann også. På søndag så pøset jeg på med vann fra hageslangen for å være sikker. Det brant jo der i mange timer utover kvelden.

Legg merke til det kule nabohuset. Vårt hus var det første som ble bygget i dette boligfeltet. Og det var jo i 1957. Resten kom utover 60, 70tallet (også noen på 80tallet). Så her er mange slike hus med flatt tak. Hadde jeg bodd i et slikt så hadde jeg fyllt det med dansk design fra 50-70tallet. F.eks. egget til Jacobsen blandet med helt ny design.

Nå skal jeg finne fram malerkost og hvitmaling. Tok første strøk i går, og da passer det utmerket at jeg får ta et strøk nå, før konferansetime og skuleavslutning som står på programmet i ettermiddag.
Ønsker dere alle en fin tirsdag:)



13 kommentarer:

  1. Å det hørtes veldig koselig ut å sitte rundt bålet! Fin var bålkurven og :) Passet så godt inn der du har plassert den.

    SvarSlett
  2. ååå den bålkurven var fin, passet jo perfekt hos deg da:) Det hørtes bare så koselig å sitte rundt den litt sene kvelder og høre eventyr, waho må jo være en drøm for barna:) Ønsker deg en videre fin dag:) klem monica

    SvarSlett
  3. oiii... denen var utrooolig lur!!!
    den herlige bålstemningen kan fåes alle steder nå..!

    er ikke lov å tenne bål mellom 15. april og 15. sept,- så denne var bra!!
    grilling er kos,- men ikke det samme...
    fin dag til deg,- magny***

    SvarSlett
  4. Vilken jättesnygg eldkorg !!!!!
    Jag skall absolut köpa en innan hösten, jag tycker man skall vara ute mycket även på vintern, och då är det ju underbart med en sådan att värma sig kring.
    Så mysigt ni har det på baksidan oxå !
    Ha det bra min vän!
    Klem Åsa

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Koselig uteplass dere har : )

    SvarSlett
  6. Verkligen både vacker och mysig..vackert i din trädgård...hoppas du har haft en bra dag och att solen lyst på dig,,,,klem VIOLA

    SvarSlett
  7. Så koselig det må ha vært, flott bålkorg...har aldri sett en sånn før!!
    Ha en fin kveld!
    Klem, M

    SvarSlett
  8. Du hadde perfekt timing på lørdag du da, så topp :)

    Dette så skikkelig koselig ut!
    Så flink du er som har kommet godt i gang med malingen, er så deilig å bli ferdig med sånt før det blir skikkelig sommer og det blir for varmt...

    Klem

    SvarSlett
  9. Så fin den var, også en så genial ting!
    Alt bra med deg?
    Klem fra M

    SvarSlett
  10. Koselig blogg du har, legger meg på følgerlisten:) Den bålkurven må være superkjekk!

    SvarSlett
  11. Så koselig uterom dere har - og en slik bålkorg står på ønskelisten min også ( må innom og sjekke hva du skal ha for en slik etterpå ? Hvor mye blir frakt på denne da?)

    En slik hadde vært supert å hatt nede ved sjøhuset - og koset seg rundt på lyse sommerkvelder !

    SvarSlett
  12. Bålkurv det hørtest koselig ut:))
    Og for en herlig uteplass du har:))
    Ønsker deg en flott torsdag,klem:))

    SvarSlett
  13. Det så jo kjempekoselig ut! Vi har også litt naturtomt, og det hadde passet godt med en slik kurv. Koselig å sitte rundt å grille noe godt å spise:)

    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett