tirsdag 5. mai 2009

Varer fra Chic Antique

I dag kom endelig varene fra Chic Antique. Jeg gledet meg veldig til disse glassfatene. Jeg syns pressglass er så fint, og disse er jo veldig indentiske med de gamle. Selvfølgelig er det nydelig med et kubbelys og kanskje en rose oppi der. Men jeg skal først og fremst ha det til underskål til en terrakottapotte. Litt uventet å bruke det skjøre glasset under den rustikke potten, og det liker jeg. Dessuten er det god plass til ekstra vann i den skålen.

Det er kommet veldig mye annet også. Men så har de klart å sende meg mellomstore lyshus istedenfor de store. Jeg ble helt satt ut... Vet jo at mange går og venter på de lyshusene. Sukk... Danskene måtte løpe på postkontoret med lyshusene i reserfart. Så de kommer de også.

15 kommentarer:

  1. Jeg synes pressglass skålene og terrakottapottene ble veldig fint sammen.

    SvarSlett
  2. Ja det var rålekkert med den skålen under terrakottapottene. De er fine til de fleste bruk mener nå jeg. : ) Lyshusene var også veldig fine. Du tar så nydelige bilder, med buketten som pynter bak og alt. Helt etter et lisemorhjerte det ja : )

    SvarSlett
  3. De var kjempe søte de glass-skålene!!

    Hilsen L-jo :O)

    SvarSlett
  4. Enig med at skålene var søte!!!

    Flammebjørk er jo sååå fint, det er da et art deco bord, tror jeg?

    Jeg er også kjerringa mot strømmen...
    Ikke at jeg er har så genial stil, men jeg er veldig bestemt på hva jeg liker.
    Jeg tror på personlighet i innredningen.
    Det ser jeg at du også har!

    Jeg liker butikken din...mye fint...sikkert gøy å holde på med...
    :D

    SvarSlett
  5. Fine bilder!:)

    Et sånt hus tror jeg jeg må investere i!:) de er jo så fiiine!!:)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for mail... i ettermiddag skal jeg orden det...

    Nydelige pressglass...de vil bli kjempefine under pottene...

    Ønsker deg en fin dag O=)

    Varme klemmer O=)

    SvarSlett
  7. I love the first picture, those little homes are so pretty!
    xoxo

    SvarSlett
  8. Nå har jeg lagt inn bestillingen, men glemte å skrive at jeg hadde forhåndsbestilt! Gleder meg til det kommer, ha en flott dag:0)

    SvarSlett
  9. Takk for koselig besøk i butikken Ranghild!! Neste gang må du si ifra så kanskje vi rekker en kaffe på toget om butikksjefen er på plass her!! he he


    Knallstilig med terrakotta og glass!!

    Morsomt å se den flotte reportasjen også!!

    klem fra Aase

    SvarSlett
  10. Ohoi Ragnhild.

    Nå har jeg da kost meg vel og lenge med dine siste innlegg her. Så mye flott og de skålene i pressglass gjorde seg så under de terakottakrukkene. Dette skal jeg da prøve umiddelbart etterpå : -))) hermekråke vettu.

    Utrolig morsom og fin den artikkelen i deg i fra avisen også. Synes dere er helt supertøffe jeg som tør å stille opp på slikt!! Vet jammen ikke om jeg hadde turt jeg gitt... men så har du da en flott blogg også.

    Har hatt sånn til datatrøbbel de siste dagene jeg, og i går gikk den helt i sort du. Måtte settes opp helt på nytt for hadde nok fått et virusangrep desverre. De finnes også her i bloggland ja, bloggene kom opp som kaniner av en hatt og var helt umulig å klikke ned igjen. Så vær forsiktig, det er nå mitt budskap denne dagen.

    Ha ellers en kjekk da, jeg styrter inn i nettbutikken for å se om dert er noe nytt.

    Klem herfra.

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild
    Pressglass fatene er fine, jeg har noen av de jeg også...så lurt å bruke de som skåler under pottene.
    Jeg har bare tenkt at de er fine til kubbelys......takk for ideen.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  12. Helt enig,,,,pressglass er bare så vakkert.
    Jeg har to slike skåler, ganske så like dine og de bruker jeg til alt mulig,,,,,,blir slik med noen ting,,,de går liksom igjen.
    Ha en fin dag
    Anne

    SvarSlett
  13. Det var da fristende ting som har ankommet:) Så bra danskene fikk fart på seg, hihi.

    SvarSlett
  14. En liten utfordring til deg fra meg ; gi ditt beste hage- eller interiørtips og gi videre til 6 andre bloggere :-)

    M

    SvarSlett
  15. Så koselige lyshus! Forestiller meg at de står ved beina på en benk i hagen på kvelden i skumringen. Den som hadde hatt en hage...

    SvarSlett