mandag 9. mars 2009

Påskeegg


Her er mitt bidrag til påskepynt. De har vært i butikken en liten stund nå, og i helgen måtte jeg lage flere. Har brukt en gammel salmebok og bibel. Jeg har arvet så mange slike bøker og med den gamle goteske skriften så er de uansett umulige å lese. Men vakker er hvertfall skriften.


For at ingen barnehender skulle bli fristet til å leke med eggene, puttet jeg de på et norgesglass som tilfeldigvis sto der.
Nå gleder jeg meg virkelig til påske. Ikke det at jeg skal skli innover heia på nysmørte ski. Neida. jeg skal nyte appelsien og kvikklunsjen ute i hagen. Og der skal det ikke være snø. Så da er det bare å krysse fingrer og tær og håpe at ønsket går i oppfyllelse.

18 kommentarer:

  1. Hei, skikkelig fine, kos deg.. Kristin

    SvarSlett
  2. Oh så vakre egg du har lagd..synd jeg hadde best.fra Sverige før jeg så dine....Skal titte mer innom nettbutikken din jeg skjønner jeg....Mye fint du:O)Go`uke til deg fra Maliva

    SvarSlett
  3. Så fine de ble, likte veldig godt at du hadde lagt dem i et norgesglass.

    SvarSlett
  4. Så flotte de var.
    Er det ikke vanskelig å få de fine når du limer papiret på ???
    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  5. Lekker påskepynt. Du er bare flink:-)

    SvarSlett
  6. åååhh så fiiine....
    har nettopp laget til dattera mi og kjæreten, med fransk avis...
    da kjøpte eg litt større egg på nille...
    klemmer til deg~~~¨¨¨

    SvarSlett
  7. Heia Ragnhild!!
    Å FY F......dei super fine egga du har laga da,skjønna godt at du har dei på eit glas ja!!!Vert heilt satt ut,du er så kreativ og flink!!
    Påske ja..ja som ein ekte Møring og øybuar eg er så går ikkje eg heller på ski,passar best på altan med kaffe,kvikklunsj,radio og eit fint blad;))Skjønna ikkje kven som fann opp dette med at oss er født med ski på beina!!!Eg er sånn Severin Suveren eg;))Ja fortsetter veret sånn som no så kan det vere at eg må slå plen før påske;)))Super fint er det!No er det stjerne klart og nesten fullmåne:-))
    He.He..sorry at eg flirer,men den historia var no tragisk/komisk du...huff!Men eg skjønna godt at du vart dårleg,tenk å komme å legge så mykje pengar på disken da:o)
    Jau,men veit du,det var like greit å bli kasta ut i det! Å det var nok ikkje fullt så skummelt for meg som det var for deg,for eg har stått på butikk før:o)Det som var verst var at eg måtte fixe den datakassa det,heilt nytt system,men det gjekk kjempe bra:-))
    Idag har eg hatt fri,men resten av veka skal eg jobbe,gledar meg til det!:-))
    Ha ei super fin veke Ragnhild!!Klem!

    SvarSlett
  8. hei,hei..
    nydelige egg fra deg, disse likte jeg godt!..du er en flinkis du!

    moaklem

    SvarSlett
  9. Kjempefine påskeegg! :) Artig ide`med å bruke papir fra gamle bøker - så enkelt , men så dekorativt !

    Ha en flott dag !
    L i Husrom & hjerterom

    SvarSlett
  10. Så nydelig påsekeegg!! Lekkert, lekkert var det!

    SvarSlett
  11. Vilka vackra ägg du har gjort! Kram Terese

    SvarSlett
  12. Hei..så fine egg:) Lurt å beskytte dem litt så du har dem til påske!
    Enig med deg..i påsken tar vi appelsinen og sjokoladen i hagen.
    Klem

    SvarSlett
  13. De eggene var kjempesøte :o)

    Likte bokstavene du viser i innlegget under også .. :o)

    Masse spennende her nå.

    Ha ei flott og kreativ uke :o)

    Klemmer!

    SvarSlett
  14. Härliga påskägg hos dig, idag kom mitt Panduropaket, gissa om det ska göras ägg här framöver...hoppas allt är bra med dig, klem VIOLAN

    SvarSlett
  15. De var vakre...
    Flink du har vært!

    Gleder meg også til påsken, og håper det er tint i hagen sånn at man kan rake litt og pusle i bedene etter vinteren. Sukk!

    SvarSlett
  16. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Så nydelige påskeegg du har laget. Klem Siv

    SvarSlett
  17. Nydelige egg. For en god idé. Snart er det påske, må kanskje komme igang med pynteplanene :-)
    Marie

    SvarSlett