torsdag 26. februar 2009

Sol ute sol inne:)


Endelig kom solen. Og etter at snøen har lavet ned i dagesvis, så er det jo ekstra vakkert nå solen skinner, på snøen og alle dråpene, som henger på greinene. Det blinket så fint, og det såg ut som noen hadde trædd perler og prismer på alle bjørkene. Det sildret og dryppet vann fra taket og snøen smeltet ganske mye. Dette er skikkelig vårstemining for meg. Og her er så mye snø at jeg skal nyte snøsmelting så det holder i år. Og mer snø skal det komme til helgen.



Det er ikke så mye som spirer ute i hagen enda. Derfor er det kjekt å ha de inne. Seint i høst kjøpte jeg løker til gibortpris. De satte jeg i potte og har stor glede av nå. Jeg trodde de hadde frosset i stykker etter lange perider med 10-20 minusgrader. De sto jo bare på trappen. Men etter å ha fåt vann og noen dager i kjelleren, så kom de første spirene opp. Perleblomstene først. Nå har krokusene også begynt å spire. Det skal bli morsomt å ha inne i vinduskarmen.


Nå må jeg fotografere og lagt ut de varene som kom i går, og som leverandør ikke har bilde av. Det er noen band, knotter og knagger.

Ha en strålende dag alle sammen.

16 kommentarer:

  1. Hei Ragnhild
    Bladet Sommerset Life kan kjøpes hos min venninne Grethe som driver butikken Fantasihjørnet på Lillehammer. Det er bare å ringe...
    Nydelige bilder og koselige vinterbilder hos deg.
    Ha en fin dag..Klem Hanna

    SvarSlett
  2. Så koselig når det begynner å spire. Flott å ha noen løk inne for
    å få litt vårstemning...her i sør begynner det å ligne litt mer på vår. Ha en fin dag. :-)

    SvarSlett
  3. Deilg vær!!!Her er det grått og trist idag..vil ha VÅR jeg nå;)
    Koselige bilder du viser!Ha en fin dag*klæm*

    SvarSlett
  4. Så vakre vinterbilder. Jeg er glad i vinteren jeg...spesielt når solen skinner.
    Kikker innom butikken din senere i kvel jeg.

    ha en fin ettermiddagO=)

    Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  5. Så koselig når solen kommer og det er vårlig i vindus karmen! ja snart *skinner sola i vinduskarmen...tralalalala*

    Ha en strålende fin helg

    SvarSlett
  6. Oh så vakkert..i dag synes jeg fikk et snev av vårstemning ute også jeg...Gøy hvis du tar utfordringen jeg har lagt ut idag:O)Klem fra Maliva

    SvarSlett
  7. Ja, nå trenger vi sooool!!! Satt på toget her om dagen og solen skinnte så deilig. Tenkte jeg skulle sette meg på trappa når jeg kom hjem å nyte en kopp kaffe i sola. Men tror du sola skinnte på trappa mi.... nei...

    SvarSlett
  8. Vilka vackra vinterbilder, man riktigt känner det fina vädret och så har du mina små älsklingar, pärlhyacinterna, hr mycket av dom här hemma, hoppas du har haft en bra dag, klem

    SvarSlett
  9. Er det ikke bare heeeeeeelt fantastisk med solskinn??!

    SvarSlett
  10. så deilig vær du hadde da! og koslige potter i vinduskarmen :D

    SvarSlett
  11. heia, ragnhild...
    for en skjønn påskestemning her hos deg...
    ja løkplanter ,som perleblomster er et must!

    ønsker deg en skjønn helg også!!
    god klem,-
    magny

    SvarSlett
  12. Så flotte bilder du har tatt av de vårlige tegn som vises. :)

    Her i Stavanger er det VÅR idag, fuglene kvitter i kapp med solen som varmer på den himmel blå. Snøklokkene er fullreiste og et vakkert skue. Tilogmed knopper på trær og busker viser seg frem og sier jeg vil frem.

    Det er rett og slett herlig.

    Hilsen hu Gamlå som ønsker deg en riktig god helg

    SvarSlett
  13. hei :) tusen takk for pakken eg fekk av deg i posten :) midt i blinken!!!! :o)
    god helg til deg!!
    Klem :)

    SvarSlett
  14. Som alltid koselig å komme inn til deg:0) Vårlig i vinduet, det er bare nydelig med disse muscariene.

    De bringer frem en ekte følelse:) og ekstra morro er det jo når man får de til etter de har vært i dvale:)

    God helg til deg og dine...

    Klemmer White vintage

    SvarSlett
  15. For et koselig hjem du har, legger meg til følgerlisten din jeg! (:

    SvarSlett
  16. Tack för dina fina ord..Stor klem till dej oxå..vi föräldralösa barn! Kraaaaaam..=)

    SvarSlett