tirsdag 10. februar 2009

Jeg har heklet en elefant.
Den er ganske morsom og får en god del oppmerksomhet her i huset.
Den er fyllt med vaskbar ull. Det var noen gammel gensere jeg klippet opp i pitte små biter og puttet inn i elefanten. Derfor er den ganske tung også er den stor selfølgelig. En elefant må jo være stor.
Jeg har ikke noe oppskrift. Den er heklet for fri hånd etter en lignende jeg såg en plass. Det er jo bare å øke og felle masker alt etter som.... Så mens du venter på våren, er det bare å finne frem heklenålen og sette i gang. Begynn bak på stompen og hekle deg ut gjennom snabelen.
Ha en herlig tirsdag alle sammen.

24 kommentarer:

  1. Heeei !
    En helket, rosa elefant.... med ullgensere inni....! Så artig, da !
    Nå skal jeg forte meg å helke ferdig veska som skal bli bursdagsgave til ei venninne, så blir det muligens en rosa elefant her i huset også !
    Kjempeartig, jeg sitter her å smiler.....

    SvarSlett
  2. ...du er sååå dyktig Ragnhild- elefanten er kjempefin og søt og med en genser inni? Skikkelig gjenbruk dette her, fantasi og tungen rett i munnen.
    Ha en fin tirsdag du også...klem H

    SvarSlett
  3. ...for en skjønning!
    og i tillegg helt unik, ingen oppskrift, men kreert helt på egenhånd! helt herlig!

    ha en fin dag, klem moa

    SvarSlett
  4. For en søting da,du er utrolig flink;) Burde kansje komme i nettbutikken??*hihi*
    Ha en fin dag!!!klæm

    SvarSlett
  5. Bare å hekle litt jaaaaa.... jammen får du det til!!! Knalltøff, den hadde vesla her likt ja!!!

    SvarSlett
  6. Wow, så hærlig!!!Frihånd, det må jeg si!! REtt og slett smeltet når jeg så den der lille søtingen:)

    SvarSlett
  7. Den var bare knallkul !!!!!hadde planer om å begynne på bestemorsruter i dag jeg..men er desverre ingen dreven hekler..så dette blir nok for vanskelig for meg. Men en slik ville jeg hatt til pynt på rommet til mini : )

    Ha en flott dag.

    SvarSlett
  8. Kjempesøt! Har ikke heklet noe særlig, men nå fikk jeg veldig lyst til å prøve meg.

    SvarSlett
  9. Du är helt otrolig, så underbart charmig den är, vad du är duktig med virknålen, ha det gott, klem

    SvarSlett
  10. Så søt den er .. :o) Tror aldri i verden jeg kunne klart å få til noe sånt .. kjempefin er den!!

    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

    Klemmer!!

    SvarSlett
  11. Nei noe så bedårende! Kjempeherlig! Me love!

    SvarSlett
  12. Så fin den er. Du er jammen flink å hekle, må jeg si. : )

    SvarSlett
  13. En hærlig sjarmerende liten skapning:) Utrolig flink du er!

    DENNE MÅ STÅ FREMME TIL ALLES GLEDE, SYNTES SNABELEN VA HELT RÅÅÅ!:)

    Fortstt god uke til deg og dine..:)

    Stor snabelklem White vintage

    SvarSlett
  14. For fri hånd??? herre fred..., min hånd hadde ikke greid å holde en heklekrok en gang :-(

    Men du den var søt :-) har du hull til penger også?

    SvarSlett
  15. Her hos deg finner jeg utrolig mye fint. Jeg havnet her etter et besøk i bloggen til til Anemone. Er det greit at jeg linker til deg? Jeg har jo lyst å komme tilbake vet du :-)

    SvarSlett
  16. Ååå for en sjarmerende og søt liten kar:) Skjønner godt at den har blitt populær i huset..så flink du er!

    Ha en fin dag, klem

    SvarSlett
  17. Du er jammen flink!!For en søt elefant.
    Tenk å hekle en slik uten oppskrift da...du har det i hendene dine forstår jeg:)
    Ha en nydelig onsdag:)

    SvarSlett
  18. Søt stutttjukk elefant :) Flink er du!

    SvarSlett
  19. Tjukk og god elefant, du!

    Og hekla uten oppskrift, du er jammen flink må jeg si!
    Ordentlig søt var den!

    SvarSlett
  20. Kremt... du har igrunn vært med ei stund.... hihi. Walla da !

    SvarSlett
  21. Rett og slett herlig!! Også på frihånd...wow!!

    SvarSlett
  22. Dette var bare den søteste elefanten ever.....

    Bare det å komme på at: Nå vil jeg hekle en rosa elefant! , fortjener all honør....

    Du ga meg inspirasjon til å hekle ei påske-høne..... Tusen takk!

    God helg!

    -Aina Wie-

    SvarSlett
  23. Elefanten din er bare helt herlig!!!
    God helg!

    SvarSlett