fredag 28. november 2008

Nye møbler

Jeg var inne i Oslo og sjoppet litt i går. Nærmere bestemt hos Bestemors lekestue. Og dere som ikke vet det, så er det altså en butikk som selger dukkehus, møbler og inventar. Allt i miniatyr.
Og siden jeg prøver så godt jeg kan å få mine 3 døtre til å bli interesert i interiør og litt av mitt, så er de, som meg, alle eiere av et dukkehus.
Jeg fikk mitt dukkehus av min kjære til bursdagen i fjor. Det er jo et byggesett og langt fra ferdig. Men bildene er altså tatt i mitt dukkehus. Jeg puslet mye med den mursteinspipa på kjøkkenet, og synst jeg har fått til noe der.
Men nokk om det, for denne gang. Jeg kommer nok til å skrive og viser mer om dette i fremtiden, for her er mye å ta av ;) Og jeg sier dere: Har du ikke plass eller råd til alle møblene du ønseker deg. Ja da må du kjøpe deg et dukkehus.
Disse tingenen skal selfølgelig i barnas julekalender.
Den koslige jærstolen må jeg nok ha selv.

8 kommentarer:

  1. Å så kjekt. Jeg har laget masse dukkeøbler til min datters lego, de burde jeg vise på bloggen snart.De syns vi selv ble veldig lekker. Vi koser oss like mye begge to når vi holder på. Nå er hun på vei til å vokse fra legoen. Kanskje det er dette vi skulle gått over til begge to. Det er jo så morro. Kan ikke du vise dukkehuset ditt også her på bloggen en dag. Kanskje du kan anbefale noen også ?

    SvarSlett
  2. Må bare få si at jeg ELSKER julekalenderen din fra forrige innelgg.... WOW for en jobb du har gjort ! Det var en super ide med å male på en sponplate og skru i kroker. Jeg elsker engler så det gjør jo ikke fasinasjonene noe mindre....;o) Takk for titten ;o)

    SvarSlett
  3. Wow, så søte ting. Åhhhh gjett om miniatyrmøbler og dukkehus er drømmen, håper jeg får tid en gang...
    Ha en flott 1. helg i advent.
    kLEM

    SvarSlett
  4. Koselige dukkemøbler, og hvilken fin julekalender du har laget, det må ha vært litt av en jobb.
    Fin blogg du har, jeg legger en link til deg.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  5. Hvilken koselig blogg! (finner stadig nye...)
    Synes den stetteskålen i et tidligere innlegg var så nydelig,blir så flott med glasskuler oppi..
    Ønsker deg en trivelig adventsøndag!!!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for koselig kommentar hos meg! Dukkehus ja, jeg husker at søsteren min og jeg hadde et dukkehus sammen. Og det hadde vi mye glede av. Leke familie og barn, men også innrede rom. Ha en god adventssøndag!

    SvarSlett
  7. Hei,
    Vil bare tipse deg om flere dukkehusblogger: gå inn på synnovesetdukkehjem.blogspot.com
    der finner du også lenker til mange andre flotte dukkehus og miniatyrblogger.

    SvarSlett
  8. åå så fiiint..
    Jeg er på jakt etter møbler selv. har nettopp kjøpt dukkehus så no må det fikses opp:)

    SvarSlett