mandag 17. november 2008

Bedekort

Jeg har noen nydelige franske bedekort i butikken. De har jeg tenkt å bruke som "til og fra" lapper på julegavene. De er akkurat store nok. Det verste jeg vet er slike små lapper der jeg må skrive med mikroskrift for å få med hele navnet. Og ikke skal det være bare et navn på lappen heller. Det skal jo ofte være til et tantebarn, og da må vi ha med hele familien. Fra tante Ragnhild, onkel ... også de 3 navnene til barna våre. Jeg synes det er kjekkest med alle navnene på lappen. Fra oss i Asker er ikke bra nokk. Så står 6 åringen der og skjønner ingenting. Asker?? Hvem er det? Vi treng jo ikke gjøre pakke-kaoset enda mer uoversiktlig.
Et annet alternativ er vanlige postkort. Postkort med vakre motiver pynter opp pakken, og det er god plass til tydelige bokstaver, så de som nettopp har lært å lese, mestrer stolt å lese lappen på pakken selv.
Åååå jeg kjenner jeg begynner å glede meg.


6 kommentarer:

  1. åååhhh...dåååån.....

    herlig vakkert... ~~~~~~


    franskebedekort har eg også, kjøpt på marKed i frankrike, men de er skrevet på fra før... (brukte)
    Til barna må du kanskje ha noen litt større, så alle navna får plass.Det må jeg gjøre.
    har forresten en liten nise som heter RAGNHLD, MIN MOR OGSÅ...
    KLEMMER~~~~~~

    SvarSlett
  2. Det var skikkelig nydelig .. :o)
    Kjempegod ide til gavene synes jeg også .. :o)

    Ha ei super ny uke - klem!

    SvarSlett
  3. Virkelig helt nydelig!! Så glad jeg ble for å finne bloggen din. Akkurat i min smak. :) LINKER til deg.

    SvarSlett
  4. Så koselig å se på bloggen din!
    Nydelige kort også ja:)

    SvarSlett