torsdag 16. oktober 2008

Hekle av tøyremser.

Etter mine foreldre var det utrolig mye sengetøy. Når mor sluttet av butikken tok hun med seg hjem ganske mye. Det var på 80tallet. Så det er ikke lekkert akkurat. Selv om mye av det ikke er brukt og fortsatt ligger i embalasje, så kommer det ikke på mine senger. Ikke på hytta en gang. Men jeg har i alle år synst det har vært morsomt å hekle ting av tøyremser. Så da var det bare å sette igang. Jeg river det opp i ca 2cm breie remser. Det støver skikkelig så det passer å gjøre ute på terassen/trappa. Også hekler jeg med heklenål i str. 7. Bare fastmasker. Til et stort gulvteppe trengs 3 dynetrekk. Skal du ha en matte til toalettgulvet så holder det med 1, 1/2 - 2 dynetrekk.
På badet har jeg et digert rosa rundt teppe. Da samlet jeg sammen laken, segeklær osv. i hvitt og lyse farger, også farget jeg allt rosa. Da ble det forskjellige rosafarger. Og teppet det har jeg hatt i 14 år nå. Litt lei av det kanskje, men det er jo like fint. Sliter det aldrig ut. Mindre ting kan selfølgelig vaskes i maskinen på 60 grader om det trengs. Og det krymper ikke ;)

8 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte ting!! Kjempelurt!

    SvarSlett
  2. Så flott det ble! Husker min mor heklet en utematte av plastposer i masse forskjellige farger, og fremgangsmåten var akkurat den samme. ;)

    SvarSlett
  3. Dette er jo fantastisk inspirerende. Jeg elsker å hekle, men har aldri prøvd meg på dette før. Mannen min forteller meg at hans mormor heklet med plastikkposer. Dette har jeg sett noen gjøre nylig på en blogg, husker desverre ikke hvilken, kan det også ha vært din ? Dette skal jeg prøve.

    SvarSlett
  4. Dette så morsomt ut .. og så fine "kurver" du har fått til :o)

    Ha en fortsatt fin uke - klem!!

    SvarSlett
  5. Så utrolig fine disse kurvene var, hvor mye stoff bruker du på disse?
    Ha en finfin kommende uke
    *Siv*

    SvarSlett
  6. Hei, hei!
    Takk for hyggelig kommentar:) Ser du er glad i ting med sjel du også:) Det er noe spesielt med det:) Så koselig blogg du har da. Kommer tilbake hit igjen:)Ha en fin dag! Beth

    SvarSlett
  7. Heisann

    Dumpet her nå jeg søkte på gooogle. Dette har jeg tenkt å prøve meg på, men finner ingen oppskrift. (jeg er ikke så god på improvisasjon) Har du et tips til hvor jeg finner oppskrift til heklede gulvtepper av tøyremser? Eventulet kan du forklare meg hvor mange masker på jeg må øke på hver omgang for å få det flatt?
    Flott blogg.
    Følger deg gjerne videre i samme slengen.

    Veronica :-)

    SvarSlett