mandag 15. august 2011

Nytt bilde i spisestua.

Jepp! Da var det nye bildet mitt kommet opp på veggen. Og jeg sitter i andre enden av stua og nyter synet. Det kommer altid til å minne meg om Paris, men først og fremst, meg og bilde på t-banen der. Det er jo de smale bilettslusene/portene en må igjennom for å komme inn på t-banen. De er jo høye også, så jeg kunne ikke holde det over hodet. Klaffedører som er ganske tunge og jeg var jo redd det skulle bli ødelagt, og i tillegg så var jeg aleina. Men det gikk bra. Heldigvis. Er så fornøyd med at jeg kjøpte det. Det passer perfekt til tapeten og den litt romantiske stilen i spisestua.
Men det er jo ikke slik jeg skal ha det her. Jeg har blitt lovet å kjøpe en skjenk av noen jeg kjenner. Den er stor, gammel så klart, og går i grått og rosa. Nydelige farger. Den er kjempestor og skal være på veggen under tallerkenhyllen. Da må jeg muligens flytte bildet. Det høye skapet som står til høgre skal ut. Og da kan det vær jeg skal ha spillebordet med bildet over på den veggen. Kanskje. Vi får se når skjenken kommer på plass. Eller hva syns dere?

Den runde trekulen er et av funnene fra Paris som jeg ikke klarer å selge. Den er jo ikke verdt noe så jeg hadde uansett ikke fått så mye for den. Og det er så typisk meg å falle for noe verdiløst som ikke er noe. Ja det er jo en trekule. Men hva i alle dager har den vært brukt til. Lurer på om det er en kastekule til et slags bowlingspill, eller et annet spill. Jeg glemte irriterende nok å spørre selgeren der. Jeg var mest opptatt av den fine formen, at den er av tre, at den er gammel og unik, og at den har et fantastisk fargespill. Ja så rar går det an å bli. Og enda rarere er det vel at jeg håper jeg finner flere, slik at jeg kan en samling kuler i forskjellige størrelser. Det hadde vært kule-kult;)

7 kommentarer:

  1. Nydelig!
    Det bildet kom HEIM!

    Klem Lille

    SvarSlett
  2. Fint bilde - passet helt utmerket inn hos deg jo. Kulen er nok fra et boule-spill. Alle gamle menn spiller boulle i Frankrike vet du. Det tar de meget seriøst. Kuler finner du sikkert flere av.

    SvarSlett
  3. Hej Ragnhild.

    Kuglen er formentlig en gammel petanque kugle, eller det vil sige "indmaden" af en. Trækugler som disse blev der så slået søm i hele vejen rundt, og SÅ var det en petanque (boule) kugle :-)) Skal sende dig et foto af Kurts samling af søm - petanque kugler. Knus og KH Pernille. www.pernilles.com

    SvarSlett
  4. Underbara bilder från ditt vackra hem, ska du åka på FORMEX, åker inte till oslo för sonen min är inte hemma för han är bortrest på konferens, ha en fin dag, kram

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder fra spisestuen din, tapeten er så vakker, og du er flink med detaljene:)
    Ønsker deg en fin uke, klem Hanne

    SvarSlett
  6. Hei på deg :)
    Nydelig bilde du har fått deg, passet kjempegodt inn i den koselige spisestua di :)
    Blir spennende å se ny sjenken din, har akkurat fått tak i en nydelig gammel speilkommode jeg skal pusse opp men har ikke kommet så langt enda :))

    Ønsker deg en fin morgendag
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  7. så koselig du har det...og bilde var nydelig...

    skjønner du ikke klarer å kvitte deg med kulen..sånn er det med enkelte ting..

    klem Kerstin

    SvarSlett