tirsdag 3. mai 2011

Et katteliv og liten loppisrapport.

Hun er så fornøyd, og jeg syns det er så kjekt. Jeg var nemlig på loppemarked på lørdag og fant ny kattekurv. Syns den var så morsom at den måtte jeg bare ha med hjem. Og da var det veldig spennende å se om den falt i smak.
Katter bestemmer jo selv, og hun vil jo ikke ligge der jeg syns hun skal. Natten tilbringer hun i sofaen på mine nye puter. Og jeg syns det er litt slitsomt at det blir kattehår der, og må legge ut håndkler. Kattekurven er jo kjøpt på loppissjansen var jo stor for at det hadde bodd andre katter i den. Den ser jo helt klart godt brukt ut og selv om jeg ikke kunne kjenne noen lukt så har nok kattene sine neser mulighet for å kjenne noe. Men etter en omgang med vann, jiff og sol så så det ut som den duftet akseptabelt.


Lillepus har vist også lyst inn der, men må nøye seg med en nuss fra mor. Lillepus har sin egen kurv på en annen stol, så jeg håper hun lar mammapus ha kurven i fred. Hun er jo en liten frekking så jeg er ikke så sikker på det.



Litt nytt har det blitt på meg også. Små fargebomber fra Miss Etoile. Jeg kan ikke ha det helt hvitt rundt meg så her sniker det seg stadig inn farger. Telysglassene er søte og går fint isammen med de andre fargeklattene . Når vi skal sitte ut og kose oss med lange sommerkvelder skal jeg ta de med ut i hagestuen. Driver og innreder og ordner litt der. Resultatet blogges senere.


Og, jada hun sitter der hun vil hun. Litt her og litt der.

Den kattekurven var stort sett det jeg kom hjem med etter besøk av to loppemarkeder. Jeg fant noen kasser og en fin sort amerikakoffert også. Men jeg syns jo ikke det var så mye å hoppe i taket av, så jeg er litt skuffet. Det er langt mellom godbitene og jeg tenker tilbake til de første loppisene jeg var på. Der jeg så en gammel stol på lørdagen og dro tilbake og kjøpte den på søndagen. Det gikk an å tenke seg om, ta en kopp kaffe og komme tilbake og vurdere en gang til. Og det var på de store markedene på Smestad, Slemmestad og Vinderen. Det var gøy, nå tror jeg at jeg er litt lei. Lei av mengder med ødelagt, knust og skadet skrot og mengder med folk. Bare litt, for jeg skal på loppis til helgen igjen, tror jeg;)

Klem:)

12 kommentarer:

  1. Ja..en slik kattekurv kunne nok katten min ha tenkt seg og:)
    Loppemarkedene er ikke som før...helt enig med deg...masse ræl og alt for mange gale mennesker som kjemper seg frem med nebb og klør:)
    Kos deg uansett:)
    klemklem
    Mis Etoile har så masse lekkert..

    SvarSlett
  2. Koselig liten kurv det der! :)

    Enig med skuffelsen over loppemarkedene!
    MÅ liksom innom, men iveren er blitt ganske laber. Loppemarkedene er fulle av søppel, rot, skrot og kaos. Var innom loppis på søndag, og fant et par ting som fikk bli med hjem - men ingen skatter var å se bortsett fra den gamle brødboksen fra JH Fabrikerna som jeg fikk for en 20-kroning.

    SvarSlett
  3. Forrige kommentar var fra anno1925... ble litt kluss med google-innloggingen min her :)

    SvarSlett
  4. Så herlig kattekurv ღ kan tenke meg at pusen din fant seg godt til rette her ღ skjønne pusekatter... Likte også så godt de små glassene i herlige farger ღ sååååå fine... Ønsker deg en fortsatt fin dag og uke. Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Kattekurven er utrolig koselig, og enda bedre er det at pusemor liker den! :)

    SvarSlett
  6. Åh, så søt kurv. Perfekt for en kattepusi.
    :) Susanne

    SvarSlett
  7. Hei. For en flott blogg du har.
    La meg til som følger.
    Ha en strålende dag.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  8. Søte pusekatter du har. Får håpe den slår seg til ro på egen plass, men katter er egenrådige;-))

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  9. først vil eg si du har det utrolig koselig og skjønnt i stua, (ligner litt på landstedet vårt...)
    skjønn kattekurv, den må væRe alle pusers drøm...!
    klem kose dere videre!

    MAGNY

    SvarSlett
  10. Kan tro att kissen trivs där, tyvärr kan jag ju inte ha katt, är allergisk men jag har ju grannens katt som är ofta här på gården :) hoppas dagen varit bra, här har det äntligen slutat regna och snöa och det lovas värme till helgen, kramen

    SvarSlett
  11. Så koselig det var hjemme hos deg, og nydelig katt!

    Ønsker eg en fortsatt fin uke med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  12. Tusen takk for varmende ord!!! Vi håper go'gutten klarer seg! Er glad for hver dag vi får ha ham med oss!!

    Super søt kattekurv=)! Og fiiiine pusene=)! Herlige bilder!

    Ha en herlig kommende uke!
    Klemmer!

    SvarSlett