søndag 3. april 2011

Miss Etoile hjemm hos meg.

Jeg har startet søndagen med å nyte teen min i nytt krus. Alt det skjønne porselenet fra Miss Etoile fikk meg til å smelte helt. Elsker de duse søte fargene. Og jeg som ikke er en stor fan av prikker, syns også disse små gullprikkene er kjempesøte. Teposefatet hadde jeg fra før og siden alt porselentet fra Miss Etoile har de samme fargene, grønn, rosa eller blå, så det kan mixes sammen som en ønsker det selv. Og se bare så fint kruset passer til de nye putene fra Krasilnikoff. Som skapt for hverandre. Til og med Pip serviset passer sammen. Jeg har en stabel med kaketallerker fra loppemarkeder som jeg er veldig glad i og bruker mye. Mange forskjellige rosemønstre i sukkertøyfarger. Så søte, og de får også lov å være med. Mens jeg var på jobb i går gikk husets ungdom og hennes gjester/hjelpere igang med å rydde arbeidsrommet mitt. Der er så klart stappet med sysaker, stoffer, strikkemaskin, garn og pe'er. Saken er at for en stund siden så tok den ene tv'en vår kvelden. Den var gammel og det var ingen bombe at den, etter å ha vist unaturlige grønne eller rosa bilder ikke orket mer. Den hadde noen rosa og noen grønne dager, før den en dag smalt to ganger, sendte ut litt røyk og ble mørk. Og det merkes godt her i huset. Vi har 3 jenter med 5 år i forskjell på alle tre.
(porselenet ligger under nyheter i nettbutikken)
Og når de stadig har gjester, også på overnatting, blir det litt interessekonflikter og plassmangel i vår lille tvkrok.

Arbeidsrommet mitt er stort, egentlig en kjellerstue, og jeg skjønner at jeg må klare meg med halvparten. Det er ikke noe problem, egentlig. Bare en kjempejobb å rydde og ommøblere. At det i tillegg trengs er det inegn tvil om. Ja, så da vet dere hva jeg skal gjøre i dag. Nå må jeg bare opp og vekke 16åringen først. Så blir det full sjauing der nede.

5 kommentarer:

  1. Nydelige kopper og kannene nederst er så flotte!!
    Takk for sist forresten, så koselig å slå av en prat med deg ,))
    Skal selv i gang med gutterommene *phu* ett prosjekt i seg selv hi hi ;))
    Så synd med tv`n ;( Sånt er kjedelig da...
    Ha en superduper fin dag Ragnhild!!
    klemmer fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  2. Haha, det er bare å brette opp armene og skride til verket.
    det har vel gått to år siden jeg gav opp arbeidsrommet mitt, sukk. Resultatet er at jeg bruker det rommet i huset som blir minst brukt, stua. Jeg har nemlig nektet å ha tv der......for jeg synes ikke vi skal se på tv når vi har gjester......Det kjedelige er jo at jeg da ikke har noe å følge med på når jeg sitter å jobber.

    SvarSlett
  3. Hei!

    Så koselig at du la igjen spor etter deg inne hos meg:) Synes porselenet du viser her er aldeles nydelig - likte spesielt godt teposefatet. SÅ sjarmerende:)

    Ha en fin søndagskveld videre!

    SvarSlett
  4. Hei på deg Walla!
    Tusen takkk for utrolig hyggelig kommentar på innlegget mitt som Nib hadde laget. Koselig å titte inn til deg også. Bor i Sandvika og har lenge hatt planer om å stikke inom butikken din i Asker men ikke fått tid enda dessverre. Men plutselig, en dag.... Nydelig servise du viser. Skulle veldig gjerne hat en slik sommerfuglkanne å servere te i :-))
    Vh Connie

    SvarSlett
  5. Nydelige krus, lykke til med ryddingen!

    SvarSlett