fredag 25. februar 2011

Maria Liliegren

Er ikke dette et eventyr i keramikk!
Jeg falt helt for disse skjønne skålene, koppene og kannene til Maria Liliegren.
Se den søte hippibobblen med surfebrett. Den befinner seg oppi en skål og i noen av koppene. Herlig:) Helt klart min favoritt. Og her er så mange morsomme og skjønne motiver at det er en favoritt for alle. Sommerfugler, marihøner, roser, engler, mamma og raketter. Ja alle er forskjellige og alle har hver sine spesielle detaljer.

Min mann sto i butikken og studerte keramikken og sier så. Ja jeg kan godt drikke teen min i en slik kopp jeg. Lurer på hva han så oppi den. Der er jo 50-talls-pinupp damer i noen og det var vel heller de enn englene tenkte jeg:))

Alle har så klart skjønne roser på og skålene en liten gullstett.
Nå håper jeg bare at jeg blir invitert i bryllup ganske så snart, for da vet jeg hva jeg skal gi i gave.

Denne uken har det vært vinterferie her i heimen. Vi dro på hytta på tirsdag og uken har bare fløyet. Men her er også mengder med snø. Så mye snø at det er håpløst komme seg ned til uthuset eller ned i kjelleren (som bare har uteinngang) der alle de gamle skattene er. Så jeg sitter stort sett inne og fyrer i peisen. Tenkte jeg skulle sy litt i går. Og stappet symaskin-kontakten inn i støpselet. Da startet symaskinen å sy i full fart. Og det mens jeg bare sto og så på. Det lå ikke noen murstein på pedalen. Da var det bare dra å ut kontakten, for symaskinen sydde jo ingenting. Den bare laget røyk og en forferdelig svilukt. Så det var det. Nå har jeg ikke symaskin på hytta lenger:( Og ikke skal jeg pusse noe mer opp her heller. Vi har kommet til at her må skikkelig drastiske tiltak til for å det fint. Halve hytta, altså påbygget må rives og bygges på nytt. Slik at vegger og gulv, vinduer og dører, kjøkken og bad og mye mer må bygges på nytt. Så da gidder jeg liksom ikke å klatte på maling her og der i håp om forbedring. Det blir som å pynte på en lort.
Heldigvis får vi familiebesøk i helgen. Det blir koslig. Og hadde det ikke vært for det så hadde jeg virkelig lengtet hjem. Der er jo kommet mange nye varer i butikken. To paller fra Bloomingville og jeg er så spent på de klærne. Jeg så de jo på messen så jeg vet jo at de er fine. Men har så lyst å prøve de. Nå står Ida i butikken og stryker og henger opp. De var blitt krøllete og snille Linda (klesdesigneren i nabobutikken) stiller med strykejern. Tusen takk. Flinke jenter altså. Klærne kom jo en uke før avtalt så klestativet står fortsatt hjemme i karporten min. Og det er bare så mye jeg har lyst hjem å gjøre. Ikke dama som liker å sitte foran peisen å tvinne tommeltotter dette her, skjønner du. Slappe av?? Gå på ski, sa du!! neeeeiiii, har ikke så veldig lyst til det, så skiene står hjemme i Asker de. Finner nok på noe her;)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ha en fantastisk helg da, kjære du som titter innom bloggen:)
Og tusen takk for alle kommentarer, er så glad for de.

6 kommentarer:

  1. Nydelig keramikk... vakkert mønster..og jeg likte blandingen av motivene..


    kos dere masse i helgen..her startet vinter ferien i dag... jeg skal jobbe...men får mange fridager allikevel..

    klemmer

    SvarSlett
  2. Hei!

    Så fantastiske små hærlige saker!

    Første gang jeg titter innom bloggen din, skal følge med på denne fremover, ja:)

    Klem

    SvarSlett
  3. Javisst, vakkert og spesielt på en ny måte ;)

    Artig du hilsa på søstra da, jeg hva verken fin veske , lange negler eller stiletthæler jeg da, hihi.

    kos dere!

    SvarSlett
  4. så søte ting.:-)

    Blir gøy med boken.:-) tror det blir variert og bra.:-) Gleder meg.) håper du også blir med.)

    En fin lørdag til deg.))

    SvarSlett
  5. Søtt og rått på en på en gang.
    Det kan jeg like.

    SvarSlett
  6. Jeg likte din kommentar til Liv og Lyst, se link: http://ljo-s.blogspot.com/2011/02/hva-er-det-med-jenter-og-kranser.html
    Og da måtte jeg jo sjekke innom din blogg. Jeg likte den og har satt meg som følger. Flott butikk du har, skulle ha likt og dratt dit, bare leit den er så langt unna.

    Selv har jeg vært så opptatt med oppussing, og andre gjøremål, at jeg ikke har fått skrevet så mye på bloggen min, men det kommer!

    Gleder meg til nye inspirerende inlegg fra deg!

    Med ønske om alt godt!
    -Ruth Johanna

    SvarSlett