søndag 26. september 2010

Snart Høstferie.

Her prøver vi å planlegge hva høstferien skal handle om. Egentlig burde vi være på hytta og kose oss foran peisen hele uken. Hele familien. Storkose oss og gjerne ha besøk av onkler, tanter og besteforeldre som det er så altfor lenge siden vi har sett. På dagen skulle vi gått tur i skogen, på fjellet og alle skulle med glede hjulpet til med høstonnen i hagen. Alle skulle ha lyst å tømme takrenner, bære inn krukker og kar og ikke minst hagemøbler. Luke alle beddene og plante sånn ca 200 løker.

Men hverken meg eller min kjære kan ta fri en hel uke. Nå er jeg så heldig og ha 2 kjekke og vedig flinke jenter ansatt i buikken + Gro innimellom. Så noen dager på hytta blir det på meg også. Må nok jobbe litt på pc'en, men jeg er hvertfall der.

Eldstejenta har allerede planlagt å ha med en venninne. Det er nok neppe for å tilby forsterkninger til hagearbeid og middagslaging. Det har vel heller med å gjøre at familien hennes ikke er helt på samme nivå. Vi fniser ikke rundt med ipod langt inne i ørene og er slettes ikke oppdatert på gutteplaneten til 16åringene. Nei de er utstyrt med pc og garantier for å følge med på face (kremt, for det er ikke jeg;)) og har tenkt å sove på dagen og være oppe og fnise om natten.

En annen ting som er begynt å plage meg mer og mer hver gang jeg er på hytta, er hyttas interiør. Dvs. interiøret er ikke så verst, det er det jo jeg som har valgt. Men gulvet, dørene, vinduene og ikke minst veggene, de har ikke jeg valgt. De er det mor og far som valgte for bestemor. Og det ble gjort på 70 og 80 tallet. Jeg kjenner jeg allerede er begynt å grue meg til å se igjen det grimme vegg til vegg teppet som befinner seg i stua og soverommet. Teakdørene har jeg begynt å male, i forsøk på å gjøre de litt mer nostalgiske og romantiske. Men det er og blir mislykket, og jeg blir bare lei meg. Husmorvinduene gjør meg frustrert og gulvbelegg, dusjkabinett, manglende kjøkkenbenk osv, osv. Ja alt dette gjør at jeg sliter litt med den kosen foran peisen.


Vi har hatt hytta i mange år nå, men har altså prioritert hagen. Nå bare må vi ta tak i alt inne. Nå har vi skiftet terrassedøren. Snekkerne gjorde jobben for et par uker siden og skyvedøren fra 80-tallet er nå skiftet ut med en dobbel dør med sprosser. Akkurat det gleder jeg meg til å se. Nå er den nye døren litt smalere enn den gamle. Det betyr at veggene i stua nå trenger en oppussing enda mer enn før. Nå kan det bare bli bedre;)


Jeg har vært i butikken i dag. Fotografert nye varer som kom før helgen. Og der, en liten gjest på besøk på disken. Jeg ble litt overrasket over å se denne lille krabaten oppi nellikbuketten. Hadde den kommet fra hagen hadde det vært greit, men den kommer jo fra Mester Grønn. Syns den var litt søt jeg, så den fikk være der.
¤¤¤¤¤¤¤¤
Alle bildene er av nye varer i Nettbutikken/butikken.
Ha en deilig uke alle sammen.
Klem:)

3 kommentarer:

  1. bedååårende bilder...
    ble helt hekstisk i skjorta her eg sitter, travelt..
    håper du kan unne deg noen dager fri..
    og du, varene ligger til tørk, sendes snart...
    klem,magny

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder. Håper du får deg noen dager fri. Kjenner meg så igjen i det du skriv om å ha hytte. Eg fikk ei hytte/hus av min far for snart 2 år siden og det er så mye som skulle vert gjort. Det siste vi har gjort er å male vegger og tak på et soverom (det var gulna panel), men gulvet har fremdeles grønt gulvbelegg !! ha ein fin dag. Klem.

    SvarSlett
  3. Vilka underbara krucifix du visar, jag lovar att höra av mig i god tid nästa gång jag åker, då måste vi se till att träffas, ha en skön kväll, kram VIOLA

    SvarSlett