tirsdag 8. juni 2010

Butikk info.

Jeg har fått tak i et gammelt stativ til innpakningspapir. Det er så fint med art deco design på jernsøylene. Jeg tittet på nye også, men de var så klart ikke i nærheten av å være vakkre.

Sånn så det ut da jeg kjøpte det. Litt flekker i treverket og litt slark i festene hadde det fått etter lang og tro tjeneste, i en butikk på Hønefoss. Nå er det ordnet med stramme muttere og skruer, også har jeg som dere ser, malt det hvitt. Planen var å beholde jernsøylene i den metallik grønne fargen. Men så ble det så feil kontrast til det hvite at jeg malte de også.

Jeg kommer til å satse på gråpapir. Dette mest forde at farget papir er veldig skadelig for naturen. Fargestoffene som papiret farges med inneholder mye giftstoffer og det er jo bare tull å tilføre naturen når det er unødvendig. Syns gråpapir med litt pynt er mye finere. Også passer det best til mitt konsept;)

Det har nå blitt en forsikelse i åpningen av butikken.

Det er noen håndverkere som ikke blir ferdige slik de antok. Jeg liker dette svært dårlig da jeg allerede har annonsert at vi har butikk i Asker. Jeg burde jo så klart ha tenkt at det kunne blir forsinkelser med håndtverkere inne i bildet. Men den tanken tenkte jeg altså ikke i det hele tatt. At det blir en gang iløpet av sommeren, det er nå helt sikkert. Og det er det enste jeg kan si nå.
Også får jeg smøre meg med tolmodighet og tenke på alle maleprosjektene som jeg nå rekker å få ferdige til åpningen.

15 kommentarer:

  1. Nydelig stativ. Og flott med gråpapir til. Miljøvennelig, forholdsvis billig og super dekorativt til det hvite synes jeg.

    Klemmer fra Lena

    SvarSlett
  2. Flott stativ og lykke til med butikkåpningen! Klem fra Hanna

    SvarSlett
  3. Nydelig, dette var lekkert..Og er ikke alltid lett å vite når håndverkere er ferdig, åpningen kommer jo uansett den, og det blir nok kjempe bra..klems

    SvarSlett
  4. Så flott et stativ, og at det er fra Høenfoss er jo gøy for det er jo jeg også. Kommer nok til å ta en tur over høgda når butikken din åpner.

    Lykke til

    SvarSlett
  5. Hei ragnhild
    så fint pakkestativ...det blir nok mye brukt i butikken. Så mange fine varer du har fått fra jeanne darc living.
    klem...Ellen

    SvarSlett
  6. Det der var litt av et papirstativ. Helt herlig.
    Det er jo fint med gråpapir syns jeg.
    Ha en flott kveld :)

    SvarSlett
  7. Jeg er så enig med deg, gråpapir er kjempedekorativt. En fin blonde rundt, et flott bilde, en blomst. Helt perfekt. Og det passer butikken din som hånd i hanske....
    Stativet ble rålekkert.
    Når jeg skal pakke inn julepresanger i år, kommer det KUN til å være gråpapir, tenker på naturen....
    Og jeg som har så mye scrappesaker, har masse å pynte med....
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  8. Så stilig stativ til pakke papiret da...

    det blir nok kjempekosleig å ha i butikken...

    Ønsker deg en fin uke o=)

    SvarSlett
  9. Hvilken fantastisk smuk butik og blog du har Ragnhild, her vil man være i timer... hvis tiden rakte!!

    Ønsker dig al held med projektet!

    Klem Helle

    SvarSlett
  10. Så fin den blev i vitt.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  11. Å for et lykketreff!Slike stativ er rett og slett miljøskapere synes jeg,-skulle gjerne hatt et selv også! Nei der var du virkelig knallheldig,og dette glir nok rett inn i stilen hos deg - lover veldig bra må vite:)
    Lykke til videre....gleder meg til bilder etterhvert :)

    SvarSlett
  12. Nydelig stativ!! Ble veldig flott hvitt også. Helt enig med deg i å bruke gråpapir - synes det er det fineste:o))
    Her er det bare å følge med, skjønner jeg:o)) Skal østover til sommeren og gjett om jeg skal finne denne butikken din, om den har åpnet da! Håper veldig på det:o)))
    Ønsker deg lykke til videre med butikkprosjektet og håper du får en flott onsdag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  13. What a lovely white pakpapier machine! It looks so nice in your shop I guess...

    Hugs,
    Annemiek (Holland)

    SvarSlett
  14. For et stativ!! Me like, me want... Et sånt kunne jeg tenkt meg hjemme, da har man det alltid for hånden og man slipper bulkete papir. Lykke til med butikkåpning.
    Siri Helén

    SvarSlett
  15. Åh, så utrolig kult stativ du har fått tak i!!! Jeg ELSKER gråpapir (selv om det er mere brunt enn grått...). Bra å tenke på miljøet også der man kan. Håper snekkerarbeidet går unna nå, så du kan få åpnet butikken din. Skjønner at det ikke er så lett å vente.

    SvarSlett