fredag 14. mai 2010

Den som var en durasellkanin.

Sofaen er på plass på spiserommet. Og her har jeg nå kost meg med Bolig+. Men Det var ikke noe særlig wow for min del denne gangen. Kanskje jeg forventer for mye?? Eller hva syns dere? Var Bolig+ like spennende denne gangen? Litt mer sjel syns jeg det var i Lev Landlig. Så da ble det litt kos. Uansett så er det veldig kos med sofaen der. På den nymalte kommoden så står nemlig Tv nr. 2 her i huset. Veldig sjelden alle 5 familiemedlemmer vil se samme program.



Hva er det med den katten?? Hun tror hun er en durasellkanin. Jeg har ikke trukket henne opp men løper gjør hun. Ut og inn. full fart over plenen så gresstustene fyker.
Hadde bare jeg vært en sånn durasellkanin, så hadde nok dette rommet vært litt mer ferdig. Skal ha en hylle på veggen og en Jeanne d'Arc gardin der. Puter i sofaen skal der også være så klart. Spisebordet skal males og det skal sys trekk til stolene. Kan noen trekke meg opp:O)

Det har vært en helt vidunderlig ettermiddag i dag. Minst 20 grader og veldig sommer.
Jeg har fått gjort litt i hagen. Plantet i noen av urnene og puslet litt her og der. Vannet har jeg også. Det er knusktørt og alt som spirer og gror trengte sårt vann. Egentlig så var nok det bare tull å gjøre. Tenk at værmeldingen sier regn i de neste 3 dagene. Ja faktisk på 17. mai også. Æsj. Også jeg som har sagt ja til å gå i barnetoget. Gledet meg til å gå igjennom Skaugum og vinke til Mette Marit. Også noen små prinser og prinsesser kanskje. Ikke alltid de står der på trappen når vi kommer. Klart de blir leie av å stå og vinke til det lange, lange toget. Men det er utrolig koselig og intimt. Toget går jo helt inn til trappen der de står. Så det er litt spesielt. Men jeg vil ikke ha regn. Eller snø. I fjor så snødde det faktisk når barnetoget gikk. Da var det mange som var iskalde. Jeg får krysse fingrer og tær, eller kanskje danse en soldans. Så blir det helt sikkert bra.



Ha en fantastisk helg og 17. mai. alle gode, skjønne, som titter innom.

10 kommentarer:

  1. Takk og lov for at vi ikke er Duracell kaniner - det er toppen av lykke å legge seg i badekaret helt utslitt etter en dag i hagen ;-)

    SvarSlett
  2. Hei.
    Vil bare ønske deg og din en riktig flott 17.mai helg.
    Så får vi håpe at værgudene er på vår side. Her i Sauda blåser det kald vind, så selv om solen er fremme så blir det ikke noen sommervarme..
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  3. Hæhæhæhæææ, ler meg ihjæl av det katte-springe-bildet, hover-cat!! :D
    Min pus får slike fauker av og til når verandadøra står åpen, da lyner hun ut og inn som en tulling! :P

    SvarSlett
  4. Så flott det så ut hos deg. Virkelig et trivelig rom. Så skjønt. Artig bilde av pusen også. Så flott du har stylet også. Jeg finner ikke alltid inspirasjon i Boligpluss, Levlandlig er mer for meg. :) Lantliv er også en svensk favoritt.

    SvarSlett
  5. HIhi, stilige friske vårkattebilder ;))) Her i huset er kattene vårkåte også og håper det snart smitter på oss andre ;)

    ha en fin fin helg walla!

    SvarSlett
  6. en fin 17.mai til deg også..håper på sol og blå himmel!!!
    klem Anne♥♥♥

    SvarSlett
  7. Herlig innlegg og utrolig morsomt bilde av katt i farta!♥ Ha en fin 17 mai!

    SvarSlett
  8. Hei Ragnhild. Jeg skal ogsa ta regndansen med jevne mellomrom frem til 17mai. Vil ikke ha regn! Hos oss står grillings på tapeten og det er dårlig stusselig i regnvær...

    Jeg må si meg enig med deg ang Bolig pluss. Har snakket med flere om det og det er mye likt frå måned til måned. Har liksom sett det før... Så det er ikke bare deg:)

    God helg klem fra meg.

    SvarSlett
  9. Heisann, tusen takk for kommentar hos meg..Jeg er så opptatt for tiden at blogging blir det heller lite med, men er nå innom å titter avogtil. Ska være med på utstilling neste helg, så malekosten og symaskinen går så det suser. Og bursdagsfeiring og 17 mai oppi det hele, hektisk...Du må ha eei flott helg, og en fin solrik 17 mai..Og herlig katt med masse energi, så koselig å se på dyra når våren er her, de blir som unger alle mann..kleems..

    SvarSlett
  10. For noen lekne katter!! Herlige livlige bilder!!
    Men du er nå så flink og driftig Ragnhild, helt nydelig gjør du stas på ting!!
    For ikke å snakke om butikken din - oioioi jeg drømmer om en sekk med penger...
    Deilig med finfint vær, men synd det blir vått på 17. mai hos dge! Kos deg det du kan min venn :))
    Ønsker deg en nydelig helg og finfin17.mai!!
    Klem Lokki

    SvarSlett