tirsdag 16. februar 2010

Grønt er skjønt! Og hvertfall nå. Jeg er så sugen på den skjønne grønne fargen at lykken var stor da jeg på en leiterunde, oppdaget det grønne settet inne i et av skapene mine. Herlig, herlig. Så kjekt å også ha noe fint inne i skapene som det er en stor glede å ta fram.

Muggen og glassene er sikkert mye over 100 år og helt klart håndblåst og håndmalte. Litt ujamne og skeive, og arv etter oldemor. Får meg til å tenke på sommer og liljekonvall. Også var det noe av det vakreste jeg syns vi hadde i skapet da jeg var lita. Lurte på hvorfor vi aldri brukte det. Husker jeg maste meg til å drikke brus i glassene.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤
takke for alle de skjønne kommentarene dere legger igjen. Jeg klarer ikke å kommentert tilbake til alle sammen sånn med en gang. Men jeg jobber med saken, for det er jo det jeg gjerne vil.
Ha en skjønn tirsdagskveld alle sammen.

18 kommentarer:

  1. Hej Ragnhild, vilka underbara gammla glas du har, de får du vara riktigt rädd om. Tänk hur det var förr, det finaste skulle ju inte användas utan bara stå och damma i ett skåp, konstigt.
    Du undrade om jag sålde mina ägg till butiker , jag skulle gärna sälja till dig men jag hinner tyvärr inte med det, min tid räcker inte till, hoppas du förstår.
    Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  2. Så fine disse var. Sikkelig sprek farge! Noe vi trenger nå. Det er jo ekstra morro å vise frem dette når det hørere litt historie med:) God kveld.

    SvarSlett
  3. Så flott sett du har arvet. Håper vi snart får se litt grønnfarge utendørs også, jeg begynner å bli litt lei av alt det hvite...

    Klem Siddsmamma

    SvarSlett
  4. Mamma har slike i blankt glas, med rosa og kvite detaljar! Eg lurte også på kvifor dei berre skulle vere til pynt før i tida? ;) No er eg livredd for at dei skal knuse!!!

    Vakkert! Minner om vår!

    Ha ein flott kveld!
    God klem Elin :)

    SvarSlett
  5. LOVE THOSE GLASSES!
    TAKE CARE,
    ROSA

    SvarSlett
  6. Nydelige glass!!
    Skjønt med liljekonvallene på:))
    Får meg til å lengte enda mer til vår og sommer:))
    Ha en fin kveld, og hils dine!
    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Nydelige.. Regner du gjør som din mor... Eller tør du bruke dem !
    Jeg hadde ikke tatt risken på at noe skulle skje.
    hilsen anita s

    SvarSlett
  8. Hei Ragnhild…
    Så herlige de grønne glassene dine er, virkelig skjønn… med nydelige detaljer ♥ nydelig også buketten du fikk til morsdagen i det forrige innlegget… Ønsker deg en fortsatt flott kveld videre. Klem fra Mette

    SvarSlett
  9. For et nydelig sett!! Skjønner godt du vil ta vare på disse!! Helt spesielle var de:o)))
    Ønsker deg en flott kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. hei
    å så heldig du var som hadde disse glass i skap,såå vakre,ja nydelig farge det er,pass godt på dem.
    hyggelig du ville være med på utlodning,lykke til.
    ønsker deg en god kveld,
    frustrerte fruer nå.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. Nydelige liljekongvalglass Ragnhild......vakkert.
    God uke til deg!
    Klem....Ellen

    SvarSlett
  12. Så heldig du er som kan gå på skattejakt i dine egne skap!
    Det var et lekkert sett, har aldri sett noe sånt før, lurer på hvor det kan komme fra..
    Klem,M

    SvarSlett
  13. Hei Ragnhild. Så utroli vakre glass, med en historie bak.. det er ekstra morsomt da.
    Liker så godt de porselen skjærefjølene dine.. Skulle ønske jeg hadde noen slike:)
    Klem Ingunn

    SvarSlett
  14. Åhh så nydelige de var og for en farge !!! Blir glad av å se på dem :))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  15. Så sjarmerende og skjønne de var!

    Sender deg straks en mail.

    Klem fra Maia

    SvarSlett
  16. Flotte glass :) Fristende den flotte baljen her under med masse flotte blomster i :) skulle gjerne hatt det sånn her og :) Har ein balje liggande, som skal få vise nytten sin til sommeren ;-) Godklem

    SvarSlett
  17. Så nydelige glass og mugge... Moro når gamle ting har en historie bak seg og gode minner..

    Klem Kerstin

    SvarSlett