søndag 18. oktober 2009

Brudekjolen til pynt.

Når vi skulle pusse opp soverommet så var det en ting jeg var sikker på at skulle være der. Brudekjolen min. Men først så måtte jeg ha minstejentas barneseng der kjolen skulle stå. Derfor har jeg ikke fått den ut av skapet og på plass før i dag.

Bestemor sin gamle speilkommode står også på soverommet mitt. Og der har jeg samlingen med gamle lysestaker. Messing er jo ikke så trendy, men jeg samler likevel på lysestaker fra 1800 tallet. Ser alltid etter det på loppemarkedene. Nå er jo messing så upopulært at jeg finner staker fra 17/1800 tallet iblant alle kopiene fra nyere dato. Jeg ser fort om den er gammel eller ikke. Finner jeg en gammel så får jeg litt hjertebank og blir overlykkelig for å den for 20,- kroner.


Brudekjolen er 5 år gammel nå og jeg kunne nok aldri funnet en som jeg hadde likt bedre. Den var helt slik som jeg hadde sett for meg. Og det var aldri aktuelt å selge den. Nei, den skulle jeg ha på soverommet. Prøvedukken er fra studietiden min ved Esmod. Kunne nok hatt en finere, eller jeg kunne malt den. Men det kan jo hende at designeren i meg begynner å jobbe og da er det jo greit at dukken, eller figurinnen som den heter, er brukbar.

Vi har hatt en helt vidunderlig helg med herlig vær. Loppemarked, pusling i hagen og ryddet på lageret mitt.
Nå er det ny uke og nye ting skal skje.
Jeg har flere jubileer som skal tas tak i. Det blir det selfølgelig konkurranser og gode tilbud av, så følg med.
Tusen takk for alle deres gode kommentarer og tilbakemeldinger både her på bloggen på mail og i butikken. Det varmer og det gjør det å jobbe med butikk så kjekt. Love you all:)

35 kommentarer:

  1. Så vakkert! Det var en flott farge på speilkommoden, og ekstra koselig at det er et arvestykke. Nydelig brudekjole du har, og den bør absolutt være fremme.
    Takk for hyggelig hilsen.
    Ha en fin kveld videre, klem :)

    SvarSlett
  2. Så lekker brudekjole! Og flott soverom! Jeg synes de gamle messingstakene er flotte, selvom messing er litt ut nå. Godt du ikke sprayer disse flotte antikvitetene :)

    Ønsker deg en fin ukestart. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  3. Oh, vilken otroligt vacker klänning!! Önskar att jag kängt mig lika nöjd med min...men jag lyckade liksom aldrig få bukt med min mage =) Men bröllopet var underbart ändå, och det är ju huvudsaken. Kram Mia

    SvarSlett
  4. så nydelig en brudekjole,smart å la den stå til pynt,ikke noe kan pynte mer enn minner om en av den største dagen i ens liv,
    syntes messing er flott da,heldig du som finner gamle
    ha en hyggelig kveld.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. For en vakker brudekjole!! Og speilkommoden... Sukk... Breathtaking! :)

    SvarSlett
  6. Å for en nydelig brudekjole...så fint å ha den på pynt! Og den kommoden var jo bare så sjarmerende, og fargen ...sukk..helt i min smak.

    Jeg har og mange messinglysestaker. Står ikke så mye fremme til hverdags, men henter dem frem til jul...da står de og skinner rundt omkring:))

    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Å... såååå nydelig brudekjole. Fint at du har den fremme, er jo synd å legge dette i et skap..
    Ha en fin kveld, klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Hei, Ragnhild.
    Kjolen er helt vidunderlig vakker. Jeg hr også min hengende nede i kjelleren. Har store planer om å ha den på pynt om noen år. Akkurat nå er det ikke plass, men det kommer det kommer :)

    Speilkommoden din er også nydelig. Må jo være kjempe koselig å våkne opp på det soverommet :)

    Ha en fortsatt fin søndagskveld.

    Klemmer Line

    SvarSlett
  9. HEi !!
    For en lekker brudekjole du har da !!!!!
    Og så koselig å la den stå fremme på soverommet.
    Soverommet ditt er lekkert, den gamle kommoden var jo bare prikken over I'en. Og du er så flink å sette ting sammen. (kanskje det er derfor du driver med interiør, dahh -ler)
    Ha ei flott uke.
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  10. Ååå...et vakkert rom med en nydelig brudekjole! jeg drømmer om å ha min til pynt jeg også, men lider av litt plassmangel :(

    Ha en fin kveld!
    Hilsen Fru K

    SvarSlett
  11. vakkert rom, og en helt nydelig kjole, kan du ikke ta litt flere detaljbilder av den da? ble forelska jeg :D

    SvarSlett
  12. Nydelig brudekjole (jeg elsket detaljene), nydelig rom og nydelig speilkommode. Bildene i dag var en ren nytelse, takk !

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  13. Å så flott å bruke brudekjolen som pynt på denne måten, virkelig dekorativt.
    Her har vi også vært på loppemarked, men det var triste saker gitt, jeg fant INGENTING og jeg som hadde virkelig de store forventningene. Men den gang ei.
    Men du, jeg har et lite spørsmål til deg jeg. Jeg er på utkikk etter noen ørsmå knotter og jeg ser du har noen i nettbutikken. Porselensknott, liten, varenr. kn21. Jeg lurte på hva størrelsen er på disse jeg? Skal nemlig lage meg et lite flueskap og da trenger jeg små knotter.
    En annen ting. Jeg kjøpte flotte fil de fer-knagger av deg for en liten stund siden, de i sink.Nå ser jeg at de er utsolgt, så jeg lurer på om du får inn igjen av disse. Skulle nemlig ha hatt flere skjønner du.
    Klems....

    SvarSlett
  14. Åhh så nydelig brudekjole du har :)) Vakker.. Og nydelig med den til pynt på soverommet :)
    Kommoden din var lekker og hadde en herlig farge :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  15. Hei,Ragnhild.For en nydelig brudekjole. Er sikker på at du var en vakker brud.Speilkommoden er et nydelig arvestykke.Pt.står messinglysestakene i skapet,noen er arvet og veldig gamle.De blir aldri sprayet.Om noen år er de sikkert moderne igjen,slik er det med trendene.Klem

    SvarSlett
  16. For en vakker brudekjole, rett og slett dånevakker! Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan håret og buketten din var den dagen....kan du ikke legge ut et bilde da er du snill :)

    Nydelig farge på kommoden...

    Ønsker deg en flott ny uke Ragnhild,
    varm klem

    SvarSlett
  17. Jeg skulle hatt 4 stykker til av fil de fer-krokene og størrelsen på de andre knottene passet perfekt. Der skulle jeg forresten hatt bestilt 2 stykker. Men det er ikke mulig at du får sendt de to små knottene som vanlig brev slik at portoen ikke blir så høy? Jeg regner med at vekta ikke er så mye på de to.....?

    SvarSlett
  18. Dette var et flott innlegg. Jeg elsker vakre brudekjoler, og... de bør stå fremme: )

    Jeg har min mors gamle brudekjole på soverommet.

    Jeg likte så godt at du hadde award fri sone: )

    SvarSlett
  19. Du må ha vært en utrolig vakker brud, tenker på kombinasjonen personlighet og kjole ;-) Å ha den som dekorasjon er liksom prikken over i'en på soverommet deres. Det kommer nok aldri noen prøvedokke ikledd brudekjole her i gården, men det er kun fordi kjolen min er/var helt Nils ;-)

    SvarSlett
  20. Hei Ragnhild!
    Så godt den vakre brudekjolen din passet inn på soverommet!!!
    Er litt som deg...elsker messing!!!
    Syns prøvedukken din er fin jeg:)
    Tenk at det snart er 1 år siden du startet butikken..så fort tiden går!!! I går var vi på kjekk samling hos svigers sammen med siddisene, lenge siden vi har sett dem! Ha en fin ukestart! Nattaklem fra Anita

    SvarSlett
  21. Ser man det... Vakkert, Ragnhild!!! Klem fra Gro

    SvarSlett
  22. Så vakker brudekjole din var... koselig å ha den fremme og bli minnet om den store dagen..


    Speilkommoden din var kjempefin..
    Og samlingen med messing lysestaker... Mine messing lysestaker er samlet i en eske.. kommer ikke ti9l å kaste de...har noen kammerstaker ..som jeg er veldig glad i...

    Ønsker deg en fin uke..'Klem Kerstin

    SvarSlett
  23. Nydelig brudekjole og speilkommode gjør soverommet ditt sjarmerende og flott. Ha ein god dag.

    SvarSlett
  24. For en utrolig vakker brudekjole! Jeg har aldri sett noe lignende før. Har du fått den spesialdesignet? Jeg blir litt nysgjerrig på når du giftet deg siden den ikke selv sier noe tydelig om tid. Egentlig skulle man tro du hadde giftet deg i går, for den er litt sånn vintage (som trenden er nå).

    SvarSlett
  25. Nydelig en brudekjole! Passet godt der på dukken på soverommet.
    Ønsker deg en fin mandag og ny uke
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  26. Ja den tenker jeg du var fin i...helt nydelig....
    og den skjønne speilkommoden din...drøm....drøm...
    ha en flott dag
    klemmer

    SvarSlett
  27. Måste få säga att det var nog den snyggaste brudklänning jag sett !!!!!
    Helt fantastisk, helt i min smak !
    Skåpet i sovrummet är ju oxå vackert som en saga.
    Ha det gott.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  28. Wow, nå ble jeg sjalu. For et nydelig rom. Veldig koselig blogg, og likte godt webshopen. Blir nok en liten bestilling derfra!

    Hilsen Inger Lise:)

    SvarSlett
  29. Å himmel så vakker!!!!!
    Nyyydelig!
    Og figurinnen var da herlig i sin farge den :D
    Kjempeflott soverom du har :D

    SvarSlett
  30. Så vakkert et soverom du har da!!! Og den flotte speilkommoden....

    Selv må jeg innrømme at jeg ikke ser forskjell på en lysestake fra 80-tallet og en fra 1800-tallet så det er godt mulig å gjøre noen kupp i sjappa mi og ;) men det er slik det skal være, en må ikke kunne alt! Men jer er ekspert på rustne duppedingser da;) Hihi

    ha en flott høst uke der nede!

    SvarSlett
  31. Du ser ut til å ha et vakkert soverom!

    SvarSlett
  32. Ååå for en nydelig kjole, Og så lurt å ha den fremme slik istedet for å gjemme den i et skap.
    Den kommoden er bare lekker. Og så koselig når det er noe som har vært i familien ei stund.
    Hvordan ser du at messingstakene er så gamle?
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett