fredag 29. mai 2009

God helg:)

I et skap, bak glassdørene står en fløtehvit mugge fra Figgjo. Men det er de gamle fatene jeg svermer mest for. Gjennombrutt blondekant skjeve og krakelerte. Me Loooove...


Etter en lang og innholdsrik dag, sitter jeg nå foran TV, med laptoppen på fanget. Tenker på den fine turen sammen med 4. klasse i dag. Vi har vært i sølvgruvene på Kongsberg. Jeg er veldig glad jeg ikke var gruvearbeider eller hest i de gruvene for 2-300 år siden. Derimot er jeg glad i de små mokkaskjeene jeg har arvet. Kanskje kommer sølvet fra Kongsberg?

Jeg er også glad for en fantastisk værmelding for helgen, og ønsker dere alle en skjønn pinsehelg.

22 kommentarer:

  1. Önskar dig oxå en alldeles fantastisk helg !
    Så vackra romantiska fat, förstår att du tycker om dom.
    Fredagsklem från Åsa

    SvarSlett
  2. Hei Ragnhild!
    Veldig fine fat du viser her! Syns jeg ser den minsta snuppo di med syrinene hun så ivrig ville gi deg. Ja hun vet godt hva som gleder sin mor!
    Ønsker dere Alle en fin Pinsehelg og kos dere i finværet!!!
    Klem fra oss i Ølen.

    SvarSlett
  3. Ja da gjør vi akkurat det samme vi...sitter og slapper av i sofaen..med laptoppen på fanget her også...
    Muggen og fatene var bare så skjønne...Nydelig blonde kant...

    Ja nå er det helg...og den skal nytes .....i daybeden på terassen..ikke mange gjøremål på listen hos meg i helgen =)

    Kos deg masse...
    God helg=)
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. Vakre fat :)
    Nei gruvearbeider er jeg glad jeg ikke er... Må ha vært en farefull og strevsom jobb!

    Pinseværet skal nytes :) God helg!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  5. Hei,Ragnhild.Da gjør vi det samme.Det er deilig å slappe av i sofaen på fredag kveld.Serviset er nydelig.Ønsker deg en fin pinse med masse sol.

    SvarSlett
  6. Jeg likte godt både seviset og skjeene, og ikke minst måten du har tatt bildene på. God fotograf.
    Søtt og rørende innlegg om mamma, fireåringen og syrenen. God pinse til deg fra Margit.

    SvarSlett
  7. men... tenk på hvor hyggelig de hadde fått det i gruvene hvis du hadde vært der å pyntet og stæsjet litt for dem da ?!

    God pinse til deg !

    SvarSlett
  8. Hei!!
    Så nydelige ting du viser:o)
    Liker så godt slike "lubne" mugger og er stadig på jakt!!

    ha en fin pinsehelg:o)

    SvarSlett
  9. En riktig god langhelg til deg også. Må solen skinne over oss alle :o)

    Klem

    SvarSlett
  10. NYDELIGE fat!!!

    Nyt pinsen,
    snart skal vi treffes-
    gleder meg :o)

    Klemmer,
    Vibeke.

    SvarSlett
  11. For et nydelig servise:))
    Ønsker deg ei flott pinsehelg,klem:))

    SvarSlett
  12. Nyt sol og godt vær i pinsehelga. Ønsker deg en riktig goood helg.

    SvarSlett
  13. Kjempefine fat, men jeg likte også fasongen på muggen!
    Kommer du over en likedan, må du si fra!!
    Jeg får også mengder med blomster fra prinsessene for tiden! Kjempekoselig!
    (jeg burde være flinkere til å ta bilder av bukettene....!)

    God helg!!

    SvarSlett
  14. Så nydelige fat!!
    Jeg har kikket i nettbutikken din igjen......mye fint....
    Holder på å pusse opp litt her og der, så pynt og pø må vente...
    Ha en fin helg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. Hei Ragnhild,
    jeg har noe til deg på siden min,
    klem fra meg!

    SvarSlett
  16. Ps.
    Stakk av med bilde til nettbutikken til på venstre side av bloggen min..
    Det er vel o.k. at jeg linker der?
    klem

    SvarSlett
  17. Kjempesøte fat og mugge - og så kjekt å ha arvet skjeer ! Jeg ønsker meg også sølv , og skal se etter neste gang jeg er på loppemarked ! :)
    Takk for hyggelig kommentar hos meg - ønsker deg en fin pinsehelg !

    klem fra Liv Elin

    SvarSlett
  18. Mh, skjønner jeg godt, utrolig vakkert fat! :D

    SvarSlett
  19. Hej vännen!

    Härligt porslin..och underbar kanna!

    Jättefina skedar också, jag var på loppis odag och letade efter vackra gamla bestik, men hittade inga.

    Kram
    Mia

    SvarSlett
  20. Hei igjen,
    Jeg liker butikken din veldig godt.
    Jeg er i en transformasjonsfase akkurat nå, mye skal ut og nytt skal inn...og det skal pusses opp....derfor må jeg ta nettshoppingen når jeg har kommet så langt..
    Ha en fin pinsehelg videre, klem fra meg

    SvarSlett
  21. Skjønt service!!!

    God pinsehelg fra Maia

    SvarSlett