lørdag 4. april 2009

På hytta

Da har endelig påskeferien startet. Vi har tilbrakt hele dagen i bilden, og forflyttet oss fra øst til vest. Alltid deilig å komme på hytta. Og det var jo som å komme til et annet land da vi trillet nedover Suldal i opp til 16 varmegrader. Vi måtte altså rulle ned bilvinduene og virkelig kjenne på den varme luften. Det luktet hevd (gjødsel) og markene var grønne.
Når vi kommer fram på hytta må jeg alltid gå en runde i hagen for å sjekke tilstanden til alle plantene. Storknebb, Pioner, Iris og Riddersporer var godt i gang. Snøklokker og krokus står i blomst. Men så kom jeg til mitt vidunderlige hagehus. Og der var gulvet som tidligere var av grus nå forvandlet til jord og sørpe. Det er blitt bygget en vei, bort til et kraftanlegg, langs med gjæret vårt. Og den veien har de lagt litt for høyt, og laget demning, slik at nedre del av hagen blir baseng ved minste regnskyll. Sukk... Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt og lei meg. Men min mann er skikkelig gira og kommer atter en gang til å bruke ferien til tlf.-samtaler med veibygger osv.

Nok om sånne kjedelige ting. Det er uansett deilig å være her og kjenne at tempoet avtar. Jeg oppdaget et bruktsalg-skilt på fjellet og fikk overtalt mannen om å svinge inn og stoppe. Et pitte lite tømmerhus langt oppe i en li var fyllt med gamle skatter. Det var litt dyrt der, så jeg handlet ikke så mye. Men litt ble det nå. Så da har jeg noe å legge ut for salg i ferien. Jeg har også påsketilbud på noen varer, så ta en titt. Nettbutikken tar ikke ferie.


Bildene er av tallerkenhyllen min på hytta og et gammelt servise jeg fant i kjelleren. Det er Villeroy&Boch, Wallerfangen. Sausnebbet er en favoritt.

Ønsker dere alle en fortsatt god palmehelg.

15 kommentarer:

  1. så herlige bilder -
    kos dere masse på hytta..
    og ha en fin palmehelg!

    moaklem

    SvarSlett
  2. Herlige bilder hos deg... tallerkenhylla med tallerkene var nydelig...Deilig å komme til varme ..her er det meldt regn i morgen.. får nyte dagen inne.
    Kos deg kjempe masse i påsken... nyt dagenePåske klem Kerstin

    SvarSlett
  3. Kjempe flott bilder,å en fin blogg å titte innom..
    Kos dæ masse på hytta,og ha en god påske!:)
    Klem C.

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild. Herlig at ferien har startet! Min starter mandag - da reiser vi til Frankrike - og skal bare kose oss i over to uker!
    Ha en riktig god påske og nyt livet!

    SvarSlett
  5. ohhh tack för din varma hälsning, vad glad jag ble att hitta hit med! vilka vackra ting du har i din talrikshylla, ljuvligt!

    varmkram lotten

    SvarSlett
  6. SÅ kjekt å bare finne et så fint servise i kjelleren! Jeg vil også ha en slik kjeller! God påske!

    SvarSlett
  7. Hei du heldige jente som koser deg på hyttetur! Skulle ønske det var meg som hadde et sånt sted å feriere på. Høres så koselig ut å komme til sin egen hytte! Klart dere måtte stoppe når sånne skilt dukker opp...vi må jo benytte enhver mulighet for en liten skattejakt..hi.hi

    Fine bilder fra hytten din...og skjønne ting du fant:) Må ha vært rart for deg å komme fra vinter til vår..men sikkert herlig ja.

    I dag regner det hos meg,...men det er meldt fine dager i uken som kommer. Da blir det hagepåske her, og nyte de små spirene som spretter frem:) Blir det ekstra fint blir det kanskje en liten båttur.

    Kos deg masse på ferien din, og ha en riktig god påske! Klem

    SvarSlett
  8. kjempefine bilder av
    utrolig mange flotte ting.
    Ha en finfin søndag.

    SvarSlett
  9. Så många vackra saker ni hade där !
    Tallrikshyllan jättefin ! och allting annat oxå !
    Och sen verkar ni ha ett underbart väder, så HÄRLIGT !!
    Mys och må så gott !
    Klem Åsa

    SvarSlett
  10. Goooooooooooood pååååååskeee! :D

    SvarSlett
  11. Som liten var vi alltid på hytta i påsken. I år blir vi for det meste hjemme man tar nok en liten hyttetur. Deilig å se vårtegnene komme fram i hagen. Men ikke store gjørmedammer da.... Dumme "veiarbeidere". Gjør det beste ut av det og nyyyyt påsken. Nå skal jeg ta en titt på nnettbutikken. Hade:)

    SvarSlett
  12. Hei Ragnhild
    Takk for hyggelig kommentar, håper du fant en kurv du kunne sette knott på, på loppemarked....hvis ikke kommer det jo flere markeder utover våren. Hyggelig å reise til hytta i påsken, du må kose deg der og slappe godt av.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  13. Huff,, så trasig med hagehuset ditt.. ikke så artig å komme frem å oppdage at man har arbeid i vente når man helst trenger å slappe av;((

    Håper i allefall at dere får en deilig påske på hytta...

    Hilsen Bea i Danmark

    SvarSlett
  14. Hei!
    Takk for mange koselige besøk i bloggen min. =) Veldig hyggelig.

    Så fin og inspirerende blogg du har! Mange gode ideer. Det liker vi! =)

    Nyt påska.
    Her har jeg sittet i solveggen store deler av dagen. Og det eeeeeeeeeer så deilig! =) Mmmmm.... etter en lang vinter, gjør det så godt med en stor porsjon sol!

    Natti-natt, Kathrin.

    SvarSlett
  15. Takk for påskehilsen!:)

    Riktig god påske og kos deg masse på hytta!:)

    Mye fint og se på her, så titter nok innom snart igjen!:)

    SvarSlett