onsdag 8. april 2009

Oppussing

Inn denne døren er et soverom. Det er "oppe på lemmen" som bestemor kalte det. Med andre ord, i andre etasje. Og der inne driver vi og pusser opp.
Nå har mannen revet ned all pappen som var på veggene. Jeg er egentlig litt glad i pappvegger, men her var den ødelagt av en vannlekkasje ved pipa. Nå har hytta fått nytt tak og vannlekkasjer hører fortiden til. Under pappen kom de gamle panelveggene fram. Jeg trodde det kom til å bli for trekkfullt, men når jeg ser at de er malte og at betemor og bestefar har hatt det slik da huset var nybygd, så tenker jeg at det er bra nok for oss også. Rommet blir jo bare bebodd om sommeren og en og annen jul og vinterferie. Så da beholder vi den rustikke panelet og bare maler.


Denne grønnfargen er jo egentlig veldig fin og nostalgisk, men jeg tror jeg kommer til å male hvitt. Tømmerveggene har ikke vært pappa, de har de tapetsert rett på. Så jeg må ta jobben med å pirke, gnikke og skrape bort tapetrestene.

Den gamle hjemmesnikkra døra, og det fine dørhåndtaket skal selfølgelig være der. Tror ikke jeg kommer til å male den en gang. Det er noe spesielt med den gamle gjennomsiktige og blanke malingen. Vi blir nok ikke ferdige i påsken. For mye fint vær. Skal jo være glad for det. Glade barn hjem fra alpintbakken er jo hva vi vil ha i påsken.

6 kommentarer:

  1. Så sjarmerende dør!!
    Det kommer sikkert til å bli kjempe fint når det er ferdig der oppe. Så gøy!

    Hilsen Ljo

    SvarSlett
  2. Syns ditt håndtak var mye finere, jeg da....!
    Rekner med at du ikke har sånne over hele hytta.

    Mine er kjøpt på Monter Lønseth i Molde.

    SvarSlett
  3. Wow for en vakker dør... nydelig kjekt du vil beholde den... Og grønnfargen var bare så fin...Blir bare mer og mer glad i denne fargen...
    Så bra du tar vare på det gamle panelet..er en egen sjarm det O=)

    Kos dere videre med oppussingen Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. Så fin dør og dørhåndtak:))
    Morsomt at panelet er i såppas i stand at dere kan ta vare på det.

    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett
  5. Hejsan Vännen!
    Ville bara kika in och önska dig en riktigt fin påsk! KRAM Petra

    SvarSlett