torsdag 5. mars 2009

Hjerter

Jeg har jobbet litt med blonder, broderier og håndarbeid. Sydd, klippet og strøket.
Hjertene er lagt ut for salg i nettbutikken.
Det er gjenbruk av gamle tekstiler, så her blir ingen like. Og akkurat det er det kjekkeste jeg vet. Lage noe nytt hver gang. Litt mye jobb blir det når hvert produkt må fotograferes og tekstes, men jeg må dyrke kreativiteten min. Kan ikke bare tenke på hva som lønner seg.

Mitt hjerte lengter etter vår. Jeg lengter til byen jeg en gang bodde i; Stavanger. Der er det vår og snøklokker og grønt gress. Her i Asker er det grått, vått og snø, snø, snø. Det snør ikke, men snøen ligger som et metertykt teppe over alt. Og helt opp til takskjegget på skyggesiden av huset. Det er forde mannen var og måket snøen av taket i går. Terrassedøren som var skikkelig trang å opp ble nå like lett som den pleier å være. Så den snøen på taket tynger mer en man tror. Ikke fare for at vårt solide hus vil knekke sammen. Men med litt regn oppi all den snøen kan tyngden gi skeivheter og sprekker. Så det var jo godt å den ned.
Når jeg leser på blogger om den spirende våren i hagene rundt om i landet, så skulle en ikke tro vi bodde i samme land. Bare noen små time i bilden så ser plutselig alt anderledes ut.
Om det er vinter eller vår der du er, så må du ha en superduper torsdag.

22 kommentarer:

  1. Hærremin så flink du er,de hjertene var jo bare nydelige !!! Stum av beundring,jeg !!

    SvarSlett
  2. Så utolig vakre hjerter du har laget... Du er så flink....ja sant det er deiig å bruke sin kreativitet... Det gjør en godt!
    Håper våren kommer snart til dere også...her er det deilig vårvær i dag..
    Vårklemmer Kerstin

    SvarSlett
  3. De hjertene du har laget var virkelig fine!
    Snø,snø og atter snø her også...Men det er tross alt mars, så det hjelper på.

    SvarSlett
  4. Nyyydelig ! Du gir masse inspirasjon til oss andre :-)

    Ha en strålende torsdag :-)

    SvarSlett
  5. Noe så søtt og lekkert!!
    Jett om de skal huskes, for lutselig du er man jo så opperådd for den spesielle gaven, den som ingen andre har :-)))

    Rent overasket jeg hvor flink du er med nål og trå. Fatter ikke at det er mulig, men det er vel fordi jeg selv har problemer med en liten knapp..

    Vårklem herfra

    SvarSlett
  6. Vilka underbara hjärtan du bara gör...kan behöva dessa dager, det tar så lång tid tills det blir vår, så känns det nu, ena dagen är man glad och andra lite depp igen för då är vintern tillbaka...ha en skön kväll och hoppas din dag varit bra, klem VIOLA

    SvarSlett
  7. oioioi...de hjertene var jo bare nyyydelige...som du frister en stakkar!!:-)

    Klem randi

    SvarSlett
  8. Prøvde meg på hjerter i dag, og det er jammen ikke lett å få det fint..så disse var bare nydelige!

    SvarSlett
  9. Så nydelig og så vakre rammer,vinduer du ahr der bak...

    Flotte nøkler og under her, stilig bilde;)))

    SvarSlett
  10. For noen skjønne hjerter!!! Flinke deg...:-). Snø i bøtter og spann her og....ha god helg iallefall!! Klem fra Anette

    SvarSlett
  11. Så nydelige hjerter!!
    du er så flink og kreativ:o)

    Ha en fin kveld og helg snart....håper våren kommer til deg snart:o)

    SvarSlett
  12. Disse var helt fantastisk flotte, Ragnhild!
    Dette KAN du!!

    Klem!!

    SvarSlett
  13. Nydelige hjerter..Så fine blonder og stoffer..Jeg er stoffgal og elsker gamle blonder og stoff ;)
    Nå er Tilda stoffene på plass i butikken og jeg storkoser meg :)
    Ha ei fin helg!!
    Klem Anne ;)

    SvarSlett
  14. Fantastisk vakre hjerter! Du er flink!!

    SvarSlett
  15. Veldig fine hjerter, Flinka:-) Skal innom butikken din senere.
    Jeg bor også i Asker og kjenner meg igjen i det du sier om hvordan våren kommer forskjellig i landet vårt. Jeg gleder meg SÅ utrolig mye til snøen smelter vekk...
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  16. For noen utrolig nydelige hjerter Walla! Himmel så flotte de var. Nostalgi og vakkert håndverk er en nydelig kombinasjon. Du er dyktig!

    Ønsker deg en riktig koselig helg!
    Klem Aina

    SvarSlett
  17. Nydelig jardinier i innlegget ditt fra 28. februar da. Og kanskje det er lampen på bildet som henger over min spisestue ...?! Da har den i såfall vært via Sverige der jeg har kjøpt den:-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  18. Det var da noen utrolig lekre hjerter!! Wow - her må jeg ta en nærmere titt!

    SvarSlett
  19. Tuuusen takk for vinge tips Ragnhild ;0)Nå begynner det å ordne seg her, hva skulle en gjort uten denne bloggverdenen med gode venner som hjelper en...?

    God helg;)

    SvarSlett
  20. Hejsan, vet inte hur det fungerar men jag vet att en del skrivit att om man handlar under 200 kr så slipper man tull, stämmer det? Många skriver att det ändå är billigt att handla av mig för jag drar bot momsen på varorna och frakten...önskar dig en skön helg och så klart kan jag sända till Göteborg om du vill, bara du höra v dig, klem

    SvarSlett
  21. Så vidunderligt vackra hjärtan!!!
    Underbar blogg och ljuvliga bilder du visar!
    Klem
    Ann-Helen

    SvarSlett