tirsdag 17. februar 2009

Gammelt service og styling.

Det var deilig i Gøteborg. Der var jo ikke snø. Bare et par minusgrader var jo reine sommeren for oss. Solen varmet og vi gikk igjennom hele byen. Litt på leit etter bruktbutikker og mest på jakt etter klær. Det blir vel helst det når en er på bytur med 3 døtre. På søndagen besøkte jeg et stort "loppis" som de sier i Sverige. Vi kaller det bruktmarked. Loppemardet var det ikke. Ikke sånn som vi er vant med. En skole fullt med alt mulig som et musikk-korps har fått, for å tjene penger til musikken sin, og til å lage sine årlige loppemarkeder. Nei dette lignet mer bruktmarkedet på Sinsen og flere stykker jeg ofte besøker i Drammen. Prisene derimot var jo billigere enn hva våre brukthandlere operer med.



Jeg har fått tak et stort service. Det er et nydelig motiv på. Alle tallerknene og fatene har bilde av mor og barn eller to damer. Det er et veldig gammelt tungt og kraftig servise fra kanskje slutten av 1800 tallet, kanskje enda eldre. Og at det er så gammelt, bærer det jo også preg av. Her er litt missfarging og krakeleringer. Skikkelig shabby chic. Akkurat slik jeg liker. Men det er jo ikke noe jeg dekker bordet med (selv om det er fullt mulig). Så jeg beholder noen tallerkner selv, også legger jeg mesteparten ut for salg i nettbutikken.





Jeg syns det er morsomt å stasje ting og tang sammen med serviser i tallerkenhyllen min. Den har jeg jo vist før og dette blir sikkert ikke siste gang heller :0)
Nå skal jeg levere inn bilder til en annonse, og da må jeg jo style litt. Også tar jeg bilder, flytter på ting, tar flere bilder osv. Dermed ender jeg opp med altfor mange bilder, som alle er mer eller minder fine. Også har jeg store problemer med å velge det ene riktige bildet.



Nå har jeg endelig fått igjen fotoapparatet mitt. Det var ikke det samme å ta bilder med et vanlig digitalt kamera. Jeg ble ikke fornøyd og var bare frustrert. Siden alle bildene mine ligger på den ødelagte pc'en så betyr det jo all verden å mulighet til å ta nye bilder, å legge inn i den nye laptoppene min. I går hadde jeg hjelp fra "direkte support" her. Der ringer vi når vi har pc'problemer. Så kommer han hjem her og ordner og styrer. Vi hadde vært helt "lost" uten den hjelpen. Ikke er det dyrt heller, bare 400,- fast pris.

Ønsker alle mine herlige bloggere en fantasktisk uke.

11 kommentarer:

  1. gossssjameg...jøss så heldig du har vært nå!!! leter så veldig etter servos-deler i disse fargene...

    lucky you...!

    tenker det var hyggelig å komme bort til vårlige Gøteborg...
    stor klem, magny

    SvarSlett
  2. Flott servise! Jeg elsker Gøteborg og tar en tur i ny og ne, er jo ikke langt unna her vi bor. Syns strøket rundt Haga er så fint. Det Loppemarkedet, er det permanent eller? Og hvor ev.?
    Ønsker deg en fin uke : )

    SvarSlett
  3. Sååå fint det var hos deg :)
    Heldigris som har vært på loppis..det er noe av det kjekkeste jeg vet!!!
    Ha ei super uke!!!
    Klem Anne

    SvarSlett
  4. Ja svenskene er heldig der gitt, de prisene de opererer med.Moro sant??
    Vakker tallerkenhylle du har da, Likte måten du hadde stæsjet på=)
    Herlig å ha en helgetur kanjeg tenke meg jaO=)
    Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  5. Nydelig seviset, er du sikker på at du vil selge det? fint å høre at det ikke er snø i Gøteborg, jeg reiser til København for å besøke datteren min i neste uke.
    Lurer på hva Butik Sopfie har å by på....
    Du må ha en god uke.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  6. Så vakkert service.
    Tallerken hyllen din var kjempe fin!

    Du har en veldig fin blogg. Nå må jeg ta en tur inn i nettbutikken din.

    Nattaklem fra Shabby Charm

    SvarSlett
  7. Heia...
    Å takk for fine ord frå deg inne hos meg!Ja den "lille"guten vår er ein engel han:-))
    Å du verden så mykje fint du finner på loppis da..sukk!Eg bur sånn til eg at eg kjem meg ikkje på sånne plasser:o)Pc`n min er ikkje i orden nei,det er så kjedlegt!Set her med ein låne pc no som ikkje er heilt god,men det går på eit vis:o)
    Ja eg hadde så lyst til å følge bloggen din,den er super fin!!
    Du får ha ein fin dag!Håper oss "snakkast" da!:-)
    Klem!

    SvarSlett
  8. ja er spent eg også nå... godt du ser det samme "problemet" som meg...
    klemmer~~~

    SvarSlett
  9. Nydelig!!
    Gleder meg til sommeren,for da skal vi til Sverige på ferie:))
    Da blir det loppis for alle penga...
    Ha en nydelig dag:)

    SvarSlett
  10. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gøteborg er en koselig by. Så mange spennende funn du viser frem. Klem Siv

    SvarSlett
  11. Nå har jeg "snoket rundt" på bloggen din, og du har sannelig mye flott å vise fram!
    Det serviset du hadde kjøpt har jeg sansen for, det var nydelig!
    Du har en herlig blogg!
    Ha ei god helg!

    SvarSlett