torsdag 4. desember 2008

Se mitt kjøkken

Her er noen bilder fra kjøkkenet mitt. Det er ikke helt som forventet kanskje. Men jeg elsker kontraster. Det fremhever, også er jeg nokk litt dramatisk av meg.

Bak skyvedøren i enden av rommet er spiserommet vårt. Spisekroken på kjøkkenet er jo altfor liten. Vi er jo 5 og der er ofte middagsjester her.

Egentlig ville jeg hatt kjøkkenbenken foran viduet. Men det er gamle orginale vinduer som jeg ikke vil bytte ut. Og disse vinduene er doble. Innervinduene går innover og da er det vanskelig å ha noe foran.


Vi kjøpte huset i 2006. Det er bygget i 1957 og da kan du jo tenke det hvordan det såg ut før.
Egantilg så hadde vi lyst å beholde denne innredningen. Den tapeten hadde jo også vært en flott fondvegg. Men den var oppflusset i hjørnene, det var ikke plass til oppvaskmaskin, kjøkkenbenken var vanvittig lav og det luktet gammelt steikefett og fysj av meg.
Så da ble det ingen bønn. Den gamle måtte ut. Og jeg er engentlig veldig fornøyd og veldig glad i kjøkkenent mitt. Jeg har så mye feminine ting og tang rundt om kring så litt maskulinitet var flott. Og siden det er sort høyglans så virker de sorte flatene mer som speil. Det reflekterer lyset flott og virker ikke så mørkt som en skulle tro. Det er heller ikke oppstått noen skader i høyglansen og fingeravtrykk o.l. viser ikke. Lett å tørke over.

Kjøkkenet er fra Kvikk.


11 kommentarer:

  1. Kjempefint kjøkken! Det var så fint å se den gamle norema innredningen. ble helt nostalgisk. Vi hadde den i det gamle huset som vi rev. Malte dørene blå, byttet benkeplate og klarte oss med det i mange år. Synes de overskapene som skrår innover er så flotte og så får man plass til vanvittig mye i dem. Men nå har vi nytt kjøkken og det er nå noe helt annet da. :D

    SvarSlett
  2. Så utrolig nydelig er kjøkkenhjørnet ditt! Liker også helt kjøkken jeg! Likevel: Kjøkkenet var jo så stilig før. Er glad i gamle norske kjøkkenskaper fra 1950-tallet. ;-)

    Ha en fin dag! Pillepalle

    SvarSlett
  3. Nyyydelig kjøkken med mange flotte detaljer!!

    Klem Anette

    SvarSlett
  4. Jeg likte kjøkken ditt godt jeg. God plass var det også. Veldig praktisk med farger som ikke viser fingermerker. Jeg har selv hvitt kjøkken, men hos meg er det mer maskuline innslag i stuen. Syns også man må kunne ha litt kontraster. : )

    SvarSlett
  5. Så spesielt kjøkken du har. Men fint var det:)))

    SvarSlett
  6. Kjøkkenet er ikke til å kjenne igjen....dere har fått det så koselig.Spisekroken ser så hyggelig og innbydende ut.
    Fortsatt god advent...
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  7. Oj, det ble stor forandring ja! Fra det helt gammeldagse til helt nymotens :0) Og fint ble det!
    Hvis du har lyst og anledning ligger det en utfordring hos meg ;0)

    SvarSlett
  8. hej vad fint ert hus blivit...jag följer oxå vita Ranunkler...Kram LOtta titta gärna in och ge en kommentar

    SvarSlett
  9. Jeg er nærmest turkis av misunnelse !

    SvarSlett
  10. stilig.. blanda moderne å gjennbruk/retrto.. kjempefint!!
    Synes oggå som fler her at det gamle kjøkkenet åsså va stilig.. kunne hadd det i ei anna farge bare :P

    SvarSlett
  11. for et herli kjøkken å en fin blogg. Hit kommer jeg igjen:)

    SvarSlett