onsdag 17. desember 2008

I vår kjøpte jeg en oppstammet plante. Det var ikke noe merkelapp på den, og jeg gikk hele sommeren og lurte på hva det var. Krydder av et eller annet slag eller lavendel? Alle som var på besøk, kjente på de fløyelsmyke bladene og luktet på lukten. Men ingen var sikre. Også var det så rart at det ikke kom noen blomster på.

Når forsten kom, tenkte jeg det var best å få den inn. Tåler sikkert ikke den tøffe vinteren vi har her oppe i skauen tenkte jeg, så planten ble bært inn på soverommet mitt.


Som dere ser så har jeg rullegardin forand altandøren. Det er en helt vanlig, kjedelig rullegardin. For å gjøre den litt mer nostalgisk, gammledags tilpasset, så har jeg limt på en gammel kniplingsblonde nederst.



Men vet dere hva jeg oppdaget i dag. Den oppstamma greia står og blomstrer. Noen litt tufsete uanselige blomster, som uten tvil er blomstene til en lavendel. Blå lavendel blomster, som får altfor lite sol. Så da har jeg en litt forvirret oppstammet lavendel.



Nå må jeg gjøre meg klar til skoleavslutningen til 4.klassingen min. Gleder meg til skuespill, julekaker og gløgg.

Ønsker dere også en deilig kveld. Også må jeg få takke alle for de fine kommentarene dere legger igjenn. Så inspirerende, og jeg syns det er så kjekt å titte innom bloggene deres.

9 kommentarer:

  1. Så artig med den planta, da !
    Marvpostei... det er sånne ...eh.. greier man steker i sandkakeformer, med mandelmasse oppi og gitter på toppen. De beste julekakene som finnes men litt av en jobb ! jeg har aldri lagd dem... av samme grunn..
    Kos deg i kveld !

    SvarSlett
  2. Er så koselig å titte innom bloggen din og se på alt det spennende du har hjemme....

    Håper dere har en koselig juleavslutning i kveld :)

    Klem fra Gry Hege

    SvarSlett
  3. kveld til deg også...
    sååå kosleig med julespill mm...
    nå er det ikke min tur med slikt før eg blit nestemor...

    nydelig englebilde!1
    og den planten,- ser det ikke ut som en lavendel???
    klemmer~~~~~~~***

    SvarSlett
  4. Så nydelig planten din står foran altandøra :))
    Syntes rullegardinene var ordenlig flotte jeg, men den blondekanten nede :)

    Kos deg.
    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. For et nydelig pyntet hus du har.
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  6. Så vakre bilder! Javisst- lavendelen din er jo nydelig. Sommerfugl- lavendel kalles den, og lukter himmelsk! Jeg er helt avhengig av denne lukten, og denne på stamme er jo så fin! Kjøper altid disse på sommeren selv, men har ikke klart å holde liv i den så lenge som deg:) Den trenger jo mye vann...

    Håper du koste degpå avslutning... og fikk en god julefølelse i magen.

    Nå går det jo så unna... få dager igjen til julaften..

    Kos deg og nyt dagene.

    Klem White vintage

    SvarSlett
  7. Syntes dette ser ut som en rosmarin jeg? Hvis det er det tror jeg den kan holde seg fint. I Italia/Spania finner du til og med rosmarin hekker - du kan stusse den fint til i form igjen til våren hvis den vokser seg ut av den formen den skal ha.

    SvarSlett
  8. heia...
    ja det Er så grusomt med slike ulykker....
    denne moren er skrev om som var bergavet på tirsdag, var så ødelagt at mannen og barna kun fikk ta farvel med hendene hennes...
    og i begravelsen la 2-åringen seg inntil kisten i kirken...
    hjerteskjærende...!

    kjør nå endelig forsiktig!!! det er glatt på fjellet!
    stooor klem og varme tanker til deg,
    magny~~~~**

    SvarSlett
  9. Så flott den planten var. ja ligner på en lavendel! gjorde seg bra inne på soverommet!

    har en utfordring til deg inne på bloggen min, hvis du vil ha den!!!!
    God helg:)

    SvarSlett