søndag 14. september 2008

Loppemarked

Lørdag ble det loppemarked. Det var høstens første og på tide. Jeg valgte et ute i Lier fremfor det inni i Oslo (Slemdal) da jeg tenkte at det sikkert var litt roligere der. Men det var det slettes ikke. Kom før åpning og ble møtt av en diger kø foran inngangen. Heldigvis var halvparten av de oppmøtte fra Polen, og de er jo ikke på jakt etter det samme som meg. Men det ble jo fryktelig med trengsel, dytting og knuffing. Men siden jeg var så heldig at min mann også ble med denne gangen så hadde jeg god sjanse for å få tak i noe. Og litt ble det da også.


Jeg elsker pidestaller og denne var tom. gammel. Blir fin med litt maling.
Blomsterpottene er fine å ha ute i hagen. Har sett de selger slike med gammel jord og patina hos enkelte interiørbutikker. Disse koster 2,- pr. stk. Og jeg får vel egentlig aldri nok slike.


Jeg har lenge vært på jakt etter en karaffel til å ha kaffesirupen oppi. Og den minste her er perfekt størrelse. Den største har det vært brukt til badesalt en gang på 70-tallet. Mor hadde flere slike i baderoms vinduet. Jeg skal ha badesåpe på den. Gamle apotetkerflasker syns jeg er nostalgiske og fine.
Kjøpte også 2 stk gamle hvite boller fra Egersund. De passer perfekt inn i en fransk landstil. Jeg samler vel egentlig på gammelt hvitt steintøy. Gjerne med krakeleringer og brune flekker. Syns bare de er nydelige. Desverre var loppeinnehaverne også klar over popularitet og verdi så de var ikke billige akkurat.



Jeg samler også på gammelt håndarbeid. Og på gulvet under skoene til alle de polske damene fant jeg noe ordentlig fint.


Til slutt var det auksjon. Der kjøpte vi en stor vase i Grønnlandserien av Jon Arne Jutrem for Hadeland. Det ble mer en investering i ordentlig design.

4 kommentarer:

  1. Spennende å gå på loppemarked - finne små skatter som man kan gi ett nytt hjem :o)
    Eller sette i stand og selge/gi videre til andre .. :o)
    Håper det er greit at jeg linker deg .. ha ei flott ny uke :o)

    SvarSlett
  2. Du fant jo mye fint du :)
    For min del er det bedre lykke neste helg hihi
    *Siv*

    SvarSlett
  3. Hei hei.
    Så masse fine ting du fann på loppemarkedet, og det kan jo vere reine skattejakta med livet som innsats. Det er kjekt å gå på loppemarked, hadde det ikkje vore for alle dei andre folka som er der,hehe.
    Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med ny blogg :-))

    SvarSlett