mandag 23. mai 2011

Min nye hobby: Quiltekurs

Her er quiltekursets resultat. Se det ble noen ferdige nierlapper. Jeg har valgt å la teppet gå i blått, hvitt, rødt og lin-brunt. Det ble de fargene siden jeg har tatt utgangspunkt i noen gamle tekstiler jeg har samlet på. Har egentlig samlet tekstiler med tanke for et lappeteppe i mange år. Har bare gått og ventet på den rette anledingen til å få lære teknikken. Og det fikk jeg i helgen. Mia hjalp til og fortalte. Så jeg syns jeg er kommet godt igang. Jeg har flere stoffer og lapper som er gjort klare for søm så det er bare å fortsette prosjektet. Jeg elsker alle former for gjennbruk og syns det er så inspirerende å fundere ut hva ting, og ikke minst tekstiler, kan brukes til. Men jeg har som dere ser, kjøpt meg to nye stoffer som skal få være med i teppet. Kurset var jo i en quiltebutikk og det var der vanvittig mange stoffer å forelske seg i der.
Her ser dere det ferdige teppet til Mia. Så en gang i tiden skal mine lapper også bli sydd isammen slik. Med fine kanter rundt, med vatt inni og et helt toff til bakstykke. Akkurat det å få på plass vatten og bakstykket, altså selve quiltingen, det må jeg si jeg gruer meg litt til. Det var visst ikke lett, så jeg vet jeg kommer til å plyndre litt. Derfor blir det ikke et digert teppe til dobbeldtsengen denne gangen, men jeg vil ha det så stort at det kan brukes til overkast i en sofa eller stol. Så da er det bare å hive seg rundt og få på plass min nye hobby og utstyr nede i verkstedet mitt.
Takk til Mia, Kathrine og alle de andre deltakerne for et kjempekoslig kurs:) Og om dere andre vil se flere bilder så finnes de hos Mias Landliv.
Klikketiklikk.


5 kommentarer:

  1. Var innom Mia i sted og så bildene- det så urkoselig ut og fargene på tekstilene var så innbydene at jeg ville krype inn i pc-en og bade i ren sylykke!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fint da Ragnhild! Og kos med kurs kan jeg tenke meg. :)

    Ha en fortsatt fin mandag! Kommer innom deg snart. :)

    Klem Anine

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært,ja en slikt kurs kunne jeg absolutt trenge.Har samlet stoffer nå i 2 år:)
    Spennnende og så gøy når det begynner og ta form...
    kos deg
    du er nok en bedre selger enn meg Ragnhild,er en del ting jeg ikke kan klare og selge:)
    klemklem

    SvarSlett
  4. Så gøy med kurs:) åå..så nydelig teppe Mia har laget..Gleder meg til å se ditt når det blir ferdig:)

    SvarSlett
  5. Det var nok hyggelig! Teppet blir veldig fint også - montering er noe herk - men når man endelig får rotet seg til det går det gjerne bedre enn man trodde.

    SvarSlett