lørdag 16. april 2011

Påske = utetid i hagen.

Juhuu!!! Nå er det påskeferie:)

Jeg har to skjønne jenter som tar seg av butikken i påsken og jeg kan trygt ta ferie. Med klar beskjed om å slappe av og kose meg. Og det er jeg allerede i god gang med. Etter jobb i dag var det rett ut i hagen og nyte solen. Jeg klør i fingrene etter å orden på bedene og fjerne alt vissent løv. Og etter å ha ordnet og ryddet litt var det å nyte årets første hagepils. Fantastisk:) Utenfor butikken har jeg god plass til å fylle opp med hagemøbler og utestasj. Og det har vi klart til fulle. Vi bruker nå minst en 1/2 time å rydde ut og inn hver dag. Og i forhold til ferie nå, så skal det bli deilig å slippe akkurat det. Det er jo en kjempejobb og jeg må innrømme at jeg av og til er litt lei. Det kjedelig er å bære alt ut. Men å sette på plass og pynte er egentlig ganske gøy. Det gjør jeg litt anderledes hver dag, bare for å prøve ut og se om det blir bedre og finere sånn, eller sånn.

Digger dette fugleburet fra Miss Etoile som har dør og kan henge på veggen. Det er meningen å brukes til blomster, og jeg syns det er et spennende alternativ til blomsterurne på veggen. Ja, jeg har hatt det i mangen år, men plutselig syns jeg det ble så tantete med slike porselensurner på veggen, at jeg tok de ned. Men nå savner jeg jo det grønne på veggen, så et slikt fuglebur skal jeg garantert ha meg.
Hagemøbler fra Nordal i blått eller krem. Metall med trelister, sammenleggbare både bord og stoler. Liker veldig godt dette blå her. Jeg klarer ikke å sitte ute med krittende hvite blanke hagemøbler som reflekterer solen, og en må ha dobbelt sett med solbriller for å kunne se seg rundt. Eller plastmøbler, det, ja det bare ødelegger hele kosen og hage/uteopplevelsen. Skjønne sommertiden på terrassen eller i hagen fortjener vakre hagemøbler. Jeg har mange sitteplasser i hagen og veksler med hvor jeg sitter alt ettersom hvor mye sol eller skygge jeg vil ha. Og alle deilige rosebusker må jeg helst kunne sitte ved siden av. Det er klart. De dufter jo så deilig. Det er alle disse sittepausene med hagenytelse jeg skal forberede i påsken. Slappe av kan jeg gjøre en annen gang. I sommer f.eks:)
Nå må dere alle ha en strålende påske. Skal du ut på tur eller blir det hagepåske på deg også.

14 kommentarer:

  1. Høres ut som om du har hatt en flott dag=)! Her er det tåke og regn...jeg vil også ha sol=)!! Så mange flotte skatter du har i butikken!! Mye lekkert til uterommet!

    Kos deg masse i påsken=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  2. Påske = hagesjauing :)
    Det er deilig å få ryddet opp alt rusk og vissent rask etter en lang vinter. Masse lekkert "stæsj" du viser frem også.
    Ha en koselig påsketid!

    SvarSlett
  3. Så mange flotte inspirasjonsbilder.
    Jeg ønsker deg ei flott Påske. Klem : )

    SvarSlett
  4. Vakre ting til uterommet.
    Hadde det bare ikke silregnet hele dagen ...
    Vi håper på bedre tider :)

    SvarSlett
  5. Hei Ragnhild
    Kan tenke meg at det er deilig med påskefri ღ Hører at dere sørpå har ganske så fint vær også :) Mange fine bilder du viser fra utenfor butikken din… Og kan tenke meg også at det er mye arbeid med å ta alt dette ut og inn for dagen! – men det er jo så koselig når det står utstilt ute, så dekorativt og fint. Fuglehusene var skjønne og det samme med hagemøblene… Her hos meg er det ikke noe særlig utevær, skyene henger tungt og regnet plasker ned :) men fint vær å være inne i da :D

    Ønsker deg en fin påske, kos deg masse og nyt dagene. Klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Hei, Det er herlig med sol i Skedsmo og da skinner det vel hos deg også:-) Påskeklem Siv

    SvarSlett
  7. Strålende god PÅSKE til deg og dine!

    KLEM fra Hanna
    p.s. det er så deilig å være ute nå...ikke sant :)

    SvarSlett
  8. Flotte inspirasjonsbilder.
    Her blir det hage, hytte og dagsturer i fjære med bål og sånn. Håper solen titter fram.
    Riktig god påske til deg også.
    Klem
    Randi

    SvarSlett
  9. for et lekkert interiør du viser... jeg faller alltid for det rustikke..!

    ja her blir det hagepåske både hjemme og hos mine foreldre, de er gamle og trenger at noen tar våronnna-..

    god påske til deg!
    magny

    SvarSlett
  10. Åh for noen koselige bilder!!

    Ønsker deg en fin påske med strålende vær....her er det heldigvis slik i dag .o)

    klem fra meg som håper årets første utepils snart skal inntas :o)

    SvarSlett
  11. Åhhhh...butikken din er så nydelig! 1000 ting jeg har lyst på ;)

    Ha en deilig, fredelig og avslappende påske!

    Stooor klem!

    SvarSlett
  12. Du har bare den aller skjønneste butikken!! Er så glad for at du finnes :)

    PÅSKEKLEMMER

    SvarSlett
  13. Her var det møøe flott;) Likte det fugleburdet til å henge på veggen, og den hvite stolen på nederste bilde!
    Herlig butikk du har!

    Nyt etterlengta fridager, det er nok vel fortjent!
    klem

    SvarSlett
  14. Den blå hagemöbeln var så läcker, vill ha!!!!!

    Här har man fått hem sonen från oslo och stannar tills söndag :)

    Önskar en skön ferie och glad påsk, kram VIOLA

    SvarSlett